Indgroet hår ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2010

twinboys

Muffi . skriver:

Hmm  

Hvad kan du så tilbyde... Ejjj varm kakao

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

Lady Marion <3

twinboys skriver:

Hvad kan du så tilbyde... Ejjj varm kakao

Mjo   altid ,, uhh med flødeskum ,,,,,og en lille

Anmeld

21. august 2010

MoniqueMadsen

Muffi . skriver:

Help ,, kloge tøser   Jeg tror det er et indgroet hår der irriterer mig i min armhule   En sort lille bitte bule ,,, Hvordan får jeg det op og ud ???

Hej Muffy.

Jeg fandt en masse gode råd, som du forhåbentligt kan bruge .
Ved indgroede hår bør du være meget forsigtig, når du forsøger at fjerne håret, da det er ømt og ofte betændt. Indgroede hår bør skyldes ofte, at man går i for tæt tøj. Derfor undgå altid, at gå i for stramt tøj. Indgroede hår bør ifølge http://www.sundhedslex.dk/indgroede-haar-indgroet-haar.htm fjernes ud fra følgende 5 råd om, hvordan indgrorede hår fjernes:

1) Indgroede hår vaskes rundt omkring håret og skrub huden, så huden huden forsigtigt, så døde hudceller, talg og skidt eksfolieres.

2) Et indgroet hår minder om bumser og akne, da der kan forekomme meget pus. Derfor bør du smøre området omkring håret med benzyolperoxid eller salicylsyre flere gange dagligt over et par dage. Denne procedure bør kombineres med eksfolieringen.

3) Vikl et fugtigt omslag rundt om det indgroede hår. Da huden opblødes, kan høret nemmerefjernes.

4) Brug en steril nål eller pincet til forsigtigt at fjerne et indgroet hår. Det varme håndklæde bør have bragt håret helt op til hudens overflade – man bør ikke "grave" efter håret;
5) Vask området omkring det (tidligere) indgroede hår. Vask området med varmt vand og sæbe. Påfør evt. en antiseptisk (antibakteriel) creme for at beskytte mod infektion. Gå ikke med stramt tøj på området hvor det tidligere indgroede sidder.

Anmeld

22. august 2010

Lady Marion <3

MoniqueMadsen skriver:

Hej Muffy.

Jeg fandt en masse gode råd, som du forhåbentligt kan bruge .
Ved indgroede hår bør du være meget forsigtig, når du forsøger at fjerne håret, da det er ømt og ofte betændt. Indgroede hår bør skyldes ofte, at man går i for tæt tøj. Derfor undgå altid, at gå i for stramt tøj. Indgroede hår bør ifølge http://www.sundhedslex.dk/indgroede-haar-indgroet-haar.htm fjernes ud fra følgende 5 råd om, hvordan indgrorede hår fjernes:

1) Indgroede hår vaskes rundt omkring håret og skrub huden, så huden huden forsigtigt, så døde hudceller, talg og skidt eksfolieres.

2) Et indgroet hår minder om bumser og akne, da der kan forekomme meget pus. Derfor bør du smøre området omkring håret med benzyolperoxid eller salicylsyre flere gange dagligt over et par dage. Denne procedure bør kombineres med eksfolieringen.

3) Vikl et fugtigt omslag rundt om det indgroede hår. Da huden opblødes, kan høret nemmerefjernes.

4) Brug en steril nål eller pincet til forsigtigt at fjerne et indgroet hår. Det varme håndklæde bør have bragt håret helt op til hudens overflade – man bør ikke "grave" efter håret;
5) Vask området omkring det (tidligere) indgroede hår. Vask området med varmt vand og sæbe. Påfør evt. en antiseptisk (antibakteriel) creme for at beskytte mod infektion. Gå ikke med stramt tøj på området hvor det tidligere indgroede sidder.

Hej Monique ..

Tak for det gode råd , døjer faktisk stadig med det så vil nu følge dit råd

Anmeld

22. august 2010

dorthemus

Muffi . skriver:

Hej Monique ..

Tak for det gode råd , døjer faktisk stadig med det så vil nu følge dit råd

Får næsten helt lyst til at se hvad du hiver ud

Anmeld

22. august 2010

Lady Marion <3

dorthemus skriver:

Får næsten helt lyst til at se hvad du hiver ud

ha ha ha   Jamen det er forhåbentlig bare et hår    Kan bare ikke rigtigt få det ud

Anmeld

22. august 2010

dorthemus

Muffi . skriver:

ha ha ha   Jamen det er forhåbentlig bare et hår    Kan bare ikke rigtigt få det ud

Det var dog utroligt...du må til en kosmetolog  Min far havde et indgroet hår på kinden der generede ham rigtig meget. En dag gik der hul og så hev han et tre cm langt krøllet hår ud

Anmeld

22. august 2010

Lady Marion <3

dorthemus skriver:

Det var dog utroligt...du må til en kosmetolog  Min far havde et indgroet hår på kinden der generede ham rigtig meget. En dag gik der hul og så hev han et tre cm langt krøllet hår ud

omg   vildt , jeg har ringet til en kosmetolog , hun sagde at det ikke var noget de normalt gjorde   Men at de da gerne ville gøre det ,, øhh   så nej tak

Anmeld

22. august 2010

dorthemus

Muffi . skriver:

omg   vildt , jeg har ringet til en kosmetolog , hun sagde at det ikke var noget de normalt gjorde   Men at de da gerne ville gøre det ,, øhh   så nej tak

Du må finde én der kan operere på dig

Anmeld

22. august 2010

bette

jeg har dem ofte på mine lår.. ved egentlig ikke helt hvorfor men tror det er fordi jeg barbere mod hårene. 

men jeg klemmer dem også bare som en bums og river håret ud med en pincet.. synes ikke det er svært eller noget. gør faktisk ikke synderligt noget mere ved det. burde man måske.. 

kan du ikke bruge pincetten til at være dine fingere til at klemme med? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.