Svarer igen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2010

Tina2

Fines mor skriver:

Seriøst så tror jeg, at de trænger til mere modstand end de små pt. giver dem. Nu er de jo de store i hirakiet, og det gør jo også at de vil bestemme!! Naturligvis ser de jo så også, at vi voksne vil bestemme over de små, så det er vel ikke så underligt?

Ja, de har jo længe været de store i børnehaven, så mon ikke de trænger til at komme op og være de små igen

Håber i hvert fald det hjælper lidt på det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

Avi

Naja er også i "koste" fasen, sommetider er det maden hvor hun slet ikke har lyst til at spise det vi serverer..eller hvis vi beder hende om at dække bord...men det er lidt sjovt med David ham har hun en vældig tålmodighed med....

knus avi

Anmeld

31. juli 2010

Annette

Oliver har dæleme også sine Maude perioder ( Maude i Matador )
Han stod en dag ude i haven og ville ikke i bad, jeg sagde at det skulle han for klokken var mange..han stod bare og nedstirrede mig et godt stykke tid, før han sagde " jeg er fuldstændig ligeglad med hvad du siger" nøøøj hvor blev jeg gal...
Jeg røg op som trold af en æske og han røg ind i soveværelset med fynd og klem.
Han sagde til mig at han ALDRIG ville snakke med mig mere, for jeg var bare rigtig dum..
Jeg undlod og svare ham, men sagde i stedet at han kunne komme ud når han var færdig med at være sur..

Da han så havde været i bad, kom han ind i stuen, jeg bad ham gå ud og børste tænder. Han lod bare som om han slet ikke kunne hverken se eller høre mig.. Tilsidst rejste jeg mig og tog han i armen med ud på badeværelset. Da vi kom derud, sagde han med meget sød stemme " mor gjorde det meget ondt da du fødte mig? jeg svarede ham at ja det gjorde det da.. så kiggede han på mig og sagde " det var godt det gjorde ondt ".. Jeg må ærligt indrømme jeg havde den største lyst til at give ham en røvfuld, men i stedet fortalte jeg ham, at jeg blev meget ked af at han sagde det.

Men nu kunne han komme i seng og så kunne han komme ind til mig når han havde tænkt over tingene..
Da jeg senere gik ind for at snakke med ham, sov han, så vi fik ikke talt om det.

Kl. 2.30 om natten stod han inde i soveværelset og sagde " mor nu har jeg tænkt over det og vil gerne snakke om det
Det blev så ikke lige til noget på det tidspunkt, men dagen efter snakkede vi om det..

Han har meget med hvis det der sker ikke lige går efter hans hoved, så vil han ikke være med mere og så går han pisse sur ind og er Maude..

En dag ude hos min stedfar blev han sur og jeg sagde, når så blev han Maude..
Han satte sig inde for enden af sofaen og var sur.
da vi skulle spise, sagde han nej det vil jeg ikke.. Da vi spurgte hvorfor sagdehan " nej for jeg er Maude"

Håber det blir bedre med hans udbrud når nu han kommer i skole og samsynstræningen kommer til at give ham juhu oplevelser

Anmeld

2. august 2010

tumle81

Victoria er en strigle!!

Hun bliver sur og pjevset hver gang hun får et nej!!! Hun er ikke meget slem til at svare igen, men det hænder.. Smække med døren er hun også god til...

HEnde og Valdemar kan have kæmpe diskussioner, men det går hurtigt over og 98% procent af tiden er de gode venner og leger godt sammen. Hun er meget omsorgsfuld overfor både Valdemar og Victor.

Hun har aldrig svaret andre voksne igen og vi får altid at vide når hun er hos veninder at hun er meget høflig. Det er rart at høre ;-)

Tror også det er en fase de skal igennem, men puha man kan frygte teenage årene hvis det fortsætter eller forværres *s*

Knus Kathrina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.