Ble...suuuk..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.850 visninger
20 svar
0 synes godt om
31. juli 2010

Lise

Andre end mig der har en tre-årig der bare ikke VIL gå på toilettet??? Vi har endda prøvet at bestikke med slik, og han vil stadig ikke... idag tog vi bleen af ham, og satte potten frem, i håb om at han ville bruge den, men da vi havde skyllet lort ud af tre par hylere, fik han bleen på igen..

Hvis vi sætter ham på toilettet efter mad, så siger han på et tidspunkt at han ikke skal. så får han ble på, går afsides, og skider i bleen  Er han bare ikke klar, eller hvad? Vi synes det er ret håbløst, og ved ikke helt hvad vi skal stille op.. Min umiddelbare tanke lige nu, er at vente til hverdagen er igang igen, og han forhåbentlig bliver inspireret af de større børn i børnehaven..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Plysbjørnen

Jeg kunne faktisk godt forestille at han bare ikke er klar til det...

Anmeld

31. juli 2010

Joan ( Smallie )

Jeg tror altså ikke du skal tænke så meget over det.

Niels øver sig lige i tiden nogen gange vil han gerne gå uden ble andre gange vil han ikke have den af og så siger han mor har jeg ble på, men selv om jeg så høre ham ad om hun ikke vil ud og tisse så siger han nej.

Jeg tror ikke du skal gøre det stor nummer ud af det for som du selv siger så kommer han jo til at se de andre børn gå på wc og hvis du skal igang med at hive bleen så skal du også have 100% overskud til det ellers kan han jo mærke det og det tror jeg måske ikke er så fedt for ham.

Mit råd er giv tid så kommer det nok lige så stille

Anmeld

31. juli 2010

Muffinmus

Her bestemmer William selvom han vil have den på eller ej:-)

Men skal vi i byen længere tid af gangen får han den på...Ellers tager vi det som han kommer når han ikke gider den herhjemme. Indtil videre er det f.eks  1 uheld på 2 dage og osv... Så der bliver længere og længere i mellem uheldene.

Men vil også tro han bare ikke er klar til det endnu, lad ham selv bestemme hvornår han  vil.

Anmeld

31. juli 2010

Lise

Men altså, vi har ALDRIG fået ham til at hverken tisse eller sk*** på toilettet eller potten herhjemme...

De siger at det sker i børnehaven (og tidligere i vuggestuen), men vi oplever det aldrig selv..

Anmeld

1. august 2010

Kaufie

Jeg var godt nok også tæt på at opgive Williams blefrie start i børnehave efter 6 uheld på en formiddag - men netop som jeg stod og diskuterede hans parathed med manden ude i køkkenet, kom drengen glædestrålende ud til os og fortalte at han havde lavet på potten.....

Jeg ved sgu ikke det med parathed..... Min dpmor sagde, at bleerne er så gode, at de slet ikke mærker, at de bliver våde - og derfor ikke finder ud af at det er ubehageligt - og hvorfor skulle de så selv komme og ønske at få bleen af???

Men i diverse bøger og artikler om emnet står der også, at man bestemt ikke må presse de små til at smide bleen før de er klar...... Det er ikke nemt...

Jeg ved blot, at vi holdte på med William - og nu vil han ikke have ble på mere - så vi slæber altså potten med på længere ture... Han har haft enkelte helt uheldfrie dage - i går var eneste uheld, at han ikke lige fik dilleren med indenfor kanten, og derfor kom til at tisse udenfor.... Han siger selv til når han skal - men vi spørger alligevel et utal af gange i løbet af dagen - hvilket han virker til at blive lidt irriteret over. Hvis vi skal ud af huset, lokker jeg ham til at sidde på potten med en bog eller foran tv inden vi går - og der er som regel gevinst.....

Men Lise - hvis Simon SLET IKKE har lavet noget som helst på potten - så lyder det ikke som om han er klar - han har jo også "lige" fået en lillebror - måske kan det spille ind??

Anmeld

1. august 2010

Siber

Hej,

Jeg vil også siger, tag det roligt, og han lyder ikke klar.

Han skal nok blive inspireret når han kommer i børnehave. Min erfaring er også at når fokus kommer lidt væk fra wc,potte og blefri, ja så kommer det lige pludselig.

