Mareridt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.972 visninger
27 svar
0 synes godt om
31. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej kloge hoveder

Jeg mener måske at have læst en tråd om det tidligere men kan ikke finde den og opretter derfor en ny...

Nogle gange, når Laura vågner fra sin lur, SKRIGER hun i vilden sky og når vi tager hende op virker det som om hun stadig halvvejs sover og er lidt tid om at vågne og finde ud af at alt er ok...

Det minder for mig om natteterror, for hun er i fint humør så snart hun så vågner.... Det er ikke hver gang hun gør det, men kommer meget i perioder!

Har I oplevet noget lignende? Er det en periode eller hvad kan det være?

Som det er nu trøster jeg hende efter bedste evne når det sker, andet kan jeg jo ikke gøre!

Knus Caroline (Laura 5½ måned)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2010

line melias mor

hej caroline. jeg har tit tænkt på det samme. vores datter vågner nogle gange om natten og skriger helt vildt. hun bliver bare ved indtil jeg tager hende op. går lidt rundt med hende på værelset og beroliger hende. nogle gange kan jeg ligge hende igen og så sover hun videre. andre gange skriger hun på samme måde når jeg ligger hende igen. har virkelig haft den tanke at det kunne være maridt så når det har været rigtig slemt tager jeg hende med i seng

Anmeld

31. juli 2010

Maise

Caroline86 skriver:

Hej kloge hoveder

Jeg mener måske at have læst en tråd om det tidligere men kan ikke finde den og opretter derfor en ny...

Nogle gange, når Laura vågner fra sin lur, SKRIGER hun i vilden sky og når vi tager hende op virker det som om hun stadig halvvejs sover og er lidt tid om at vågne og finde ud af at alt er ok...

Det minder for mig om natteterror, for hun er i fint humør så snart hun så vågner.... Det er ikke hver gang hun gør det, men kommer meget i perioder!

Har I oplevet noget lignende? Er det en periode eller hvad kan det være?

Som det er nu trøster jeg hende efter bedste evne når det sker, andet kan jeg jo ikke gøre!

Knus Caroline (Laura 5½ måned)

ja mareridt, men det kan også være jag fra tænderne der er på vej. det har clara haft. gik over efter små 10 dage. og en fin tand i undermunden kom op.

hvor længe har det stået på ??

Anmeld

31. juli 2010

Laulund87

Maria gør det meget Tit skal hun bare lige beroliges og have sutten, så sover hun videre. Andre gange er hun helt utrøstelig.

Anmeld

31. juli 2010

B&J

selv om det er hårdt så lad dem ligge det gjorde jeg med daniel han drømmer nogle gange meget kraftigt vågner op med et skrig ½minut efter sover han bare videre

Anmeld

31. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Hej

Vi havde også de perioder med vores datter hvor hun gjorde det samme.. jeg fik afvide af lægen og SP at det kunne være mange grunde til dette skete.. Det kan være tænder - ørerne- mareridt - maven... osv..

Men det kan vist også være forstyrrende for børn der har meget de skal bearbejde når de sover.. hvis de har oplevet meget nyt på en dag bearbejder de det om natten.. ved det ikke men det har jeg engang fået af vide.. (så er det faktisk godt at lade barnet putte ved mor og far så får de en trykhed og det kan få dem ind i en god natterytme igen.. det hjalp på vores datter- og det er ikke en dårlig vane at give dem for vores pige hun sover aldrig i vores seng mere)

Håber snart bette får en bedre søvn

Anmeld

31. juli 2010

Daisy

Der sker jo en masse for det lille. Alle de sanseindtryk hun får bliver bearbejdet mens hun sover. Det eneste vigtige er at i er rolige når hun har det sådan ( ved det kan være skide svært ) så hun oplever at det ikke er farligt at have mareridt. Så skulle det forhåbenligt blive bedre med tiden.

Knus

Anmeld

31. juli 2010

M&F&C

Min datter drømte så sent som i nat noget hun blev ked af.....hun lå længe i søvne og peb, og snøftede ..... og så trak hun vejret som om hun hulkede lydløst (det lyder ligesom efter en ordentlig skrigtur/tudetur hvor man lige skal have vejrtrækningen på plads igen) - i sådan en situation vækker jeg hende ikke, men tager hende ind til mig, får hende lagt på siden så vi kan ligge i ske, og så nusser jeg hende mens jeg siger "ssshh" (som man nu gør når de er kede af det) Det virker som om, at hun finder trygheden uden at vågne af det ...... og vejrtrækningen bliver helt normal igen

De første gange hun gjorde det, vækkede jeg hende, for jeg troede jo at hun ikke kunne få luft (det lyder jo som hyperventilering) - men fandt ud af det bare var drømme, for det stoppede så snart hun kom lidt til sig selv, men det blev dog afløst af at hun var ulykkelig over at blive vækket.

Anmeld

31. juli 2010

Moderator

Maise skriver:

ja mareridt, men det kan også være jag fra tænderne der er på vej. det har clara haft. gik over efter små 10 dage. og en fin tand i undermunden kom op.

hvor længe har det stået på ??

Jamen det kommer i perioder hvor hun så gør det 1-2 gange om dagen i nogle dage og så er det væk igen.. så kommer det måske igen en uge eller 2 senere! Tror det startede da hun var 3 mdr

det er KUN om dagen hun gør det... Når hun ligger i barnevognen! Aldrig om natten...

Anmeld

31. juli 2010

Moderator

B&J skriver:

selv om det er hårdt så lad dem ligge det gjorde jeg med daniel han drømmer nogle gange meget kraftigt vågner op med et skrig ½minut efter sover han bare videre

Jeg har prøvet at lade hende ligge, men så skriger hun bare videre! Det længste jeg har ladet hende ligge var 10 min, så mente jeg ikke det kunne være rigtigt at vente længere!?

Har nemlig hørt man skal lade dem skrige og så falder de i søvn igen, men det gør hun ikke... hun stopper først når hun er HELT vågen Men er som skrevet, heldigvis, i fint humør når hun så er vågnet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.