Til jer der har fået børnene i DP eller vuggestue.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

274 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. juli 2008

Loggidut

altså...jeg vil lige høre om i kan mærke nogen forskel på jeres unger...for nu har Tif haft to fantastiske dage i DP, og jeg kan virkelig mærke en forandring på hende...før sad hun jo bare der, men siden hun har været hos sin DP er der virkelig sket meget.

Pludselig kan hun sige hvad bilerne siger, brummmmmm, med læberne altså.
Og hun numser sig også over dørtrinene nu...før stoppede hun bare og kom ikke videre, desuden er der sket en masse med hendes sprog...der kommer nye lyde jeg aldrig har observeret før.
Jeg syntes det er ret mærkant, og måske havde det været det samme hvis jeg bare havde haft hende herhjemme...men jeg syntes bare jeg kan mærke en voldsom forandring.
I går købte jeg 4 tørklæder (fandt dem billigt til 3 kroner stykket), og så forsøgte jeg at binde dem om hovedet på hende, det gik da også fint, men hun blev ved med at pille dem af...til sidst lå jeg dem til side og sagde til hende...nu gider jeg ikke mere din bisse.
og så vrælede ungen, jeg gav hende tørklædet, og med hendes små arme forsøgte hun at sætte tørklædet på plads oven på hovedet igen...

altså, sådan var det ikke i tirsdags før jeg afleverede hende...der var hun bare Tif, men nu er hun virkelig blevet anderledes...

aj jeg kan sgu nok ikke helt forklare hvad det er jeg mener, men mere selvstændig er nok ordet...

kan i andre mærke noget, for jeg kan da godt blive lidt forskrækket over det...altså på den positive måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2008

Joan ( Smallie )

Samme her da Niels startet i dp. Den gang var han da godt nok kun 8½ månede men alle de børn han var sammen med kunne jo gå så det kom ret hurtig at han også kunne komme rundt.

Efter han er startet i den dp han er i nu er der igen sket en masse med ham. Der er en bestemt dreng han er meget glad ved og han lære helt vildt meget af ham.

Så kære sloggi du er skam ikke ene om at have det sådan;)

Og det er nu det kommer til at gå rigtig hurtig med de kære små.

Er godt nok spændt på hvordan Niels tager det når han bliver storbror(L)

(H) Joan som også er syg idag:(

Anmeld

3. juli 2008

ivfmarie

Jamen selfølgelig sker da der noget med dem!! Det er jeg ikke et sekund i tvivl om. Og hvorfor skulle der ikke også det? De fyldes jo med et hav af nye indtryk. At lege med andre børn, at lære nye omgivelser og mennesker at kende, tusinvis af nye legesager. Og ikke mindst "mand-til-mand" opdækning af en proffesionel dp'er der ikke laver andet end at passe børn. De ka sgu nogen tricks! Men men... vores unger har jo en alder nu, hvor udvikling - både fysisk og psykisk går rivende stærkt, så jeg vil tro at mange mødre med "hjemmegående" børn vil kunne nikke genkendende til at der sker nye ting i udviklinge hver dag i disse tider!? Og det er bare sååå dejligt at se hvordan vores små bebser bliver mere mere små selvstændige mini-mennesker :D Marie

Anmeld

3. juli 2008

Plysbjørnen

jo jeg kan også mærke at Laura har ændret sig den time jeg når at være sammen med hende...
Men fordet første er hun begyndt at sove mere fast somregel det smutter at hun nogen gange vågner et par gange om natten... hun rejser sig op af alt og bliver tæske sur når hun ikke får sin vilje, eller det ikke går som hun vil...

Betina1978

Anmeld

3. juli 2008

Kaufie

Absolut....

Nu er det så 3 mdr siden William startede - men specielt de første par uger snakkede han helt vildt ifht hvad han gjorde før han kom i dp.

Det er svært at sige hvad han ville have lært hvis ikke han var i dp - men jeg synes han gør mange ting, som vi ikke mener at have vist ham.

I dp er der en dreng, der er 4 mdr ældre end William - og da william startede for de der tre mdr siden, da kunne den store dreng en masse, William jo selvfølgelig ikke kunne. Men nu er de faktisk på højde med hinanden udviklingsmæssigt. Ok, den store står lidt mere sikkert, men det er bare tydeligt, at William virkelig ser op til ham og den helt store på snart 2.

Anmeld

3. juli 2008

bette

fuldstændig det samme med mikkel.. han har udviklet sig helt vildt siden han begyndte i dp.. jeg tror ikke han vil have opnået så meget som han har hvis han ikke havde været sammen med andre børn.

der sker noget næsten hveranden dag.. kan ski ik følge med mere..

hentede ham fra dp i forgårs var det vist og så vinkede knægten.. sygt..
og jeg som har vinket som en sindssyg til ham.. men det har han først opfattet når de andre små børn vinker.. ja hvorfor ikke..

hehe og han er begyndt at våge sig mere ud på gå ture og ja jeg kunne blive ved..

han er en helt forandret bisse er han(L)

Anmeld

4. juli 2008

Nadi

Jeg har kunne mære en forandring på Oliver. Hans rytme er bare blevet vildt god og det var også det jeg havde håbet på, så de er jo helt perfekt :) Vi var i irl-mg igår og han var social på en helt anden måde end han plejer at være, så tror også det er fordi han er blevet vant til at være blandt børn. Han snakker rigtig meget og spørg og spørg "A det?". Så jo helt sikkert, jeg kan mærke en forskel :D

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.