Hej du
Velkommen til
Der er ikke nogen nedre aldersgrænse, men i det offentlige regi må man ikke være over 40 når man blir insemineret..på Riget er det faktisk 39 år. I det private er grænsen 45 år, mener jeg.
Jeg blev sidste år insemineret på Stork Klinik, uden brug af hormoner og betalte 5900 kr. for åben donorsæd. Anonymt sæd er billigere.
Jeg valgte en åben donor af hensyn til min datter - som jeg fødte her i maj
- når hun bliver voksen får hun udleveret en række papirer på donor, som er af bl.a. familiær og helbredsmæssig karakter og hun kan også læse en række udtalelser fra ham som giver hende et indblik i hans karakter. Derudover kan hun rette henvendelse til Nordic Cryo sædbanken hvis hun ønsker at møde ham - det har han skrevet under på. Jeg mener, at når man vælger at få et barn på den måde så skylder man sit barn, at det har en mulighed for at få noget at vide om sin biologiske far. Der er ingen der kan spå om hvad ens børn har brug for, men jeg synes det er vigtigt, at barnet som minimum får muligheden såfremt han/hun ønsker det.
Når det er sagt så kommer jeg ikke til at omtale donor som FAR over for Runa, for det er han ikke. En far er, efter min mening, nærværende, kærlig og til stede i barnets daglige liv.
...Og ja, jeg blev gravid i første hug 
Knus Dorthe
Anmeld