Gips aftryk, hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.239 visninger
14 svar
0 synes godt om
28. juli 2010

2721

Hej allesammen

Nu er lille manden efterhånden blevet så stor allerede, at kæresten og jeg gerne vil forevige hans hånd og fodaftryk inden vi helt har glemt hvor lille han har været. Men hvordan er det lige man gør?? Er der nogen af jer søde piger der ved det??

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2010

TbCp

Da jeg lavede Livas startede jeg med at lave trylledej og så trykke hendes hånd i det.... så hældte jeg gips deri... da den var tør stod aftrykket UD af billedet... det ser rigtig fint ud!

Anmeld

28. juli 2010

frk Jensen

2606peanut skriver:

Hej allesammen

Nu er lille manden efterhånden blevet så stor allerede, at kæresten og jeg gerne vil forevige hans hånd og fodaftryk inden vi helt har glemt hvor lille han har været. Men hvordan er det lige man gør?? Er der nogen af jer søde piger der ved det??

I tiger butikkerne har de sårn et start kit til formålet.. De koster den 20´er stykket..
du mikser gipsen sammen, hælder den i formen og når den ikk er flydene og virker lidt fast i det sætter du hans fod og hånd ned i det..

Jeg har lavet to af dem.. En da marcus var 3 mdr og en ca et år senere...

Anmeld

28. juli 2010

2721

TbCp skriver:

Da jeg lavede Livas startede jeg med at lave trylledej og så trykke hendes hånd i det.... så hældte jeg gips deri... da den var tør stod aftrykket UD af billedet... det ser rigtig fint ud!

okay, brugte du alm. gips eller??? Er trylledej hårdt at trykke i??

Anmeld

28. juli 2010

2721

mor6473 skriver:

I tiger butikkerne har de sårn et start kit til formålet.. De koster den 20´er stykket..
du mikser gipsen sammen, hælder den i formen og når den ikk er flydene og virker lidt fast i det sætter du hans fod og hånd ned i det..

Jeg har lavet to af dem.. En da marcus var 3 mdr og en ca et år senere...

Det lyder godt nok nemt OG smart, tak

Anmeld

28. juli 2010

Ranarupta

2606peanut skriver:

Hej allesammen

Altså jeg har tænkt mig at lave en omgang trylledej og så trykke Bønnes hænder og fødder deri.

Derefter hælder jeg gipsmassen i og lader det stivne.

Med denne metode ved jeg, at der ikke sker noget med Bønnes hænder. Mener nemlig at kunne huske, at gips godt kan blive ret varmt og det vil jeg altså ikke udsætte min lille bebs' sarte hænder for. 

Ps. Panduro Hobby har nogle sæt med alt, hvad man skal bruge.
Og fandt lige denne:
http://www.pandurohobby.dk/public/docs/pdf/vl/601821_gipsavgjutning.pdf 

Anmeld

28. juli 2010

frk Jensen

2606peanut skriver:

Det lyder godt nok nemt OG smart, tak

Så lidt...

Anmeld

28. juli 2010

2721

Ranarupta skriver:

Altså jeg har tænkt mig at lave en omgang trylledej og så trykke Bønnes hænder og fødder deri.

Derefter hælder jeg gipsmassen i og lader det stivne.

Med denne metode ved jeg, at der ikke sker noget med Bønnes hænder. Mener nemlig at kunne huske, at gips godt kan blive ret varmt og det vil jeg altså ikke udsætte min lille bebs' sarte hænder for. 

Ps. Panduro Hobby har nogle sæt med alt, hvad man skal bruge.
Og fandt lige denne:
http://www.pandurohobby.dk/public/docs/pdf/vl/601821_gipsavgjutning.pdf 

tak

Det vidste jeg slet ikke

Anmeld

28. juli 2010

TbCp

2606peanut skriver:

okay, brugte du alm. gips eller??? Er trylledej hårdt at trykke i??

Ja bare almindelig gips... trylledej er blødt som almindelig dej

Anmeld

28. juli 2010

oo

jeg vil lige sige, at min mor havde min hånd i gips - den er smuldret idag fordi gipsen ikke holder evigt. og Sørens mor havde hans hånd i ler - og den har vi hængende på væggen herhjemme endnu. så jeg ville lave den i ler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.