Hvordan søren finder i tiden til motion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.215 visninger
19 svar
0 synes godt om
6. august 2010

TbCp

En almindelig dag herhjemme ser således ud.

Manden står op kl. 5 og kører på arbejde

Jeg står op kl. 6.15, spiser morgenmad og vækker barn. Klæder barn på og cykler i børnehave.

Hjem igen og åbne dagpleje til kl. 7. Arbejder til 15.30 og henter herefter barn.

Hjem og underholde/hygge med barn

Kl. 17 laves aftensmad

Manden kommer hjem mellem 17-19

Kl. 18 ca. spiser

Kl. 19 putte barn som først sover 1 time efter

Kl. 20 endelig tid til bare at slappe lidt af

kl. 21-21.30 ligger vi i vores seng

Hvordan søren er det lige jeg får klemt motion ind???? Liva er knap 3 år så hun kan ikke være alene hjemme endnu. Tager jeg romaskinen frem vil hun være med og så får jeg ingenting ud af det.

Jeg er konstant træt og ved at hvis jeg kommer igang med motion vil det hjælpe gevaldigt på energien....
Men for det første er det svært at finde energi der ikke er der, til at komme igang og for det andet ved jeg bare ikke hvornår jeg skal presse det ind....
Mellem 20 og 21??? Men der er jeg allerede kvæstet efter en lang dag og ønske bare lige at være mig selv lidt....

Hvad gør i andre.. kan i få det til at hænge sammen...
Skal jeg bare bruge den sidste time inden sengetid eller er det weekenden der må bruges til motion?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

TbCp

Nå ja skal også lige have presset indkøb ind imellem....

forsøger dog at starte op på madplan så jeg ikke behøver handle mere end 1-2 gange om ugen...

Anmeld

6. august 2010

ivfmarie

TbCp skriver:

Jeg står op kl. 6.15, spiser morgenmad og vækker barn. Klæder barn på og cykler i børnehave. - stå op 6.00 og lav lidt styrkeøvelser. Cykl en omvej på vej hjem - hvor du gir den fuld skrue, så pulsen kommer op!

Hjem igen og åbne dagpleje til kl. 7. Arbejder til 15.30 og henter herefter barn. - Tuml på gulvet med dp-ungerne, og brug dem som "vægte" mens du lave maveøvelse eller træner arme (armstrækkere med en 10-kilos pode på ryggen giver riiiigtig flotte overarme!) Løb en tur inden du henter barn - det tager ikke mere en max 30 minutter - det SKAL du ha lov til at oftre på dig selv!

Kl. 17 laves aftensmad

Kl. 18 ca. spiser

Kl. 19 putte barn som først sover 1 time efter - den time bruger du på noget motion, så kan manden lytte efter barn

Kl. 20 endelig tid til bare at slappe lidt af - invester i en wii, og giv manden tæv i tennis eller boksning, eller træn med dig selv. Det er rigtig motiverende at træne med Wii'en

kl. 21-21.30 ligger vi i vores seng - plej ægteskabet på den sjove måde , det giver god forbrænding, og gør underværker for humøret (både dit og mandens)

Hvordan søren er det lige jeg får klemt motion ind???? Liva er knap 3 år så hun kan ikke være alene hjemme endnu. Tager jeg romaskinen frem vil hun være med og så får jeg ingenting ud af det.

Jeg er konstant træt og ved at hvis jeg kommer igang med motion vil det hjælpe gevaldigt på energien....
Men for det første er det svært at finde energi der ikke er der, til at komme igang og for det andet ved jeg bare ikke hvornår jeg skal presse det ind....
Mellem 20 og 21??? Men der er jeg allerede kvæstet efter en lang dag og ønske bare lige at være mig selv lidt....

Skal jeg bare bruge den sidste time inden sengetid eller er det weekenden der må bruges til motion?

Sådan her har jeg tabt ca 15 kg på et år. Jeg har masser af energi, og vi har bare fået det SÅ godt herhjemme fordi jeg har det meget bedre med at bruge min tid lidt fornuftigt istedet for at fede på sofaen...

Go for it!

Anmeld

6. august 2010

TbCp

ivfmarie skriver:

Sådan her har jeg tabt ca 15 kg på et år. Jeg har masser af energi, og vi har bare fået det SÅ godt herhjemme fordi jeg har det meget bedre med at bruge min tid lidt fornuftigt istedet for at fede på sofaen...

Go for it!

Jeg er fuldstændig tappet fra energi... kan sove 9-10 timer en nat og stadig ingenting orke... så jeg vil virkelig gerne igang!

Det er nogle rigtig gode eksempler du kommer med... vi har faktisk en wii... den er bare pakket væk.... måske den skulle støves af og komme op i stuen igen...

Det eneste jeg dog ikke vil er at motionere 30 min. før jeg henter datteren... synes i forvejen hun er alt for længe i institution så det ville mit hjerte og min samvittighed slet ikke kunne bære.

