Bange men lykkelig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.122 visninger
11 svar
0 synes godt om
3. juli 2008

quar20

Jeg er ny bruger herinde, og er 20år. har fast kæreste, og vi har det dejligt. i sep. 2007 mistede jeg tvillinger og var 20+6 henne... Det hårdeste i mit "korte" liv både at accepterer, leve med, forstår og samtidig kunne komme viderer med. I >Dec. 2007 blev jeg så gravid igen men opdagede det først tidlig i Marts nær vores 20års fødselsdag. ( d.25 ) Til nakkefoldskanning viser det sig at barnet lider af en defekt hjerskal, og hjernen vokser uden for hovedet, og derfor måtte en kirurisk abort i tale. I hele mit liv har jeg aldrig oplevet noget der kunne vælte mig så meget som at miste min egen sjæl.. mit liv.. mit køb og blod.. det har været et skrækkeligt år for min kæreste og jeg og ikke mindst for vore familier som intet har kunnet stille op, andet end at se op i sorg. Jeg har netop fundet ud af jeg igen er gravid, dog på en meget ubehagelig måde. jeg styrt blødte sent om aftenen og Randers Sygehus ville selvfølgelig ikke se mig.. jeg blev sendt til skanning at vagtlægen dagen efter og kom derop og var siker på jeg var gravid og havde endnu engang mistet en ønsket og planlagt baby.. Heldigvis viste det sig at jeg hjertet slog, den lille ærte bevægede sig livligt i mig, og jeg var lykkelig.. ugen efter var jeg til skanning igen og igen liv og glade dage i maven. Man kan se på mig jeg er gravid, og elsker min mave.. Er 8+4 dage henne idag... Skal til skanning igen d. 16/7 altså i 10uge. Jeg er skrækslagende, bange, og jeg bliver enorm syg bare af tanken om at skulle blive skuffet igen. alle siger jeg ikke skal tænke over det. men helt ærlig. folk der har prøvet at miste noget så elsket som ens egen baby, ved hvad jeg taler om når jeg siger. DET KAN MAN BARE IKKE.... Jeg skriver herinde for at fortælle jeg er her, min historie, og at jeg trænger til opbakning men samtidig forståelse fra nogen jeg ikk kender.. Knus og Kram maria :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2008

Rasmine

ÆV Maria.
Sikke uheldige I har været.
Ved ikke rigtig hvad jeg skal sige.
Håber virkelig det kommer til at gå godt denne gang.
Kan godt forstå du er nervøs, hvem ville ikke være det.

Du er kommet til det helt rigtige sted, håber du bliver glad for at være her.
:)

Anmeld

3. juli 2008

Tynen

Sikke en historie!!

Jeg må ærligt indrømme at jeg slet ikke aner hvad jeg skal skrive.. Ja, lige udover TILLYKKE MED MAVSEN!! :)
Jeg vil bare skrive at jeg har læst dit indlæg og krydser alt hvad jeg kan for at det skal lykkes denne gang.

Du er blevet skuffet så mange gange, og du ved efterhånden at der ikke gives garantier for noget.
Derfor synes jeg det er plat at folk siger at du "skal lade være med at tænke på det".
Det er klart at det er det eneste der fylder i dit hovede nu.

Har du ikke mulighed for at snakke med din læge om din angst for at miste igen?
Det kan bestemt ikke være rart at gå med frygten hele tiden.

Jeg føler med dig og håber at det kommer til at lykkes denne gang!!
Og velkommen herind.
Her skal du nok blive glad for at være :)

Trine

Anmeld

3. juli 2008

3rollinger

Kaere Maria

Sikke en masse du allerede har gennemgaaet. Det er uretfaerdigt at nogen skal gennemgaa saa frygtelig meget inden de faar deres oenskebarn.

Jeg haaber og krydser fingre for at denne graviditet resten af tiden gaar som planlagt.

Hold os endelig opdateret.

