Mathildesmor skriver:
Jeg har siden igår haft det af helvedes til for at sige det lige nu. Har haft skiftevis svedeture og kuldegysninger - er øm over hele kroppen, og bare det at strålerne fra vandet i badet ramte min krop igår var nok til at jeg fik endnu mere ondt i kroppen.
Min højre bryst er simpelthen så ømt når jeg trykker på det nederst... Kan det være brystbetændelse - I så fald, kan man gøre noget ved det, eller går det bare væk af sig selv engang??
Det kunne sagtens være brystbetændelse. Jeg havde det da min søn var 1 mrd gammel (lige op til barnedåben

)
Men jeg tog til lægen og fik besked på at malke ud hver time for at få det skyllet ordentlig igennem, og sørge for at massere alle "knuder" (eller der hvor det er ømt) helt væk hver gang, altså massere til der ikke var mere mælk, det hjalp ret hurtigt, tror allerede der var bedring dagen efter.
Senere i ammeforløbet kunn jeg nemt mærke hvis der var noget på vej, enten pga træk eller hvis brystet ikke havde været ordentlig tømt, og så masserede jeg det godt igennem.
Men tag hellere en tur til lægen, mener bare at jeg fik afslag på antibiotika fordi bakterietallene ikke var høje nok

Rigtig god bedring

(kan varmt anbefale en pumpe, det var faktisk mere behageligt end når han suttede, og så kan du give hende det du malker ud på flaske)
Anmeld