Erfaring med igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.161 visninger
27 svar
0 synes godt om
5. august 2010

Tanja84

Uha, håber virkelig der er nogen af alle jer herinde der kan hjælpe med lidt erfaring

Jeg har fået tid tid til igangsættelse på mandag, hvor jeg har termin - med mindre vores lille trold naturligvis selv melder sin ankomst inden

Tvivler jeg dog på hun gør. Har endnu ikke mærket et eneste tegn på at en fødsel skulle være i sigte - Tror hun hygger sig alt for godt inde i mors mave

Vi er naturligvis blevet gjort opmærksomme på at fødslen oftest ikke går i gang samme dag, og vi derfor først skal forvente jeg føder engang i løbet af tirsdagen eller måske først onsdag.

Nogen af jer herinde, der har erfaring med igangsættelse og vil fortælle om forløbet?

Hvordan blev I sat i gang (og gjorde det ondt)?

Blev I sendt hjem bagefter?

Hvornår begyndte I at mærke noget (vandet, veer mm.)?

Hvornår fødte I osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

mum2010

Jeg blev sat igang da jeg var gået 13 dage over tid kl 12 om middagen. Jeg havde gennem graviditeten ikke haft plukveer eller noget som helst og fik heller ikk nogen tegn overhovedet efter jeg blev sat igang.

Det startede med at jeg kom ind på fødegangen hvor jordmoderen kunne konstatere at jeg stadig var helt lukket, så hun satte en stikpille op, og så skulle jeg ellers komme ind morgenen efter kl 8 hvis ikke jeg havde fået veer inden. Det gjorde ikke specielt ondt, men var lidt ubehageligt.

Hele dagen gik uden tegn på noget og var sikker på jeg skulle derind og ha en stikpille mere - men sådan gik det ikke  Kl 22.30 fik jeg veer og de var straks smertefulde og kom med 2-3 minutters mellemrum lige fra start. Så da jeg kom ind på fødegangen kl 03.30 var jeg 4 cm åben. Kl. 5 var jeg 5 cm åben og en halv time senere 9 cm  Det gik enormt stærkt og det var meget smertefuldt. Jeg kunne slet ikk arbejde med veerne - ved så ikke om det havde noget at sige at jeg var blevet sat igang, men har efterfølgende fået mig fortalt at veerne kan være kraftigere når man sættes igang (ikke for at skræmme dig ) Herefter for jeg en spinalblokade og veerne går lidt i sig selv en times tid og starter så op for fulde kraft igen. Min store dreng kommer til verden kl 08.52. Så er hurtig fødsel - omend ret smertefuld, men sådan er det jo

Ønsker dig held og lykke med fødslen, og håber selvfølgelig at du ikke skal sættes igang men snart får dine veer

Anmeld

5. august 2010

Shibby

Jeg er blevet det 3 gange.

1 gang (barnet var dødt)

-Fik lagt en vaginal pille op hver 3 time. Derefter fik jeg en epi blokade med en højere dosis end dem med levene børn i maven får så den var..himmelsk Da jeg var ved at løbe tør for kræfter blev jeg tilsluttet ve drop-så fødte jeg efter 1½ døgn 

2 gang (levene barn)

-Blev vandet taget. Fik efterfølgene veer og en epi blokade som ikk virkede samlignet med den 1 jeg prøvede i forbindelse med min 1 graviditet. Men fra vandet blev taget til han var født gik der 6½ time

3 gang (levene barn)

Fik lagt en vaginal pille op. Gik i zoo. Kom tilbage med veer Fik bistik og blev smidt i badekar af sødt personale Fødte efter 10 timer ca

Anmeld

5. august 2010

Tanja84

mum2010 skriver:

Jeg blev sat igang da jeg var gået 13 dage over tid kl 12 om middagen. Jeg havde gennem graviditeten ikke haft plukveer eller noget som helst og fik heller ikk nogen tegn overhovedet efter jeg blev sat igang.

Det startede med at jeg kom ind på fødegangen hvor jordmoderen kunne konstatere at jeg stadig var helt lukket, så hun satte en stikpille op, og så skulle jeg ellers komme ind morgenen efter kl 8 hvis ikke jeg havde fået veer inden. Det gjorde ikke specielt ondt, men var lidt ubehageligt.

Hele dagen gik uden tegn på noget og var sikker på jeg skulle derind og ha en stikpille mere - men sådan gik det ikke  Kl 22.30 fik jeg veer og de var straks smertefulde og kom med 2-3 minutters mellemrum lige fra start. Så da jeg kom ind på fødegangen kl 03.30 var jeg 4 cm åben. Kl. 5 var jeg 5 cm åben og en halv time senere 9 cm  Det gik enormt stærkt og det var meget smertefuldt. Jeg kunne slet ikk arbejde med veerne - ved så ikke om det havde noget at sige at jeg var blevet sat igang, men har efterfølgende fået mig fortalt at veerne kan være kraftigere når man sættes igang (ikke for at skræmme dig ) Herefter for jeg en spinalblokade og veerne går lidt i sig selv en times tid og starter så op for fulde kraft igen. Min store dreng kommer til verden kl 08.52. Så er hurtig fødsel - omend ret smertefuld, men sådan er det jo

Ønsker dig held og lykke med fødslen, og håber selvfølgelig at du ikke skal sættes igang men snart får dine veer

Trods de voldsomme smerter, synes jeg ikke din FB lyder skræmmende. Trøster mig faktisk meget og høre, at den ikke har trukket sig over flere dage, da jeg virkelig frygter en fødsel der vil trække ud i flere dage.

