Kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.812 visninger
19 svar
0 synes godt om
29. juli 2010

AnneBJ

Puha, hvor har jeg bare kvalme.. Døgnet rundt!! Kaster ikke op, men kvalmen er totalt altoverskyggende og jeg kan intet gøre eller lave. Indtil kl. et har jeg ligget i min seng og kun spist banan, youghurt, knoppers og drukket cola. Jeg kan simpelthen ikke få noget ned, og selvom jeg får, hjælper det ikke
Jeg forsøger med Sunlolly, mælk, frugt, kiks, mandler osv.. Jeg har købt seaband på apotektet, men kan ikke mærke nogen forskel. Glæder mig vildt over at være gravid, og selvfølgelig er det "rart" at have tegn på det også, men er godt nok træt og ked af den her kvalme..

Hvor "syg" skal man være, før det er værd at tage piller?

/en lidt ynkelig førstegangsgravid 6+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2010

FruHolm <3

ved ikke hvor syg man skal være

men havde det selv meget dårligt i starten og fandt hurtigt ud af at cola er med til at gøre kvalmen værre fordi der er så meget syre i .

men håber da dit går over igen som mit det gjorde, jeg har kun halsbrand en gang imellem

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Hm, det var jo ret relevant at vide faktisk Tak for det! Dejligt det blev bedre for dig!

Anmeld

29. juli 2010

line melias mor

jeg sidder med kvalme lige nu og jeg er ca 5 uger henne men ved med min datter havde jeg også kvalme fra start til ca 5 måneder så jeg havde regnet med det ville komme igen det er bare træls

Anmeld

29. juli 2010

Frk. Himmelblå

Prøv med en skefuld citron - eller limesaft. Ikke så fristende, men kan give ro for kvalmen i et mindre stykke tid. 

Anmeld

29. juli 2010

Kløver

AnneBJ skriver:

Puha, hvor har jeg bare kvalme.. Døgnet rundt!! Kaster ikke op, men kvalmen er totalt altoverskyggende og jeg kan intet gøre eller lave. Indtil kl. et har jeg ligget i min seng og kun spist banan, youghurt, knoppers og drukket cola. Jeg kan simpelthen ikke få noget ned, og selvom jeg får, hjælper det ikke
Jeg forsøger med Sunlolly, mælk, frugt, kiks, mandler osv.. Jeg har købt seaband på apotektet, men kan ikke mærke nogen forskel. Glæder mig vildt over at være gravid, og selvfølgelig er det "rart" at have tegn på det også, men er godt nok træt og ked af den her kvalme..

Hvor "syg" skal man være, før det er værd at tage piller?

/en lidt ynkelig førstegangsgravid 6+1

hmm lyder til du har prøvet meget forskelligt, jeg fandt ud af, jeg også får kvalme af syreholdige ting som juice og appelsin sodavand, det kan hjælpe nogen gange mod kvalmen og andre gange gøre den værre. Synes jeg kan mærke forskel når kvalmen er syrebaseret, bliver sådan en blanding af kvalme og halsbrand, og der hjælper sådan nogle tyggetabletter fra apoteket rigtig godt, mælk, og yoghurt er også godt samt ost, men jeg kan ik så godt lige hverken mælk eller yoghurt, og kan ikke klare lugten af ost for tiden.

Håber da snart det bliver bedre, men kender godt til dit problem, glæder mig selv til det forhåbentligt bliver bedre når jeg går ind i 2 trimester

Anmeld

29. juli 2010

Fru.Mäes <3

Først og fremmest - jeg føler med dig, så derfor får du lige et herfra..

De første 14 uger af min graviditet, havde jeg det fuldstændig på samme måde som dig - jeg måtte blive hjemme mange dag fra jobbet, pga. jeg simpelthen ikke kunne NOGET SOM HELST andet end at ligge ned..

Jeg husker endda at jeg tænkte nogen gange, når jeg sad med hele hovedet ned i toilettet "GID JEG ALDRIG VAR BLEVET GRAVID" & "JEG SKAL FANDME ALDRIG HAVE FLERE BØRN, EFTER DETTE HER"

Men i dag - er jeg smadder glad for at være gravid. Men imens man er dårlig, kan man nemt tænke trælse tanker - og det er gangske normalt.

Snak med din læge om du kan få emperal imod kvalmen.. Jeg ringede bare og sagde at jeg intet kunne, også kunne de hentes på apoteket lidt efter..

Så mit råd er at ringe til din læge, og fortæl hvor dårligt du har det

Krams Rikke

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Tak for alle Jeres svar! Lyder til at jeg må prøve at ringe til lægen imorgen tidlig. Har også overvejet akupunktur, men de fleste behandlere jeg finder, holder ferie, og vil altså gerne have det bedre NUUU! Helst i forgårs - får 30 gæster til kaffe og kage på lørdag fordi jeg har fødselsdag..

Anmeld

29. juli 2010

Fru.Mäes <3

Jah, ring til dem i morgen

Pillerne koster hvert fald kun 37 kr. for 50 piller - så det er til at overkomme. Frem for en regning til en omgang akupunktur.

Held og lykke med det -  for at du snart får det bedre.. Husker det nemlig ALT for godt

Anmeld

29. juli 2010

AnneBJ

Årh endnu bedre! For nogle "kvalmepiller" er jo møgdyre!

Mange tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.