Svarer igen....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
13 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

Tina2

Er jeres slemme til det?

Jeg synes faktisk Filuca er blevet ret slem til det, og især her i ferien....

Hun bli'r sur over ingenting, svarer igen og smækker med dørene....

Hvis hun leger med Milas og han ikke gør nøjagtig det hun vil i legen så siger hun bare "så gider jeg bare IK' og lege med dig"!!!! og så går hun meget bestemt ind og smækker døren til værelset....

Synes hun er blevet ret kommanderende overfor ham og til tider også overfor dem hun leger med.... Hun lever sig meget ind i legen og planlægger meget hvad der skal ske fremad i legen og er de ikke lige med på det, bli'r hun sur....

Igår var hun hos sin kammerat og lege og havde faktisk svaret hans far igen  Hun nægtede at tage den vandpistol han lige havde fyldt op med vand til hende, hvis ikke han tørrede den af for vand inden og havde sagt "tør den så af" i meget bestemt tone....!!!

Fik en lang snak med hende om det, da vi kom hjem og sagde at det var vigtigt at tale ordentligt til både voksne og legekammerater....

Tror måske det med Milas er fordi de to nu har været sammen konstant siden 1. maj hvor han startede i børnehaven og han render efter hende hele tiden.... Tror hun er ret træt af det, og det er jo også forståeligt nok....

Tror det bli'r godt for dem begge at de på mandag igen starter hver sit sted- Filuca i SFO og Milas i BH.....

Synes til tider hun ter sig som en teenager med sit surmuleri over ingenting......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2010

3xM

hmmm det kan jeg nu ikke genkende ved marcus.

han for tit at vide af andre voksne han er sød, høflig og trøster andre hvis de er kede af det.

han siger fra til andre hvis de f.eks rutcher lige i numsen på ham eller lign.

herhjemme er han nogen gange en pyller, eller gammelklog eller tager en dvd (dbd som han siger he he ) ned på sit værelse og så kobler han af sådan

han elsker når vi ( jeg eller manden) lige laver noget impulsivt hver for sig m ham...det kan være alt fra en laaaaang gåtur eller sætte sig i bilen og havne på cafe og udendørs legeplads

ved vennerne leger de jævnbyrdigt syntes jeg...

Anmeld

30. juli 2010

Fines mor

Tina2 skriver:

Er jeres slemme til det?

Jeg synes faktisk Filuca er blevet ret slem til det, og især her i ferien....

Hun bli'r sur over ingenting, svarer igen og smækker med dørene....

Hvis hun leger med Milas og han ikke gør nøjagtig det hun vil i legen så siger hun bare "så gider jeg bare IK' og lege med dig"!!!! og så går hun meget bestemt ind og smækker døren til værelset....

Synes hun er blevet ret kommanderende overfor ham og til tider også overfor dem hun leger med.... Hun lever sig meget ind i legen og planlægger meget hvad der skal ske fremad i legen og er de ikke lige med på det, bli'r hun sur....

Igår var hun hos sin kammerat og lege og havde faktisk svaret hans far igen  Hun nægtede at tage den vandpistol han lige havde fyldt op med vand til hende, hvis ikke han tørrede den af for vand inden og havde sagt "tør den så af" i meget bestemt tone....!!!

Fik en lang snak med hende om det, da vi kom hjem og sagde at det var vigtigt at tale ordentligt til både voksne og legekammerater....

Tror måske det med Milas er fordi de to nu har været sammen konstant siden 1. maj hvor han startede i børnehaven og han render efter hende hele tiden.... Tror hun er ret træt af det, og det er jo også forståeligt nok....

Tror det bli'r godt for dem begge at de på mandag igen starter hver sit sted- Filuca i SFO og Milas i BH.....

Synes til tider hun ter sig som en teenager med sit surmuleri over ingenting......

Åhh jaaa... sådan en dame har vi også *GGG*

ISA STOP SÅ, ellers får du en i rumpen *GGGGG*

Jeg tror altså der er en face de skal igennem, og måske også den måde der bliver sat et hiraki på??

VI prøver også at forklare, at vi skal tale pænt til hinanden...men det er ikke så nemt for Josephine vil også gerne bestemme!!!!

