første gang gravid, dagen efter mit bryllup og gravid i uge 32,4...
Jeg havde gåt hele dagen og haft ondt i maven, alle blev ved med at sige at det nok bare var barnet der fyldte... der var ikke nogen det troede på mig, så jeg tænkte bare på noget andet.
men ca kl. 20, får jeg så ondt i maven, at jeg bare ikke kan stoppe med at græde, min mand ringer til jordmoren på fbr. hospital.. jeg kunne ikke selv snakke med dem da jeg var helt opløst i gråd.. men jordmoren ville snakke med mig,, jeg forklarede så godt jeg kunne hvordan jeg havde det, hun sagde at jeg lige måtte slappe lidt af, hun forslog at jeg spiste noget aftensmad og så ventede en time eller to, og så kunne jeg komme ind på hospitlet.
jeg blev så fustret over, at der bare var ingen der troede der var noget alt, allle syntes bare jeg var pivet.
men kl. 21, kan jeg ikke holde det ud mere, jeg kryber mig ud af min lejlighed med min mand ved min side.. ned på nørrebrogade og finde en taxi... hvorfor er de der aldrig når man skal bruge dem? jeg græd højlydt mens jeg klamrede min hånd fast til min mave. endelig fik vi en taxi og så hen på hospialet..
Da vi kommer derhen har jeg fået et endnu dårligere.. (jeg vil lige sige at jeg ikke på noget tidspunkt tænker over at min fødsel er i gang, jeg tror at det måske er forstoppelse eller sådan noget) en jordmor ser straks hvor dårligt jeg har det, og beder mig om at ligge på en briks, så hun kan sætte elektroder på min mave, men jeg kan slet ikke ligge på ryggen og river dem af.. hun er bare sådan en sur ældre dame, der siger at jeg lige må tage mig sammen, men det kan jeg ikke, jeg kaster op og kan ikke gå, stå eller ligge ned.. samtidig er jeg så bange for at der er set noget med mit barn... jeg var dybt ulykkelig, var i en ond drøm... efter 15 min. af jamren beslutter jordmoren sig endelig om at kigge mig dernede.. hun siger lige pludselig "herre gud, du er jo åbent 9 cm" jeg ved ikke hvad der betyder, men kan godt regne ud at det ikke er godt..
jeg har altid haft sådan en romantisk drøm om at føde, jeg ligger i en blød seng, med stigebøjler, min mand står ved min side, barnet kommer ud og bliver lagt til mit brygt, hvor det straks begynder at sutte. englene synger og alt er hvidt og rent.
men jeg bliver nærmest skuppet ind på et værelse hvor der er en lille hård briks, ingen stigbøler eller varme bade.. jeg har nu forstået at jeg skal til at føde mit første barn,, jeg græder så meget og røver at fortælle jordmøderne at min fødselsforberedning først begynder onsdag.. men inden hører på mig... jeg skal tisse og med støtte fra min mand humper jeg mig ud på toilettet, der går mit vand.. ind på briksen igen og brække mig lidt mere.. så kommer der den første præsse ve, og en til og en til og så flyver der en baby ud med sådan en stor fart.. han skriger med det samme. 2110 g og 49 cm. lang. Børnelægen er levet tilkaldt,, ser ham an, klipper hans navlesnor og ruller ham ind og så får jeg ham op til mig, mens jeg bliver syget.. (og det gjorde virkelig også ondt) 10 min. eter bliver mit barn og min mand kørt på hvidovre hospital, de skal ind på neonatal.
Her ligger jeg så helt alene, med flad mave og uden mand i 2 timer og venter så af blive kørt ud til dem.. det er de længste 2 timer i mit liv....
endelig kommer jeg der ud og kan rigtig kigge på min lille baby, han er det smukkeste jeg nogensinde har set... man kan ikke sige at jeg elskede ham ved første blik, men jeg ville gøre alt for ham...
Junes er en meget stærk lille dreng,
2 uger på neonatal med sonde mad, malkemaskiner, fedtet hår og sorte rander... Så måtte vi komme hjem.. vi var meget heldige, ikke alle for tidligt fødte børn kommer hjem så tidligt.
Det var et helvede at være på hospitalet, men lægerne var dygtige og søde.
jeg er næsten kommet mig, men det tog lang tid med mange underlige tanker.
Junes er nu næsten 3 mdr. gammel. jeg elsker ham mer end himmel og jord. han er bare så sød og nuttet og er næsten ikke bagefter.
tak fordi du gav dig tid og læste dette..
Anmeld