Men havde da været dejligst, hvis den lille trold selv kunne sætte det hele i gang inden mandag, så jeg ikke skal sættes i gang, men kan føde helt normalt

Anmeld

5. august 2010

Tanja84

Shibby skriver:

Jeg er blevet det 3 gange.

1 gang (barnet var dødt)

-Fik lagt en vaginal pille op hver 3 time. Derefter fik jeg en epi blokade med en højere dosis end dem med levene børn i maven får så den var..himmelsk Da jeg var ved at løbe tør for kræfter blev jeg tilsluttet ve drop-så fødte jeg efter 1½ døgn 

2 gang (levene barn)

-Blev vandet taget. Fik efterfølgene veer og en epi blokade som ikk virkede samlignet med den 1 jeg prøvede i forbindelse med min 1 graviditet. Men fra vandet blev taget til han var født gik der 6½ time

3 gang (levene barn)

Fik lagt en vaginal pille op. Gik i zoo. Kom tilbage med veer Fik bistik og blev smidt i badekar af sødt personale Fødte efter 10 timer ca

Er ked af at hører om din første fødsel, må have været en rigtig hård periode 

Men dine to andre igangsættelser, lyder som to hurtige fødsler, så der er da håb forude

Anmeld

5. august 2010

nynne-l

jeg fik taget vandet. det fik de ikke noget ud af så jeg fik ve drop og så kom der veer der var bare det sure ved det at til sidst lavet jeg selv veer og ve dropet lavet veer så have ikke nogen pause men fra vandet blev taget til han var født  gik der 8 timer og så var det med pause på 2 timer da ve dropet gik i fuck

Anmeld

5. august 2010

Dansker I Holland

Jeg blev sat i gang da jeg ventede min første datter..

Fik nogle MEGET MILDE sammentrækninger omkring kl 4.30 om morgenen, og kort efter gik vandet, men ikke flere sammentrækninger. Ringede 112 og blev omstillet til fødegangen for at høre om det nu var vandet der var gået.. Det sev stille og roligt. Men fik besked på at komme ind hvis der ikke var sket noget omkring kl 8. Det var der så ikke.. Kom derind og blev sat igang med stikpiller kl 12.20 og 20 min efter kom den første ve, var ikke slemt men blev forskrækket da jeg slet ikke var forberedt på det. Og jeg havde så veer hele dagen uden at udvide mig særlig meget.. Fødte min pige kl 01.09.. Og jeg fik drop under fødslen pga vandafgang i næsten 24 timer for at undgå infektion Men jeg vil give dem ret i at veerne bliver kraftigere når man bliver sat i gang.

Knus Sussie 25+3

Anmeld

5. august 2010

MarieMor

kigger lige med her  da jeg er 40+4 og allerede har opgivet alt håb om selv at gå i gang da der bare ingen tegn er på noget som helst !! tror også den har det ALT for godt inde i maven 

Anmeld

5. august 2010

mrsMary

Tanja84 skriver:

Uha, håber virkelig der er nogen af alle jer herinde der kan hjælpe med lidt erfaring

Jeg har fået tid tid til igangsættelse på mandag, hvor jeg har termin - med mindre vores lille trold naturligvis selv melder sin ankomst inden

Tvivler jeg dog på hun gør. Har endnu ikke mærket et eneste tegn på at en fødsel skulle være i sigte - Tror hun hygger sig alt for godt inde i mors mave

Vi er naturligvis blevet gjort opmærksomme på at fødslen oftest ikke går i gang samme dag, og vi derfor først skal forvente jeg føder engang i løbet af tirsdagen eller måske først onsdag.

Nogen af jer herinde, der har erfaring med igangsættelse og vil fortælle om forløbet?

Hvordan blev I sat i gang (og gjorde det ondt)?

Blev I sendt hjem bagefter?

Hvornår begyndte I at mærke noget (vandet, veer mm.)?

Hvornår fødte I osv.

?igangsættelse på selve terminsdato? Hvordan har du båret dig ad med få så fin en aftale? Troede ikke de var til at hugge og stikke i før 14 dage over termin.....

Første gang (i 2003) fik jeg jordmoder til at lave en hindeløsning på mig på min terminsdato, da hun ikke mente der ellers ville ske noget inden for den nærmeste fremtid  - fødte 2 dage efter (hindeløsning = åbner livmodermund).

Nu venter jeg spændt hver dag på nr. 2 (er i uge 39)! Og 'frygter' jeg skal gå helt til terminsdato...æv æv. (send gerne ve-støv)

ps. ve-storm, dvs. mange kraftige veer lige efter hinanden, er normalt og forekommer ikke kun når du er blevet igangsat. Efter ve-storm, hvor man åbner sig hurtigt, holder livmoder pause for derefter at tage fat igen. Heeeeeelt normalt. Mener kun stikpiller åbner livmoder, men ikke har indflydelse på videre forløb. Kun hvis du derefter får vestimulerende drop.

Anmeld

6. august 2010

Tanja84

MarieMor skriver:

kigger lige med her  da jeg er 40+4 og allerede har opgivet alt håb om selv at gå i gang da der bare ingen tegn er på noget som helst !! tror også den har det ALT for godt inde i maven 

Uha, føler med dig... ventetiden er bare sååå lang.

Sender lige en masse vestøv og håber på din fødsel snart går i gang af sig selv, så du kan få den lille i armene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.