Knus
Trine

Anmeld

3. juli 2008

Mathilde

Puh Maria, det lyder virkeligt barskt:'( Hvor er det uretfærdigt at du har været så meget igennem! Jeg håber og krydser alt hvad jeg har for at det går som planlagt den her gang... Selvfølgelig kan du ikke bare lade være med at tænke på det og lade være med, at være bange for at miste igen. Folk der siger sådan, har nok ikke været igennem det samme som dig... Held og lykke herfra og velkommen til:) (H)Mathilde

Anmeld

3. juli 2008

Kvindemin

Stakkels jer to :'( Puha. Ved heller ikke hvad jeg skal sige, føler virkelig med dig. Rigtig meget held og lykke fremover, krydser fingre for dig. Mange knus og tanker.

Anmeld

4. juli 2008

MorCamilla

Hejsa Maria.. Sikke en tur i har været i gennem:'( Jeg håber at I klare det på bedste vis.. Et stort TILLYKKE med maven, jeg håber at det kommer til at gå godt denne gang, krydser fingre for dig. Og kan godt forstå at du er træt af at alle siger at du skal lade vær med at tænke over det, for NEJ, det kan man bare ikke, det er jeg ret sikker på.. Også et stort velkommen til siden, jeg håber at du bliver glad for at være her..:) Knus fra Camilla.

Anmeld

4. juli 2008

Jan9e D

Hej Maria.

Først et stort tillykke med den lille vingummi-bamse. Og som de andre skriver så er det da klart at du er bange for at midste, og du har brug for at dele dine tanker med nogle som ikke bare siger, at du bare skal vidre.

Er der ingen mulighed for at du kan få nogle ekstra scanninger gennem din garviditet, for at få tjekket at alt er ok?? På bagrund af din historie?

Jeg fik det selv da jeg ventede min datter, og jeg var selv så bange for at midste, og på bagrund af min historie fik jeg tildelt en del ekstra scanninger.

Stort knus til dig og vingummi-bamsen

Jannie

Anmeld

4. juli 2008

smokie

Hej Maria!!!!

Først vil jeg sige et kæmpe stort tillykke med maven og tror bestemt på at det nok skal lykkedes denne gang:) jeg har selv prøvet det 2 gange og kan godt forstå din frygt men tro mig den forsvinder når du kommer over 20 uge som du mistede dine tvillinger i selvfølgelig vil frygten stadig være der men ikke så kraftigt fordi du så er nået så langt jeg er sikker på at du kan få nogle flere tjek end normalt fordi du har været alt det igennem forklar din læge det hele og hvordan du har det for det har jo ikke bare været normale aborter de har jo kunnet se hvad der var galt:)
også skal du jo tjekkes ekstra...

Velkommen til baby.dk her er bare hyggeligt og rigtig mange skønne menesker du skal nok blive hængene (man bliver afhænging)smiler

(H) Smokie (Nadia) 20+4

Ps hvis du har brug for at snakke kan du bare skrive til mig;)

Anmeld

4. juli 2008

quar20

Ej hvor er jeg glad for den positive modtagelse af mit lille råd på hjælp, og forståelse.. Er der nogen af jer der ved hvor tit man kan komme til skanning med en baggrund som min..
Og jeg skal selvfølgelig orienterer jer uge for uge hvordan det går... Og sommange af jer skriver. Ja har brug for at få skrevet ned hvad jeg tænker og føler..
Min læge er pt en meget gammel dame, som mener jeg ikke burde være gravid så tidligt, og mener samtidig at det er unødvendigt at have samtaler ommin graviditet og få flere skanninger.>(. Jeg har nu skiftet læge og ska kontakte hende på mandag om et forløb jeg kommer til at være i. eller jeg vil være i.. så vi må håbe det bedste.. Hverken min kæreste eller jeg "magter" endnu en sorg, så vil bare være hel sikker denne gang. Da jeg er inde for privat hjemmepleje er jeg blevet fritaget for dagvagter / aftenvagter, og kører kun nattevagt. dvs. jeg får løn for 6 timer men er afsted 1 time hver nat, og borgeren jeg er ude hos skal vendes hvilket ikke er fysisk hårdt. heldigvis er mit arbejde så forstående, trods jeg er ny pige i gruppen...

Men nørj hvor er jeg glad for den positive tilbagemelding.. mange tak..
Ja jeg tror jeg allerede er blevet afhæning :D

Mange knus fra Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.