jeanette jeg vil under ingen omstændigheder nedgør dit link...men hør lige er...
den hjemmetestede lus!
Min venindes datter har døjet igen og igen med lus! vi snakker hver dag gennem 2 år, kun afbrudt af korte perioder.
Til sidst blev min veninde så vanvittig at hun forsøgte alt, hendes tantes børn havde samme problem, og hende tanten klagede faktisk til kommunen over det intet blev gjort ved det!
well, tanten tog og lavede nogle test på lus, hun gaflede en ud af håret på hendes døtre, og proppede den i et glas med salufan over...normalen skulle jo være at de var ovre det efter 48 timer uden for håret...men ak og ve, efter 72 timer ´kravlede den lille satan stadig rundt i glasset...det fortæller mig alt om hvad de sagkyndige ved om lus, og måske er det et af problemerne ved at lus er så modstandsdygtige...
Min veninde og hendes veninde forslog endda at stille sig i børnehaven og kæmme samtlige børn for lus når de kom, og så smide de børn hjem som havde lus, niks var svaret, det er vi ikke så vilde med...for efter en weekend er alle lusene i børnehaven jo døde var svaret...og det er de jo ikke! Puderummet kribler og krabler med garanti, og jeg vil da godt æde min hat på at de små djævle sagtens kan finde ud af at komme rundt!
nå løsningen for min veninde blev balsam...hun havde prøvet alle kure, og smurt i olie og kæmmet i sprit...intet fungerede, før hun fandt ud af at lade datteren sidde med balsam i håret op tilo en halv time...i starten sad hun i to timer...men det blev droslet ned, og nu er det en halv time...og ved du hvad, efter den løsning, har min venindes datter slet ikke haft dem siden...og balsam er jo noget enhver idiot har, eller kan anskaffe!
Anmeld