Kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2010

Fru.Mäes <3

Så lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

LC

Jeg lå og kastede op fra jeg var 5 uger henne og til 4måned, så kender kun følelsen alt for godt.

og da jeg var over det værste kom alle de gode råd. Langt de flest læger kan henvise dig til at få akupunktur(tror altså det er gratis, for de steder jeg kender der gør det er det jordemoderne der gør det på fødegangen)

Man kan også spise ingefær - bar køb en hel og riv den i det mad du ellers spiser - og selvfølge kun en lille smule af gangen.

ellers prøv at lade være med at spise syrlige ting - juice, kaffe, the, citron, og istedet mere basiske ting som cacao og mælk.

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

LC skriver:

Jeg lå og kastede op fra jeg var 5 uger henne og til 4måned, så kender kun følelsen alt for godt.

og da jeg var over det værste kom alle de gode råd. Langt de flest læger kan henvise dig til at få akupunktur(tror altså det er gratis, for de steder jeg kender der gør det er det jordemoderne der gør det på fødegangen)

Man kan også spise ingefær - bar køb en hel og riv den i det mad du ellers spiser - og selvfølge kun en lille smule af gangen.

ellers prøv at lade være med at spise syrlige ting - juice, kaffe, the, citron, og istedet mere basiske ting som cacao og mælk.

Tak for dine råd!

Spiser i forvejen mest basisk kan jeg se på de eksempler du har skrevet, men vil ringe til lægen imorgen tidlig og høre hendes anbefaling. har lige mailet med en akupunktør som skal have 425 pr gang, minimum tre gange. - det er jo altså temmelig pebret synes jeg, men samtidig er jeg snart åben for alt, bare det virker...

Anmeld

29. juli 2010

LC

AnneBJ skriver:

Tak for dine råd!

Spiser i forvejen mest basisk kan jeg se på de eksempler du har skrevet, men vil ringe til lægen imorgen tidlig og høre hendes anbefaling. har lige mailet med en akupunktør som skal have 425 pr gang, minimum tre gange. - det er jo altså temmelig pebret synes jeg, men samtidig er jeg snart åben for alt, bare det virker...

tror ikke du sel skal ringe til en der laver akupunktur. Du skal have din læge eller jordemoder til at henvise dig til en der gør det på sygehuset.

det er som regel en jordemoder der gør det...

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Det vil jeg prøve så

Anmeld

29. juli 2010

Barbamama

FrøkenHedegaard skriver:

Først og fremmest - jeg føler med dig, så derfor får du lige et herfra..

De første 14 uger af min graviditet, havde jeg det fuldstændig på samme måde som dig - jeg måtte blive hjemme mange dag fra jobbet, pga. jeg simpelthen ikke kunne NOGET SOM HELST andet end at ligge ned..

Jeg husker endda at jeg tænkte nogen gange, når jeg sad med hele hovedet ned i toilettet "GID JEG ALDRIG VAR BLEVET GRAVID" & "JEG SKAL FANDME ALDRIG HAVE FLERE BØRN, EFTER DETTE HER"

Men i dag - er jeg smadder glad for at være gravid. Men imens man er dårlig, kan man nemt tænke trælse tanker - og det er gangske normalt.

Snak med din læge om du kan få emperal imod kvalmen.. Jeg ringede bare og sagde at jeg intet kunne, også kunne de hentes på apoteket lidt efter..

Så mit råd er at ringe til din læge, og fortæl hvor dårligt du har det

Krams Rikke

Uha EMPERAL!!! Jeg fik det og jeg har gemt bøtten bare for at huske at jeg ALDRIG skal have det igen. Jeg fik ENDNU mere kvalme af det og lå og rystede helt vildt i min seng fordi jeg var SÅ syg. Jeg tog dem i en uge og så holdt jeg op og min kvalme tog et dyk. Så læste jeg om bivirkninger ved pillen og en af dem var kvalme! Så uanset hvor SYG jeg bliver næste gang skal jeg IKKE have de piller. PUUUUHA

Anmeld

30. juli 2010

AnneBJ

Bare lige en foreløbig update... Jeg ringede til lægen i morges, som først lød til, at det måtte jeg bare lade tålmodigheden klare "det forsvinder jo oftest omkring 12. uge".

Spurgte om hun da ikke kunne give mig et eller andet, og hun foreslog akupunktur hvis jeg var åben for det - sagde at alt var velkomment, for jeg havde selv gjort hvad jeg kan.

Hun kan så selv give mig det "men det er lidt dyrt - 50 kroner" - hehe, det er så bare helt i orden, for hos den akupunktør jeg mailede med igår kostede det 425 pr. gang, plus noget homøopati og det skulle så være mindst 3 gange..
Så kl. 14 tager jeg til læge

Igen, tak for Jeres svar, råd, kram og opmuntringer! Det er guld værd!

Anmeld

30. juli 2010

AnneBJ

Og nu hjemvendt. Har for første gang i flere uger følt reelt sult efter behandlingen og føler ikke kvalmen er så pressende. - lige nu i hvert fald
Skal have to behandlinger mere, i løbet af de næste to uger, så håber det alt i alt hjælper!

Anmeld

30. juli 2010

Maria-s

Uhhh jeg skal til min første undersøgelse ved lægen her på mandag, så tror jeg da lige at jeg skal spørge om akupunktur! Har nu for 3. uge i træk haft 24/7 kvalme. Fik i sidste uge købt seabands og synes faktisk de virkede men jeg tror min krop i denne uge har valgt at blive imun over for dem for det her har da bare været en nederen uge med opkast tirsdag, onsdag, torsdag, fredag....! Sad i går ynkelig over for kæresten og tudede og sagde; jeg kan slet ikke spise andet end fu**ing havregryn, knækbrød og brød!.. og så kaster jeg op alligevel!!... Hvornår ender det her kvaaaalmeeeee?????......!

Hehe ja man er sgu ynkelig en gang imellem...  

Fortæl lige hvordan det akupunktur kommer til at virke på dig!

Anmeld

30. juli 2010

AnneBJ

Årh stakkels, stakkels dig! Så har jeg jo slet ikke noget at klage over - jeg kan i det mindste holde maden i mig..

Men indtil videre synes jeg, jeg har det langt bedre end bare igår fx. Jeg vælger at tro på det er godt, men kan jo nok først bedømme det helt, efter de 3 behandlinger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.