Min 2 årige bider negle :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.958 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. august 2010

Mutti2

Milla-Victoria har fået sig den dumme dumme vane at hun bider negle.....

Både på hænder og fødder

Det er så slemt at hun har bidt sin stortå negl så langt ned at der er kommet et sår.

Fingrene ligner nogle der konstant bliver klippet. Det er en vane hun skal vænnes af med så hurtigt som muligt.

Jeg aner slet ikke hvordan jeg skal få hende til at lade være!!

Nogen der har et par gode råd omkring dette??

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

Laulund87

Jeg fik smurt det her neglelak, der smager ækelt, på

Så holdt jeg i hvert fald med det som lille, og har aldrig gjort det siden

Anmeld

2. august 2010

Kvindemin

Bider du selv negle?
Jeg havde også smurt det der på

Anmeld

2. august 2010

M&F&C

Umiddelbart vil jeg også sige, på med en omgang af det er neglelak der smager så grusomt grimt! Tænker, at så skal hun nok holde op ...... med mindre hun selvfølgelig får smag for det også

I hvilken forbindelse bider hun negle? - er det når hun ikke er beskæftiget, som f.eks. når hun er puttet i seng og ligger og hygger med at falde i søvn osv? Hvis det er tilfældet, er det så fordi hun måske mangler noget at putte med eller sutte på? - en nusse/sutteklud, sut? Kan også være hun bare har brug for en bidering-ting, ved det lyder skørt når hun er så stor, men det må være bedre end at spise hele sin storetå

Kan godt forstå du synes gode råd er dyre, jeg har aldrig set en 2 årig bide negle....så har desværre ikke de store råd at byde ind med

Anmeld

2. august 2010

Mutti2

Laulund87 skriver:

Jeg fik smurt det her neglelak, der smager ækelt, på

Så holdt jeg i hvert fald med det som lille, og har aldrig gjort det siden

Jeg har prøvet med almindelig neglelak. Det er hun ligeglad med.

Og det hersens "go negl" som man køber på apoteket, anbefaler de ikke for børn under 3 år. Jeg spurgte dem om hvad der kunne ske eftersom der kun er et ½ år til hun bliver 3, og fik bare klar besked på at lade være med at bruge det til hende

Så det er desværre ikke en mulighed endnu

Knus

Anmeld

2. august 2010

Laulund87

Milla-Victoria's mor skriver:

Jeg har prøvet med almindelig neglelak. Det er hun ligeglad med.

Og det hersens "go negl" som man køber på apoteket, anbefaler de ikke for børn under 3 år. Jeg spurgte dem om hvad der kunne ske eftersom der kun er et ½ år til hun bliver 3, og fik bare klar besked på at lade være med at bruge det til hende

Så det er desværre ikke en mulighed endnu

Knus

Nå for søren

Ja så er jeg dig svar skyldig..

Anmeld

2. august 2010

Mutti2

Chritinap skriver:

Bider du selv negle?
Jeg havde også smurt det der på

Nej jeg bider ikke negle. Men har bidt mærke i at hendes dagplejemor har gjort det et par gange

Men som jeg også skrev til Laulund87 Så er det produkt, "go negl" ikke egnet for børn under 3 år, hvilket manden på apoteket mente at jeg skulle overholde

Så det kan jeg desværre heller ikke

Knus

Anmeld

2. august 2010

Mutti2

Malene&Frederikke skriver:

Umiddelbart vil jeg også sige, på med en omgang af det er neglelak der smager så grusomt grimt! Tænker, at så skal hun nok holde op ...... med mindre hun selvfølgelig får smag for det også

I hvilken forbindelse bider hun negle? - er det når hun ikke er beskæftiget, som f.eks. når hun er puttet i seng og ligger og hygger med at falde i søvn osv? Hvis det er tilfældet, er det så fordi hun måske mangler noget at putte med eller sutte på? - en nusse/sutteklud, sut? Kan også være hun bare har brug for en bidering-ting, ved det lyder skørt når hun er så stor, men det må være bedre end at spise hele sin storetå

Kan godt forstå du synes gode råd er dyre, jeg har aldrig set en 2 årig bide negle....så har desværre ikke de store råd at byde ind med

Nu bliver jeg da snart til at undersøge smagen af den neglelak Er den så hæslig??

Men desværre er den ikke egnet for børn under 3 år,  hvilket manden på apoteket stod meget fast ved.

Faktisk ser jeg hende ikke så tit bide dem, men det er altid når hun har lidt tid alene.

Men ja, jeg vil mene at det hovedsagligt er når hun er puttet, og ligger og hygger i sengen.

Hun putter i sengen med bamser og bøger. Hun har ikke brugt sut siden julen. Og har aldrig haft en nusseklud. Men måske jeg skulle anskaffe et eller andet som hun kan bide i

jeg synes ærligt talt også at det er lidt vildt at hun i den alder kan få så dårlig en vane.

Håber virkeligt at jeg kan få hende vendt fra det rimeligt hurtigt. 

Knus

Anmeld

2. august 2010

M&F&C

Nu bliver jeg da snart til at undersøge smagen af den neglelak Er den så hæslig??

Men desværre er den ikke egnet for børn under 3 år,  hvilket manden på apoteket stod meget fast ved.

Faktisk ser jeg hende ikke så tit bide dem, men det er altid når hun har lidt tid alene.

Men ja, jeg vil mene at det hovedsagligt er når hun er puttet, og ligger og hygger i sengen.

Hun putter i sengen med bamser og bøger. Hun har ikke brugt sut siden julen. Og har aldrig haft en nusseklud. Men måske jeg skulle anskaffe et eller andet som hun kan bide i

jeg synes ærligt talt også at det er lidt vildt at hun i den alder kan få så dårlig en vane.

Knus

Den er grum - og synes smagen hænger ved i munden ... så man slikker/bider ikke neglen friviligt igen FØJ

Åh .... men kan selvfølgelig godt være, at han er bange for at hun skal få smag for det, hvilket ikke er meningen jo

Det er hvertfald en mulighed .... måske det er sådan kedsomheds-gnaskeri, og hvis hun så har smidt sutten, kan man jo egentlig et eller andet sted godt forstå hun mangler noget at sutte på, eller bide i

Det er nogle spøjse udfordringer de nogen gange stiller os, de kære små

Anmeld

3. august 2010

Becks

Knus

Min kollega fik samme svar fra matas.. Prøv og ring til din læge og spørg om der virkelig sker noget ved det, det gjorde min kollega og hun måtte gerne bruge det til hendes datter på 2 år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.