LUS?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.010 visninger
17 svar
0 synes godt om
2. juli 2008

Rasmine

Klør æggene? Altså... Øh, kan det klø, selvom der ikke er udklækkede bæster. Altså. For fanden. Mit garn klør. Men kan ikke se noget. Og de har lige haft lice i bh'en.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2008

Loggidut

hmmm, det aner jeg sgu godt nok ikke bacon...men hvis man har æg, må der unægtelig også være lus...ik??? (?)

hmmm, har du fået husbonden til at kæmme dig?

det kan måske være noget andet? ELLER BARE TANKEN OM DET? UPS CAPS sorry

Anmeld

2. juli 2008

Helle30

Jeg ville eddermame flippe skråt, hvis jeg havde lus i min bh:P - Ai:
Æg klør ikke! Det er kun de lus, der er gået i gang med at suge blod, der skaber kløe.
Har du ikke en hvid håndvask eller et hvidt badekar? Så vend hovedet nedad henover og red håret ca. 5 min. Så skulle du selv kunne stille en diagnose udfra, om du ser kræene på den hvide baggrund.
Jeg har haft lus to gange i min karriere som lærer, og begge gange har jeg ikke været i tvivl - men har alligevel lavet prøven henover et hvidt underlag (badekar).
Begge gange har jeg kæmmet med balsam (ikke nogen speciel) og så har jwg brugt gå væk lus fra Matas. Derudover har jeg brugt 4 tættekamme (metaltanænder hæftet i gul plast fra Matas) fordi mit hår er så tykt og langt, at det knækker enhver økonomikam.

Som forebyggende råd kan jeg foreslå: Flet dit hår, når du er på arbejde - eller sæt det i en knold. Jeg har set en lus springe mere end én gang - føj da! + der er intet frtadrag i skatten for lusemidler til 200 kr. pr behandling.

- Helle

Anmeld

2. juli 2008

Rasmine

Nej, han har ikke tæmmet mig.
;)

Arj, troede jeg selv ku se det hvis det var?

Kan godt ske det bare er tanken om de små bæster, som får det til at krible.

Anmeld

2. juli 2008

Rasmine

Altså, kan de springe?
Ved godt de "smitter" gennem huer osv., men vidste ikke de lige sprang på én?
Men kan da godt se det for mig.
Altså når ungerne måske sidder og leger tæt.

eew...
Har selv haft lus da jeg gik i bh-klasse.
Vi skulle stå på én lang række, og dem som så havde lus, sku gå til én side, de lusefri gik til den anden side.
Ikke sjovt at være i den række som havde lus.
Så blev jeg klippet, da de ikke ville gå væk, på trods af utallige forsøg.
(Skal lige siges jeg havde hår ned til midt på ryggen)
:(

Anmeld

2. juli 2008

Helle30

Jeps, de kan springe!
Mht. om det er pinligt at have lus, så oplever jeg, at det er det ikke - og det skal det heller ikke være. Lus springer ike på børn fra mindrebemidlede hjem de springer på det blod, de bedst kan lide - og det er ligegyldigt om du bader dine børn hver aften med sprit eller acetonE.

Anmeld

2. juli 2008

Tikki

Kan de springe??? Er du helt sikker? Jeg har nemlig netop hørt, at de ikke springer. Jeg har stået med hovedet nede i mange mange lusebørn i mit arbejde som pædagog gennem 7 år, men aldrig selv fået dem...7-9-13 :P Jeg mener altså de bare kravler og kun kravler over på andre, hvis man er meget tæt sammen. Dem, der falder af, er de gamle og udbrændte lus, som ikke kan så meget mere og de dør i løbet af 48 timer - dvs. er der lus i institutionen er de døde over en weekend - derfor gælder den med fryseren og kogevasken ikke mere, for det er ikke nødvendigt.

uhhh det klør nu alle vejne :P

Anmeld

2. juli 2008

Tikki

Her er lidt om lus: http://www.farmorogborn.dk/artikler/artikel.asp?id =108

Der står de ikke springer ;)

Anmeld

3. juli 2008

Loggidut

jeanette jeg vil under ingen omstændigheder nedgør dit link...men hør lige er...

den hjemmetestede lus!

Min venindes datter har døjet igen og igen med lus! vi snakker hver dag gennem 2 år, kun afbrudt af korte perioder.
Til sidst blev min veninde så vanvittig at hun forsøgte alt, hendes tantes børn havde samme problem, og hende tanten klagede faktisk til kommunen over det intet blev gjort ved det!

well, tanten tog og lavede nogle test på lus, hun gaflede en ud af håret på hendes døtre, og proppede den i et glas med salufan over...normalen skulle jo være at de var ovre det efter 48 timer uden for håret...men ak og ve, efter 72 timer ´kravlede den lille satan stadig rundt i glasset...det fortæller mig alt om hvad de sagkyndige ved om lus, og måske er det et af problemerne ved at lus er så modstandsdygtige...
Min veninde og hendes veninde forslog endda at stille sig i børnehaven og kæmme samtlige børn for lus når de kom, og så smide de børn hjem som havde lus, niks var svaret, det er vi ikke så vilde med...for efter en weekend er alle lusene i børnehaven jo døde var svaret...og det er de jo ikke! Puderummet kribler og krabler med garanti, og jeg vil da godt æde min hat på at de små djævle sagtens kan finde ud af at komme rundt!

nå løsningen for min veninde blev balsam...hun havde prøvet alle kure, og smurt i olie og kæmmet i sprit...intet fungerede, før hun fandt ud af at lade datteren sidde med balsam i håret op tilo en halv time...i starten sad hun i to timer...men det blev droslet ned, og nu er det en halv time...og ved du hvad, efter den løsning, har min venindes datter slet ikke haft dem siden...og balsam er jo noget enhver idiot har, eller kan anskaffe!

Anmeld

3. juli 2008

Helle30

Nå, så springer de ikke. Det var jeg ellers sikker på.
Klamoristiske er de ihvertfald+o(8(

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.