Jeg synes også at de første tegn på at de er klar er når de siger at de tisser i bleen og laver lort i bleen.

Simon er nok hellere ikke den eneste der starter i børnehave med ble på, så væk med fokus wc træning, også kommer det!

Knus Siber

Anmeld

1. august 2010

Lise

Han startede i børnehave midt i juni, og har altså gået der en måned inden ferien startede.. Han synes vist det er meget spændende med det lille toilet de har derhenne, og synes også at vi skal have sådan et herhjemme. En dag jeg hentede ham, og ledte efter ham på legepladsen, sagde de at han lige var inde på toilettet... han havde selv sagt at han skulle tisse, og havde efterfølgende tisset på toilettet... så han kan altså godt. Han kan også sige at han har tisset eller lavet lort i bleen - og jeg tror sagtens han kan mærke når han skal lave, han kan bare ikke give slip når han sidder på toilettet. Hvis vi har placeret ham på toilettet efter mad, så bilder han os jo ind at han ikke skal lave noget... vi har oplevet at han er blevet helt panisk over ikke at have ble på, og så snart han har fået den på, så giver han slip..

Er der virkelig ikke andre herinde, der heller ikke kan få deres unger til at gå på toilettet overhovedet? Har lidt brug for at vide at der er flere som ham...

I børnehaven har de sagt at de ikke mener det bliver svært at få ham vænnet af med bleen, da han er opmærksom på hvad han laver i den, men jeg aner bare ikke hvordan vi skal gribe det an.. synes han viser tegn på at han er klar, men vil naturligvis ikke skubbe for meget på, hvis han ikke er... men jeg tvivler bare på at det kommer helt af sig selv...

Anmeld

1. august 2010

Mikkelmusen

Filuca stoppede helt med ble for en kort periode men nu nægter hun prompte at bruge potte eller wc. Kun når hun er kommet i seng står hun op kort efter for at tisse på potte. I bh tisser hun nogle gange på potte men har oftest bleen på. Jeg er også i syv sind om hvordan det skal gribes an og hvornår presser man dem for meget.... Har ingen gode råd. Ville blot dele at vi sidder samme sted.

Anmeld

1. august 2010

Siber

Lise skriver:

Han startede i børnehave midt i juni, og har altså gået der en måned inden ferien startede.. Han synes vist det er meget spændende med det lille toilet de har derhenne, og synes også at vi skal have sådan et herhjemme. En dag jeg hentede ham, og ledte efter ham på legepladsen, sagde de at han lige var inde på toilettet... han havde selv sagt at han skulle tisse, og havde efterfølgende tisset på toilettet... så han kan altså godt. Han kan også sige at han har tisset eller lavet lort i bleen - og jeg tror sagtens han kan mærke når han skal lave, han kan bare ikke give slip når han sidder på toilettet. Hvis vi har placeret ham på toilettet efter mad, så bilder han os jo ind at han ikke skal lave noget... vi har oplevet at han er blevet helt panisk over ikke at have ble på, og så snart han har fået den på, så giver han slip..

Er der virkelig ikke andre herinde, der heller ikke kan få deres unger til at gå på toilettet overhovedet? Har lidt brug for at vide at der er flere som ham...

I børnehaven har de sagt at de ikke mener det bliver svært at få ham vænnet af med bleen, da han er opmærksom på hvad han laver i den, men jeg aner bare ikke hvordan vi skal gribe det an.. synes han viser tegn på at han er klar, men vil naturligvis ikke skubbe for meget på, hvis han ikke er... men jeg tvivler bare på at det kommer helt af sig selv...

hmm ja det lyder jo så som om han er klar, i hvert fald når han er i børnehave.

Men det er måske også lidt skummelt at komme op på et stort wc med et stort hul som han kan falde ned i...................ej jeg ved det virkelig ikke

Har i en taburet foran, så han kan støtte med benene?

har i et ekstra bræt på wc et så det ikke virker så stort?

Men altså hvis han går på wc i børnehaven, så er jeg sikker på at der ikke går så lang tid før han også vil gøre det hjemme. Drop fokuset hjemme, så kommer det

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.