Erfaring med igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2010

Tanja84

nynne-l skriver:

jeg fik taget vandet. det fik de ikke noget ud af så jeg fik ve drop og så kom der veer der var bare det sure ved det at til sidst lavet jeg selv veer og ve dropet lavet veer så have ikke nogen pause men fra vandet blev taget til han var født  gik der 8 timer og så var det med pause på 2 timer da ve dropet gik i fuck

Puha, lyder lidt hårdt med veerne, men trods smertefulde veer, lyder det som en hurtig fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2010

Tanja84

NR3ønskebarn skriver:

Jeg blev sat i gang da jeg ventede min første datter..

Fik nogle MEGET MILDE sammentrækninger omkring kl 4.30 om morgenen, og kort efter gik vandet, men ikke flere sammentrækninger. Ringede 112 og blev omstillet til fødegangen for at høre om det nu var vandet der var gået.. Det sev stille og roligt. Men fik besked på at komme ind hvis der ikke var sket noget omkring kl 8. Det var der så ikke.. Kom derind og blev sat igang med stikpiller kl 12.20 og 20 min efter kom den første ve, var ikke slemt men blev forskrækket da jeg slet ikke var forberedt på det. Og jeg havde så veer hele dagen uden at udvide mig særlig meget.. Fødte min pige kl 01.09.. Og jeg fik drop under fødslen pga vandafgang i næsten 24 timer for at undgå infektion Men jeg vil give dem ret i at veerne bliver kraftigere når man bliver sat i gang.

Knus Sussie 25+3

Bliver virkelig glad når jeg læser om jeres erfaringer, da de fleste af jer har født indenfor 24 timer

Frygter virkelig selv en fødsel der skal strække sig over flere dage. Især fordi jeg på nuværende tidspunkt ikke har mærket det mindste tegn på, at der kunne være en fødsel igang

Det eneste jeg kan frygte nu, er så de kraftige veer flere af jer nævner, men det hører jo (desværre) med og er faktisk ikke noget der skræmmer mig... Endnu

Anmeld

6. august 2010

MarieMor

Tanja84 skriver:

Uha, føler med dig... ventetiden er bare sååå lang.

Sender lige en masse vestøv og håber på din fødsel snart går i gang af sig selv, så du kan få den lille i armene

tusinde tak 

og held og lykke med din fødsel her om et par dage

Anmeld

6. august 2010

Tanja84

mrsMary skriver:

?igangsættelse på selve terminsdato? Hvordan har du båret dig ad med få så fin en aftale? Troede ikke de var til at hugge og stikke i før 14 dage over termin.....

Første gang (i 2003) fik jeg jordmoder til at lave en hindeløsning på mig på min terminsdato, da hun ikke mente der ellers ville ske noget inden for den nærmeste fremtid  - fødte 2 dage efter (hindeløsning = åbner livmodermund).

Nu venter jeg spændt hver dag på nr. 2 (er i uge 39)! Og 'frygter' jeg skal gå helt til terminsdato...æv æv. (send gerne ve-støv)

ps. ve-storm, dvs. mange kraftige veer lige efter hinanden, er normalt og forekommer ikke kun når du er blevet igangsat. Efter ve-storm, hvor man åbner sig hurtigt, holder livmoder pause for derefter at tage fat igen. Heeeeeelt normalt. Mener kun stikpiller åbner livmoder, men ikke har indflydelse på videre forløb. Kun hvis du derefter får vestimulerende drop.

He, he.. nej normalt er de vist ikke til at stikke i

Har midt i min graviditet fået lavet en fosterreduktion (den ene tvilling var hjertesyg).

Resten af min graviditet har heldigvis forløbet uden nogen komplikationer og chancen for der skulle ske noget de sidste 14 dage (hvis jeg går over tid), ville være MEGET lille - men de er heldigvis meget profesionelle og vil ikke tage nogen chancer, hvorfor de sætter mig igang.

Sender lige en masse vestøv af sted og håber på din fødsel snart vil gå igang af sig selv

Anmeld

6. august 2010

Tanja84

MarieMor skriver:

tusinde tak 

og held og lykke med din fødsel her om et par dage

1000 tak og naturligvis i lige måde

Anmeld

6. august 2010

Maddox

jeg havde en rigtig god oplevelse med igangsættelse

Blev sat igang da jeg var 37+2 pga. leverbetinget graviditetskløe..

Mødte ind på FG lørdag formiddag, blev undersøgt og fik lagt stikpille, med besked på at komme dagen efter, for at få lagt endnu en, hvis ikke der var sket noget (hvilket JM ikke regnede med, da det var så tidligt og der stadig var ca. 2 cm livermoderhals tilbage)

Ved 17-18 tiden begynder det så småt at murre i maven og kl. 21 har jeg rigtige veer med ca. 2 min imellem. Kl. 24 går vandet og kl. 01.43 er min søn født  Og 2 timer efter, var vi på vej hjem igen..

Jeg synes ikke fødslen var værrere end min første fødsel, som gik igang af sig selv.

For at du får en lige så hurtig og nem fødsel som mig..

Anmeld

6. august 2010

Tanja84

Solajma skriver:

jeg havde en rigtig god oplevelse med igangsættelse

Blev sat igang da jeg var 37+2 pga. leverbetinget graviditetskløe..

