Jeg var godt nok også tæt på at opgive Williams blefrie start i børnehave efter 6 uheld på en formiddag - men netop som jeg stod og diskuterede hans parathed med manden ude i køkkenet, kom drengen glædestrålende ud til os og fortalte at han havde lavet på potten.....
Jeg ved sgu ikke det med parathed..... Min dpmor sagde, at bleerne er så gode, at de slet ikke mærker, at de bliver våde - og derfor ikke finder ud af at det er ubehageligt - og hvorfor skulle de så selv komme og ønske at få bleen af???
Men i diverse bøger og artikler om emnet står der også, at man bestemt ikke må presse de små til at smide bleen før de er klar..
.... Det er ikke nemt...
Jeg ved blot, at vi holdte på med William - og nu vil han ikke have ble på mere - så vi slæber altså potten med på længere ture... Han har haft enkelte helt uheldfrie dage - i går var eneste uheld, at han ikke lige fik dilleren med indenfor kanten, og derfor kom til at tisse udenfor.... Han siger selv til når han skal - men vi spørger alligevel et utal af gange i løbet af dagen - hvilket han virker til at blive lidt irriteret over. Hvis vi skal ud af huset, lokker jeg ham til at sidde på potten med en bog eller foran tv inden vi går - og der er som regel gevinst.....
Men Lise - hvis Simon SLET IKKE har lavet noget som helst på potten - så lyder det ikke som om han er klar - han har jo også "lige" fået en lillebror - måske kan det spille ind??
Anmeld