Mareridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
KatjaRenee skriver:

Hej

Vi havde også de perioder med vores datter hvor hun gjorde det samme.. jeg fik afvide af lægen og SP at det kunne være mange grunde til dette skete.. Det kan være tænder - ørerne- mareridt - maven... osv..

Men det kan vist også være forstyrrende for børn der har meget de skal bearbejde når de sover.. hvis de har oplevet meget nyt på en dag bearbejder de det om natten.. ved det ikke men det har jeg engang fået af vide.. (så er det faktisk godt at lade barnet putte ved mor og far så får de en trykhed og det kan få dem ind i en god natterytme igen.. det hjalp på vores datter- og det er ikke en dårlig vane at give dem for vores pige hun sover aldrig i vores seng mere)

Håber snart bette får en bedre søvn

Det sker udelukkende om dagen! Der har aldrig været noget om natten...

Det virker ikke som maven (den er en anden slags gråd og en anden opførsel), ørerne har hun aldrig haft noget med, kunne ikke forestille mig det er dem Hun tager sig ikke til ørerne eller noget som helst, og hun kommer i fint humør så snart hun vågner...

Tænder tror jeg heller ikke det er, så længe det har stået på...

Min søster led af febervildelse da hun var lille og det virker som densamme  slags mareridt hvor det er svært at vågne (Laura har så bare ikke feber når hun får det)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

Moderator

Daisy skriver:

Der sker jo en masse for det lille. Alle de sanseindtryk hun får bliver bearbejdet mens hun sover. Det eneste vigtige er at i er rolige når hun har det sådan ( ved det kan være skide svært ) så hun oplever at det ikke er farligt at have mareridt. Så skulle det forhåbenligt blive bedre med tiden.

Knus

Vi forsøger at være helt rolige! De første par gange blev vi selvfølgelig mega forskrækkede og troede der var sket et eller andet, men nu ved vi jo at hun bare skal holdes tæt, tales til og så vågner hun langsomt op og falder helt ned!

Men de første gange var det virkelig svært at være rolig... Vi vidste jo ikke om hun var blevet stukket, havde slået sig eller hvad ved jeg

Anmeld

31. juli 2010

Moderator

Laulund87 skriver:

Maria gør det meget Tit skal hun bare lige beroliges og have sutten, så sover hun videre. Andre gange er hun helt utrøstelig.

hej søde..

Jeg har prøvet at få hende til at sove videre ved at berolige, vugge, give hende sutten og alle de andre tricks jeg kan, men hun SKAL vågne før det går over... og så falder hun ikke i søvn igen

Men det er så rart nok at hun er i fint humør når hun vågner op, for tænk hvis hun så var rigtig ked af det bagefter også

Anmeld

31. juli 2010

B&J

Caroline86 skriver:

Jeg har prøvet at lade hende ligge, men så skriger hun bare videre! Det længste jeg har ladet hende ligge var 10 min, så mente jeg ikke det kunne være rigtigt at vente længere!?

Har nemlig hørt man skal lade dem skrige og så falder de i søvn igen, men det gør hun ikke... hun stopper først når hun er HELT vågen Men er som skrevet, heldigvis, i fint humør når hun så er vågnet...

ja hold da op det er ikke sjovt ¨så så er der jo ikke andet for af tage hende op og få hende til af sove igen hvis hun så ikke er lys vågen

Anmeld

31. juli 2010

Bayze

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder

Jeg mener måske at have læst en tråd om det tidligere men kan ikke finde den og opretter derfor en ny...

Nogle gange, når Laura vågner fra sin lur, SKRIGER hun i vilden sky og når vi tager hende op virker det som om hun stadig halvvejs sover og er lidt tid om at vågne og finde ud af at alt er ok...

Det minder for mig om natteterror, for hun er i fint humør så snart hun så vågner.... Det er ikke hver gang hun gør det, men kommer meget i perioder!

Har I oplevet noget lignende? Er det en periode eller hvad kan det være?

Som det er nu trøster jeg hende efter bedste evne når det sker, andet kan jeg jo ikke gøre!

Knus Caroline (Laura 5½ måned)

Anthon gør det også. Jeg oplever at det mest sker mens han genenmgår tigerspring, og det er jo også der han har en masse psykisk at fordøje, så det er jo ikke så mærkeligt. Men det er hårdt, han vågner virkelig i hjertenskærende skrig og gråd...

Anmeld

31. juli 2010

Bayze

Caroline86 skriver:

Jamen det kommer i perioder hvor hun så gør det 1-2 gange om dagen i nogle dage og så er det væk igen.. så kommer det måske igen en uge eller 2 senere! Tror det startede da hun var 3 mdr

det er KUN om dagen hun gør det... Når hun ligger i barnevognen! Aldrig om natten...

Også kun om dagen her. Tror det er fordi at de om natten bfinder sig mest i den dybe søvn, hvor om dagen består en meget stor del faktisk af REM søvn, altså der hvor de drømmer.

Anmeld

31. juli 2010

Moderator

Bayze skriver:

Også kun om dagen her. Tror det er fordi at de om natten bfinder sig mest i den dybe søvn, hvor om dagen består en meget stor del faktisk af REM søvn, altså der hvor de drømmer.

det kan godt tænkes at det er det..

Nu du siger det, kan det faktisk også godt være det kommer i de perioder hvor hun springer

Jeg må nok væbne mig med tålmodighed, håbe det bliver bedre med tiden og ellers trøste min lille mus når hun gennemgår det!

Tusind tak for svar

Anmeld

31. juli 2010

Laulund87

Caroline86 skriver:

hej søde..

Jeg har prøvet at få hende til at sove videre ved at berolige, vugge, give hende sutten og alle de andre tricks jeg kan, men hun SKAL vågne før det går over... og så falder hun ikke i søvn igen

Men det er så rart nok at hun er i fint humør når hun vågner op, for tænk hvis hun så var rigtig ked af det bagefter også

Hmm okay, ja så har det nok været en slem drøm hvis hun ikke falder til ro igen. Men jeg tror det er meget normalt det kommer i perioder.

Min sundhedsplejerske siger at de genoplever ubehagelige ting når de sover. Feks hvis de er blevet forskrækket eller sådan noget, så sker det igen i drømmen. Det er en helt naturlig del af deres udvikling 

Men det er da dejligt at hun er glad bagefter og du kan trøste hende

Anmeld

31. juli 2010

Maise

Caroline86 skriver:

Jamen det kommer i perioder hvor hun så gør det 1-2 gange om dagen i nogle dage og så er det væk igen.. så kommer det måske igen en uge eller 2 senere! Tror det startede da hun var 3 mdr

det er KUN om dagen hun gør det... Når hun ligger i barnevognen! Aldrig om natten...

hmm hvor skørt. ja her er det nemlig aldrig om dagen, kun om natten. ja så ved jeg ikke hvad det kan være andet end mareridt/nightterror.

Anmeld

31. juli 2010

Maise

hmmm jeg tænker 26 ugers tigerspring??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.