Nogle der har erfaringer med brystbetændelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2010

mor_sabina

mor_sabina skriver:

Det kunne sagtens være brystbetændelse. Jeg havde det da min søn var 1 mrd gammel (lige op til barnedåben)
Men jeg tog til lægen og fik besked på at malke ud hver time for at få det skyllet ordentlig igennem, og sørge for at massere alle "knuder" (eller der hvor det er ømt) helt væk hver gang, altså massere til der ikke var mere mælk, det hjalp ret hurtigt, tror allerede der var bedring dagen efter.
Senere i ammeforløbet kunn jeg nemt mærke hvis der var noget på vej, enten pga træk eller hvis brystet ikke havde været ordentlig tømt, og så masserede jeg det godt igennem.

Men tag hellere en tur til lægen, mener bare at jeg fik afslag på antibiotika fordi bakterietallene ikke var høje nok

Rigtig god bedring

(kan varmt anbefale en pumpe, det var faktisk mere behageligt end når han suttede, og så kan du give hende det du malker ud på flaske)

Ups jeg var vist for langsom. Men godt at høre du har det bedre. Synes rollos ide med flaske så revnen kanhele lyder god, hvis det er en mulighed hos jer.

Held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

Anne85

jeg har også haft revner i det ene bryst i snart tre uger... det bliver langsomt bedre (ihvertfald græder jeg da ikke mere når hun skal ligges til). Jeg har smurt med en creme fra apoteket som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder nu - men det er 100% lanolin. Derudover har jeg smurt med modermælk og ladet brystet lufttørre så ofte jeg kunne komme til det. Og så har jeg brugt uldindlæg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.