Mødte ind på FG lørdag formiddag, blev undersøgt og fik lagt stikpille, med besked på at komme dagen efter, for at få lagt endnu en, hvis ikke der var sket noget (hvilket JM ikke regnede med, da det var så tidligt og der stadig var ca. 2 cm livermoderhals tilbage)

Ved 17-18 tiden begynder det så småt at murre i maven og kl. 21 har jeg rigtige veer med ca. 2 min imellem. Kl. 24 går vandet og kl. 01.43 er min søn født  Og 2 timer efter, var vi på vej hjem igen..

Jeg synes ikke fødslen var værrere end min første fødsel, som gik igang af sig selv.

For at du får en lige så hurtig og nem fødsel som mig..

Uha, det er jo rene guldkorn at læse sådan en erfaring

Håber virkelig jeg kan få en igangsættesle og efterfølgende fødsel, der minder om din

Anmeld

6. august 2010

LauraLW

Tanja84 skriver:

Uha, håber virkelig der er nogen af alle jer herinde der kan hjælpe med lidt erfaring

Jeg har fået tid tid til igangsættelse på mandag, hvor jeg har termin - med mindre vores lille trold naturligvis selv melder sin ankomst inden

Tvivler jeg dog på hun gør. Har endnu ikke mærket et eneste tegn på at en fødsel skulle være i sigte - Tror hun hygger sig alt for godt inde i mors mave

Vi er naturligvis blevet gjort opmærksomme på at fødslen oftest ikke går i gang samme dag, og vi derfor først skal forvente jeg føder engang i løbet af tirsdagen eller måske først onsdag.

Nogen af jer herinde, der har erfaring med igangsættelse og vil fortælle om forløbet?

Hvordan blev I sat i gang (og gjorde det ondt)?

Blev I sendt hjem bagefter?

Hvornår begyndte I at mærke noget (vandet, veer mm.)?

Hvornår fødte I osv.

Jeg blev sat igang d. 29 marts (da jeg var 42+0). Først kørte de en kurve og dernæst fik jeg en stikpille. - Og nej det gør ikke ondt :-)

Fik pillen kl 21, vi var hjemme ca 22, jeg gik i seng men faldt aldrig rigtig i søvn da jeg fik begyndende mens smerter og uro i kroppen. Et par timer senere begyndte jeg at få veer. De var super slemme (ikke nødvendigvis normalt, bare rolig) og kunne ikke finde lindring på nogen måde.

Kl 2.30 tog vi ind på Riget og så gik det slag i slag. De mente ikke jeg var i aktiv fødsel, men de kunne se at jeg tydeligvis havde mange smerter så jeg fik piller (kastede op bagefter så det var ingen hjælp). Efter lidt tid fik jeg tilbudt epidural og det hjalp lidt.... Anyway, det var ikke det du spurgte om, hehe. Men altså: Mit startede med små veer, slimprop og vand gik først et par timer senere.

Vilma endte med at blive født d. 30. kl 14.45 ved akut ks. - altså mindre end et døgn efter igangsættelse.

Laura

Anmeld

6. august 2010

Dansker I Holland

Tanja84 skriver:

Bliver virkelig glad når jeg læser om jeres erfaringer, da de fleste af jer har født indenfor 24 timer

Frygter virkelig selv en fødsel der skal strække sig over flere dage. Især fordi jeg på nuværende tidspunkt ikke har mærket det mindste tegn på, at der kunne være en fødsel igang

Det eneste jeg kan frygte nu, er så de kraftige veer flere af jer nævner, men det hører jo (desværre) med og er faktisk ikke noget der skræmmer mig... Endnu

Hehe det er jeg da glad for at du bliver glad af at læse Selvom det er mit 3 barn jeg skal have, så er jeg stadig VILDT bange for smerten, da jeg virkelig ikke kan have de der onde veer ggg....Men ja fødte inden for 24 timer selvom det føltes som MEGET længere hehe... Men en ting kan vi sikkert blive enige om Det er det HELE værd når man tænker på hvad man får ud af det

Knus Sussie 25+4

Anmeld

6. august 2010

Tut

Jeg blev sat igang begge gange, så her er mine historier:

1. gang juli 2007.

41+0 sat igang pga. bækkenløsning og store smerter.

Mødte kl. 9 - fik kørt ctg strimmel- fik en stikpille og blev sendt hjem, og skulle komme igen kl. 15.

Kl. 15, fik kørt cyg igen - og der havde jeg veer med 8 min mellemrum (ikke nogen jeg mærkede).

Kl. 15.30 Gyn. undersøgelse, og jeg var åben nok til de kunne tage vandet.

Kl. 16 tog de vandet

Kl. 22.53 føde jeg en lille dreng

2. gang november 2009

38+5 sat igang pga. svær bækkenløsning, og de at jeg stortset ikke kunne gå mere.

kom ind kl. 9, fik kørt en ctg strimmel - fik en stikpille og blev sendt hjem og skulle komme igen kl. 16.

Kl. 16 kom vi igen, og fik kørt en ctg mere - ingen veer. Fik dog en gyn. undersøgelse, og jeg var åben nok til de kunne tage vandet.

De havde rygende travlt på fødegangen, så de ville ikke tage det før der var en fødestue ledig, da de forventede jeg ville føde hurtigt.

Kl. 18.15 tager de vandet.

Kl. 18.30 få jeg veer

Kl. 20.31 føder jeg en lille pige.

Så begge gange er gået super godt her - så jeg har kun godt at sige om igangsættelser.

Held og lykke

Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.