Tror jeg også skal være lidt bedre til at smide ansvar over på manden.... får bare lidt ondt af ham når han er væk så mange timer... at så skal han da ikke også hjem og rydde op efter aftensmad, putte barn osv... men mon ikke han klarer den hver anden dag I sidste ende kommer det jo også ham til gode at jeg ikke sover kl. 21!

Tak for dit svar!

Anmeld

6. august 2010

bullerbassen

Lige nu er jeg på barsel så det har ikke været et problem at finde tid.. Plejer at træne ( spinning / zumba ) 2 gange om ugen og så et par løbeture om ugen

Men skal så starte på arbejde igen den 1 sep og så ser det helt anderledes ud. Tro nu godt jeg kan finde tiden , men måske ikke overskudet. Lige pludselig skal hverdagen jo hænge sammen med 2 fuldtidsjob , unger, lektier, og samt diverse huslige opgaver der høre med til en børne familie ..

Men nu må vi se. Det skal lykkes ...

Tænkte på ivfmarie 's forslag med at løbe en tur på ½ time inden du henter din pige.. Kan godt forstå du ikke syntes hun skal være der længere ( vil også bare have dem hjem, når jeg har fri ) men du kunne måske putte hende i en løbevogn og så løbe en tur på vej hjem fra børnehaven.. Mon ikke hun ville nyde det.. nu vedd jeg selvfølgelig ikke hvor gammel hun er, men ellers kunne hun jo også cykle ved siden af..

Har set flere på mit arbejde ( børnehave ) som bruger den løsning.

Kan også anbefale Wii'en den er super. Har selv den med wii fit plus. Det virker

Pøj Pøj med projektet

Anmeld

6. august 2010

mor_sabina

Jeg har det faktisk på samme meåde, og nu jeg er gravid igen tænker jeg nå pyt

Men der hvor du skal hygge når i er kommet hjem, kunne i måske gå en tur sammen eller cykle en tur. Det er jo ikke fedtforbrændingsfitness, men det giver da lidt. Og så må man vel bare indse at der er nogle år hvor der ikke er så meget tid til en selv?

Ellers kunne det jo være en - 2 gange om ugen du kunne melde dig til noget i fitnesscenteret eller andre steder og så kunne manden putte?

Anmeld

6. august 2010

Delilah

TbCp skriver:

Jeg er fuldstændig tappet fra energi... kan sove 9-10 timer en nat og stadig ingenting orke... så jeg vil virkelig gerne igang!

Det er nogle rigtig gode eksempler du kommer med... vi har faktisk en wii... den er bare pakket væk.... måske den skulle støves af og komme op i stuen igen...

Det eneste jeg dog ikke vil er at motionere 30 min. før jeg henter datteren... synes i forvejen hun er alt for længe i institution så det ville mit hjerte og min samvittighed slet ikke kunne bære.

Tror jeg også skal være lidt bedre til at smide ansvar over på manden.... får bare lidt ondt af ham når han er væk så mange timer... at så skal han da ikke også hjem og rydde op efter aftensmad, putte barn osv... men mon ikke han klarer den hver anden dag I sidste ende kommer det jo også ham til gode at jeg ikke sover kl. 21!

Tak for dit svar!

Når du leger med dit barn kan i jo danse? Eller i kan sjippe. Der er mange ting som børn syntes er sjovt som faktisk er rigtig hårdt og motionerende ^_^

Desuden giver motion mere energi og overskud og det giver jo en en rigtig god selvfølelse

Anmeld

6. august 2010

CarinaSB

Vores dag ser sådan ud

06.00 op og have tøj på

06.30 Morgenmad + hygge

7.00 jeg gør mig færdig imens at drengene leger i stuen

7.30 vi køre noah i Dp og selv i skole

14.00 fri fra skole , ned og handle

15.00 Lave lektier

16.00 Hente Noah

17.00 lave aftensmad

18.00 Spise¨

19-20 Zumba (tirsdag & torsdag)

20.45 Noah puttes 

21.00 er jeg gået kold på sofaen .. 

Jeg gør det at jeg har de to dage hvor jeg kan dyrke motion .. da jeg vejer ca 15 kg for meget .. så per syntes at det var en god ide at jeg gjorde det .. Da jeg har det super meget bedre med mig selv efter Kan i ikk gøre sådan at du har et par dage hvor du kan tage en time ud af et par dage om ugen?

Anmeld

6. august 2010

ønskebørn74

TbCp skriver:

Jeg står op kl. 6.15, spiser morgenmad og vækker barn. Klæder barn på og cykler i børnehave.

Hjem igen og åbne dagpleje til kl. 7. Arbejder til 15.30 og henter herefter barn.

Kl. 17 laves aftensmad

Kl. 18 ca. spiser

Kl. 19 putte barn som først sover 1 time efter

Kl. 20 endelig tid til bare at slappe lidt af

kl. 21-21.30 ligger vi i vores seng

Sover dine børn til middag??

Anmeld

6. august 2010

Svei

Spark bagi og ud og løbe en halv time... man bruger tit en halv time på alt muligt andet, feks sidde her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.