Anmeld

30. juli 2010

lene

Her er det sammen køre, både med at svare igen og at mathias også gerne vil bestemme, så hvis Clara ikke gør det på hans måde, ja så gider han ikke lege, har dog ikke hørt ham svare igen over for andre end os, men som Helle siger tror jeg også det er en fase de skal igenem

Anmeld

30. juli 2010

Tina2

mariaogmarcus skriver:

hmmm det kan jeg nu ikke genkende ved marcus.

han for tit at vide af andre voksne han er sød, høflig og trøster andre hvis de er kede af det.

han siger fra til andre hvis de f.eks rutcher lige i numsen på ham eller lign.

herhjemme er han nogen gange en pyller, eller gammelklog eller tager en dvd (dbd som han siger he he ) ned på sit værelse og så kobler han af sådan

han elsker når vi ( jeg eller manden) lige laver noget impulsivt hver for sig m ham...det kan være alt fra en laaaaang gåtur eller sætte sig i bilen og havne på cafe og udendørs legeplads

ved vennerne leger de jævnbyrdigt syntes jeg...

Altså hun er nu heller ikke sådan som jeg skriver hele tiden *gg* Er også meget omsorgsfuld overfor Milas og andre, men hun får altså de der flip ind imellem......

Anmeld

30. juli 2010

Tina2

Fines mor skriver:

Åhh jaaa... sådan en dame har vi også *GGG*

ISA STOP SÅ, ellers får du en i rumpen *GGGGG*

Jeg tror altså der er en face de skal igennem, og måske også den måde der bliver sat et hiraki på??

VI prøver også at forklare, at vi skal tale pænt til hinanden...men det er ikke så nemt for Josephine vil også gerne bestemme!!!!

Godt at høre hun ikke er den eneste, synes godt nok hun er strid nogle dage...

Vi snakker også meget om det med at snakke ordentligt til andre, og være søde ved andre. Det gør hun nu også for det meste, men det kan altså lige smutte ind imellem. Nogle gange har jeg tænkt på om det er fordi hun er så meget større end sine jævnaldrende at hun FØLER sig større end dem...?? Jeg ved det ikke, men det har vi også snakket om... Hun rager jo et helt hoved over nogle af de andre......

Anmeld

30. juli 2010

Tina2

lene skriver:

Her er det sammen køre, både med at svare igen og at mathias også gerne vil bestemme, så hvis Clara ikke gør det på hans måde, ja så gider han ikke lege, har dog ikke hørt ham svare igen over for andre end os, men som Helle siger tror jeg også det er en fase de skal igenem

Det håber jeg.... Er sikkert også lige nu det er slemt hvor vi kører på sidste ferieuge og hun bare gerne vil i SFO og skole og hun er mega træt af Milas.....

De har jo nærmerst været sammen fra morgen til aften siden 1. maj...

Anmeld

30. juli 2010

Heidimed lea

hm  vi snakkede jo faktisk også om det i tirsdags. Rasmus gør det også..   tror virkelig de trænger til at komme iskole. og få flere udfordringer og opleve at der stadig er meget at lære endnu..

sjovt nok talte vi med en mor om onsdagen hvis datter starter i skole med Rasmus hun sagde nøjagtig det samme om deres datter...

Rasmus er ike somsådan bestemmende men han har så svært ved at stoppe ved nej og slut, han måtte også på værelset igår pga dette..                knus

Anmeld

30. juli 2010

Fines mor

Tina2 skriver:

Det håber jeg.... Er sikkert også lige nu det er slemt hvor vi kører på sidste ferieuge og hun bare gerne vil i SFO og skole og hun er mega træt af Milas.....

De har jo nærmerst været sammen fra morgen til aften siden 1. maj...

Seriøst så tror jeg, at de trænger til mere modstand end de små pt. giver dem. Nu er de jo de store i hirakiet, og det gør jo også at de vil bestemme!! Naturligvis ser de jo så også, at vi voksne vil bestemme over de små, så det er vel ikke så underligt?

Anmeld

30. juli 2010

Tina2

Heidimed lea skriver:

hm  vi snakkede jo faktisk også om det i tirsdags. Rasmus gør det også..   tror virkelig de trænger til at komme iskole. og få flere udfordringer og opleve at der stadig er meget at lære endnu..

sjovt nok talte vi med en mor om onsdagen hvis datter starter i skole med Rasmus hun sagde nøjagtig det samme om deres datter...

Rasmus er ike somsådan bestemmende men han har så svært ved at stoppe ved nej og slut, han måtte også på værelset igår pga dette..               knus

Ja ingen tvivl om det bli'r godt for dem at komme afsted igen, her har de været meget hjemme i sommer....

Filuca glæder sig helt vildt til at komme i Smutten på mandag, så det er dejligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.