Pris på hormoner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.968 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. august 2010

otlitrom

Helt konkret:

Hvor meget har I betalt første gang i skulle købe hormoner til behandling? Er især interesseret i ICSI-behandling, men skriv bare allesammen, så jeg kan danne mig et billede. Og hvordan fungerer det med tlskud fra staten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

MM1987

Hej søde...

Jeg kan desværre ikke huske beløbet, men har lige fundet reglerne for tilskud:

Årlig udgift pr. person til tilskudsberettiget medicin før tilskuddet er trukket fra Tilskud til personer over 18 år Tilskud til personer under 18 år
0-850 kr. 0 % 60 %
850-1.385 kr. 50 % 60 %
1.385-2.990 kr. 75 % 75 %
Over 2.990 kr. 85 %

85 %

Pillerne er vidst ikke så dyre, mener det er 300 kr, men sprøjten mener jeg koster 1200 kr. og så er der ægløsningsprøjten den koster vidst også ca. 300 kr. så det er dyrt, men det betyder du allerede får 50% på det meste, og 75% på det sidste. Vi regner med 1000 kr. her første gang (jeg er lige startet på et nyt tilskudsår, ØV), men du når hurtigt op på 75% og så er det jo ikke så voldsomt. De kan finde priserne på medicinpriser.dk...

Anmeld

6. august 2010

otlitrom

Mia Maia skriver:

Hej søde...

Jeg kan desværre ikke huske beløbet, men har lige fundet reglerne for tilskud:

Årlig udgift pr. person til tilskudsberettiget medicin før tilskuddet er trukket fra Tilskud til personer over 18 år Tilskud til personer under 18 år
0-850 kr. 0 % 60 %
850-1.385 kr. 50 % 60 %
1.385-2.990 kr. 75 % 75 %
Over 2.990 kr. 85 %

85 %

Pillerne er vidst ikke så dyre, mener det er 300 kr, men sprøjten mener jeg koster 1200 kr. og så er der ægløsningsprøjten den koster vidst også ca. 300 kr. så det er dyrt, men det betyder du allerede får 50% på det meste, og 75% på det sidste. Vi regner med 1000 kr. her første gang (jeg er lige startet på et nyt tilskudsår, ØV), men du når hurtigt op på 75% og så er det jo ikke så voldsomt. De kan finde priserne på medicinpriser.dk...

Tusind tak søde!! Jeg har lagt 3.500 til side, og håber på det er nok... Ellers må vi i opsparingen og rode.. Vi tager det som det kommer (det bliver vi jo nød til), men det er meget rart at have lidt at gå ud fra...

Tak for hjælpen!!

P.s. Fik det fortalt til familien igår. Lettelse!

Anmeld

6. august 2010

MM1987

kitty skriver:

Tusind tak søde!! Jeg har lagt 3.500 til side, og håber på det er nok... Ellers må vi i opsparingen og rode.. Vi tager det som det kommer (det bliver vi jo nød til), men det er meget rart at have lidt at gå ud fra...

Tak for hjælpen!!

P.s. Fik det fortalt til familien igår. Lettelse!

Ja ja ja...det er rigeligt, du kommer jo hurtigt op og få tilskud, så det kan aldrig nå at blive så meget, og næste gang bliver det slet ikke så dyrt...

Ej det er jeg rigtig spændt på at høre om...så fortæl fortæl (eventuelt i en PB )

Anmeld

6. august 2010

oo

I vil desuden få kronikertilskud når I er i IVF og ICSI behandling - det er noget klinikken skal sørge for. de sender papirer osv rundt og så blir det trukket (det var mere eller mindre sådan Randi forklarede det for os, da vi forberedte os på IVF). vi betalte vist omkring de 2000-2500 kr for IUI behandlingen 1. gang, men det løber meget hurtigt op så man sparer penge på sygesikringsbeviset. den sidste runde IUI betalte vi kun 80 kr for 

husk at opbevarer sprøjter på køl, så kan de bruges til to runder, hvis det blir nødvendigt (hvilket det SELVFØLGELIG ikke gør )

Anmeld

6. august 2010

Dictes mor

Det skulle være rigeligt, jeg mener, jeg kom af med noget deromkring, og jeg fik ved en fejl købt ind til alle tre IVF forsøg, så jeg har alt for meget, men men men den pris betaler man jo gerne, hvis det betyder en lille baby

Jeg har forresten slet ikke fået sagt tillykke med at I skal igang. Det er fantastisk og det er helt vildt spændende!!!

Anmeld

6. august 2010

Maria.

Meld dig ind i danmark! Det kan godt betale sig.. De betalte næsten hele min reging hver gang! Det går under medicin!

Jeg fik hormoner fra Puregon og mener jeg skulle af med mellem 1200-1500,- kr pr måned.. Men fik dem så tilbage af danmark!

Dette vidste jeg ikke med min søn så der betalte vi selv det hele.. Meldte mig ind pga. tandlægebesøg som løb op i 18000,- kr og blev noget overrasket da vi startede i behandling igen og pengene kom ind på kontoen fra danmark..

Anmeld

7. august 2010

Muzs

Vores første forsøg kom til at koste omkring 2300 med alt. Vi deltog i et projekt hvor jeg var i behandling med homoner i max 14 dage. Vi fik et stort tilskud fra sygehuset og derud over fik jeg tilskud fra Danmark.

Så det kan klart betale sig at være medlem af Danmark.

Anmeld

7. august 2010

otlitrom

Maria. skriver:

Meld dig ind i danmark! Det kan godt betale sig.. De betalte næsten hele min reging hver gang! Det går under medicin!

Jeg fik hormoner fra Puregon og mener jeg skulle af med mellem 1200-1500,- kr pr måned.. Men fik dem så tilbage af danmark!

Dette vidste jeg ikke med min søn så der betalte vi selv det hele.. Meldte mig ind pga. tandlægebesøg som løb op i 18000,- kr og blev noget overrasket da vi startede i behandling igen og pengene kom ind på kontoen fra danmark..

Tak for alle rådene allesammen!!

Maria: Jeg er heldigvis medlem af Danmark, og har været det længe. Men det er en positiv overraskelse, at de også hjælper hér. Der gjorde du mig meget glad, med den info!

Anmeld

7. august 2010

Becks

Hvor er det ærgeligt man ikke kan melde sig ind i Danmark 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.