Ble...suuuk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2010

Lise

Siber skriver:

hmm ja det lyder jo så som om han er klar, i hvert fald når han er i børnehave.

Men det er måske også lidt skummelt at komme op på et stort wc med et stort hul som han kan falde ned i...................ej jeg ved det virkelig ikke

Har i en taburet foran, så han kan støtte med benene?

har i et ekstra bræt på wc et så det ikke virker så stort?

Men altså hvis han går på wc i børnehaven, så er jeg sikker på at der ikke går så lang tid før han også vil gøre det hjemme. Drop fokuset hjemme, så kommer det

Knus Siber

Vi har en skammel som han kan støtte benene på. Og vi har sådan et babybjörn toiletsæde, så han falder ingen steder. Og vi har også en potte, hvis han ikke ønsker at sidde på loksikum...

Gad bare godt at han GAD at gå på toilettet. Han siger at han ikke gider på toilettet - først imorgen  ... Også fordi ALLE i andres jævnaldrende børn tilsyneladende godt kan finde ud af det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

Plysbjørnen

Lise skriver:

Vi har en skammel som han kan støtte benene på. Og vi har sådan et babybjörn toiletsæde, så han falder ingen steder. Og vi har også en potte, hvis han ikke ønsker at sidde på loksikum...

Gad bare godt at han GAD at gå på toilettet. Han siger at han ikke gider på toilettet - først imorgen  ... Også fordi ALLE i andres jævnaldrende børn tilsyneladende godt kan finde ud af det...

Jeg kan trøste dig med at Laura altså også stadig har en ble på (fuldtids)... Vi har dog snakket om at vi når hun skal tilbage i hendes egen børnehave (hun er pt i sommerbørnehave) så vil vi prøve at fjerne bleen, og så prøve med lokke metoder (vingummi-metoden)...

Anmeld

1. august 2010

Siber

Lise skriver:

ja så ved jeg sku ikke mine levende råd søde Lise.

Men muligvis hvis forkus kommer væk, så kan det være at han selv siger til. men jeg kan sku godt forstå at det er frustrerende, når han er så dygtig i børnehaven!!!!

Men der er vel ikke andet at gøre end, at han bestemmer tempo hjemme, eller tage de lorte og tisse underhyler hjemme, også kan han jo mærke at det ikke er særlig rart med det i underhylerne!!!

Lige en anden ting, det der med at sige i morgen. Her hjemme siger JOhanna, jeg spiser fisk når jeg bliver storesøster, eller tager selv sko på når jeg bliver storesøster, rydder op når hun bliver storesøster osv osv der skal ske mange ting når hun bliver storesøster kan du høre!!!

Knus og pøj pøj med projektet

Siber

Anmeld

1. august 2010

linemus

Lise skriver:

Det er altså ikke rigtigt. Pas på du ikke fokuserer på alle dem der kan, og ikke dem der ikke kan, for dem er der nemlig stadig flere tilbage af. Drenge er som regel lidt langsommere end piger til at smide bleen - den kan du jo også trøste dig med.

--vi har opgivet projektet for et stykke tid. Orkede bare ikke mere, for Nanna og Signe gad kun prøve på toilettet/potten, når de gad. Signe sagde ofte: jamen jeg HAR tisset på toilettet! Ja søde ven, men det var altså i går!! Og så flippede de fuldstændig ud, hvis det ikke lige passede dem at prøve, hvorefter der gik max 10 min. før en af dem kom med våde bukser

Så du er altså ikke alene Og det skal nok komme en dag.

Anmeld

1. august 2010

Lise

linemus skriver:

Det er altså ikke rigtigt. Pas på du ikke fokuserer på alle dem der kan, og ikke dem der ikke kan, for dem er der nemlig stadig flere tilbage af. Drenge er som regel lidt langsommere end piger til at smide bleen - den kan du jo også trøste dig med.

--vi har opgivet projektet for et stykke tid. Orkede bare ikke mere, for Nanna og Signe gad kun prøve på toilettet/potten, når de gad. Signe sagde ofte: jamen jeg HAR tisset på toilettet! Ja søde ven, men det var altså i går!! Og så flippede de fuldstændig ud, hvis det ikke lige passede dem at prøve, hvorefter der gik max 10 min. før en af dem kom med våde bukser

Så du er altså ikke alene Og det skal nok komme en dag.

Men jeg havde også bare behov for at vide at der er andre, hvis unger ikke vil...

Anmeld

1. august 2010

Mikkelmusen

Lise skriver:

Men jeg havde også bare behov for at vide at der er andre, hvis unger ikke vil...

Har du læst mit svar?

Anmeld

1. august 2010

Lise

Mikkelmusen skriver:

Har du læst mit svar?

Ja, tak 

Det er da irriterende. hva' - altså, i ved jo at hun faktisk KAN, men bare ikke vil...

Hmm, nå - mon ikke det lykkes inden konfirmationen..  

Anmeld

2. august 2010

Helle30

Heysan Lise

Jeg har ikke de vise sten. Vi kører pt. minus ble fra Sofie kommer hjem fra bh og til sengetid. Vi har 1 kg. lossepladsen stående på badevær. hvorfra Sofie vælger 1 stk. hver gang, hun har tisset. Der sker indimellem uheld, og jeg har været liiiiidt strengflere gange, idet jeg har ladet hende gå lidt med de våde bukser, til jeg lige var "færdig" med det, jeg havde gang i. Det må godt være en smule ubehageligt at tisse i bukserne, synes jeg. Men jeg kan jo ikke ane, om det ansporr hende til at huske aty sige til.

Egentlig ville jeg bare fortælle, at jeg godt forstår dét med, at man gerne vil høre, at andre julibørn heller ikke kan sådan og sådan endnu. F.eks. har jeg en forestilling om, at alle andre end Sofie kan klæde sig selv på - eller i det mindste af. Det har vi været nogle padder til at øve med hende.

Kan sagtens følge dig i det.

- Helle

Anmeld

2. august 2010

Kaufie

Helle30 skriver:

Egentlig ville jeg bare fortælle, at jeg godt forstår dét med, at man gerne vil høre, at andre julibørn heller ikke kan sådan og sådan endnu. F.eks. har jeg en forestilling om, at alle andre end Sofie kan klæde sig selv på - eller i det mindste af. Det har vi været nogle padder til at øve med hende.

Kan sagtens følge dig i det.

- Helle

Dét kan William heller ikke - han kan kun tage sine sko af - og hive bukser med elastik el. løs linning ned. Ikke op......

Anmeld

4. august 2010

Grynt

Siber skriver:

Hej,

Jeg vil også siger, tag det roligt, og han lyder ikke klar.

Han skal nok blive inspireret når han kommer i børnehave. Min erfaring er også at når fokus kommer lidt væk fra wc,potte og blefri, ja så kommer det lige pludselig.

Jeg synes også at de første tegn på at de er klar er når de siger at de tisser i bleen og laver lort i bleen.

Simon er nok hellere ikke den eneste der starter i børnehave med ble på, så væk med fokus wc træning, også kommer det!

Knus Siber

Er SÅ enig med dig Siber!!

Min vudering af det du beskriver Lise, er at han bare ikke er klar endnu. Han er ikke den eneste 3 årigede der starter i bh med ble på. Jeg har sendt stort set samtlige børn jeg har i min vuggestue i bh med ble på. Som Siber siger, væk med fokus og så kommer det når HAN er klar og ikke før.

Grynt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.