Jeg har nu snakket og snakket med folk, incl min psykolog hele dagen. Jeg har tænk og snakket og skrevet herinde.
Der skete det senere, at min mor spillede bolden tilbage til mig, og skrev at jeg ikke respekterede hendes menneskerettigheder og at jeg kunne tro nej, hvis der var nogen der skulle tage kontakt var det mig.
Jeg havde brug for at få den afsluttet, så jeg skrev til hende:
Kære Mor.
Jeg ved godt at du ikke kan forstå det, men de grænser jeg sætter og har sat er med fuld ære, respekt og kærlighed.
Hvis du en dag ændrer mening og du kan se det, så er du som jeg skrev tidligere, velkommen til at vende tilbage.
I mellemtiden, skal du vide, at du bor i mit hjerte og videre kontakt, før en eventuel ændring, er unødvendig.
Kærligst
Zafir, din datter.
---
Det har jeg nu skrevet til hende. Jeg har haft stor lyst til at skrive til hendes psykolog idag. Jeg kan pt ikke finde adressen, jeg har jo tidligere været i kontakt med hende. Min psykolog siger, at jeg kan gøre det, hvis jeg finder ro i det, men at det helt sikkert ikke vil ændre nogen ting. Så det tænker jeg over.
Min psykolog siger, at jeg virkelig har brug for at koncentrere mig om de positive ting i min verden ligenu, for den sorg jeg skal igennem, skal ikke gå udover Frigg i maven. Men at det for mig om nogen er den største sorg af alle.
Hun siger at jeg bliver nødt til at snakke grundigt med folk (fx min far og vivi) der kender Idun godt, hvordan vi skal forklare hende, det med min mor. Jeg har besluttet at det ikke skal være LIGENU og fortsætter med de hvide løgne. Hun skal ikke have en stor sorg hun skal arbejde med, ugen før hun starter i skole og en måned før hun bliver storesøster.
Jeg har besluttet at jeg tager ud og får taget billeder i morgen uanset hvad. jeg har brug for at koncentrere mig om de gode ting og brugen energien på en anden måde.
Det er fanmer hårdt at stå i, men ligenu, har jeg ikke flere tårer, selvom der igennem mit liv, vil komme tårer til tider og de skal håndteres og bearbejds.
Min psykolog er i øvrigt, stolt over at jeg fik givet hende en chance og det er godt for mig, fordi det vil være en større afklaring på langt sigt, trods alt - selvom hun også er enig i, at jeg nok aldrig får kontakt med hende igen, i forhold til, hvordan hun er.
Så jeg har også tænkt en masse tanker om, når hun en dag fysisk dør og ikke teknisk dør, som idag, hvor jeg så skal håndtere det igen. Men der er ikke noget at gøre ved det, jeg skal bare håndtere det, henadvejen.
Tak for alle jeres betragtninger og kommentarer. Det hjælper rigtig meget!!!!!