1. Lægebesøg, hvor er der dog længe til nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2010

Svane83

Mettemus skriver:

Ih hvor jeg kender alle dine tanker! Man må gerne være nervøs... faktisk tror jeg slet ikke det kan undgås. Jeg fik endda en tidlig scanning og var alligevel nervøs over de manglende symptomer og bule på maven. Jeg kunne først rigtig begynde at glæde mig efter NF-scanningen, men SÅ blev det også skønt at være gravid! Så blir man pludselig klar over hvor heldig man har været i første trimester, mens alle andre har ligget og brækket sig tre måneder i træk.

Så mit bedste råd må være at slappe af og nyd det i stedet for. Køb en tidlig scanning for at få lidt ro på, men nyd først og fremmest at vænne dig til at være gravid, alle tankerne om baby, udstyr osv. Så længe du ikke bløder eller har ondt, er jeg fuldstændig sikker på at alt er som det skal være, og din lile bønne der inde vokser fuldstændig som den skal.

Jeg må også snart begynde at tro på det for i er jo mange der skriver at det er helt ok og helt normalt. Det står jo også i min politikens bog om graviditet at det kun er ca. hver anden der får kvalme osv. men måske har du ret i at selve det at bekymre sig også er et graviditets symptom.

Min kæreste og jeg snallede om igår at min søster måske næsten glæder  sig mere end os, hun er helt vild og snakker stortset ikke om andet køber blade til mig osv. og det er da dejligt men vi snakkede om at forskellen nok er at vi bekymre os, vi ved at det stadig kan gå galt og tør derfor ikke rigtig give los af den der fuldstændige glæde, hvor min søster ja hun glæder sig bare og tænker overhovedet ud over det.

Men ja så længe man ikke har ondt og bløder så er alt vel som det skal være. Men jeg glæder mig nu til nf så kan man se at den er der og så måske rigtig give los af glæden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

oerbaek

AnneBJ skriver:

Jeg var ved lægen i onsdags for at få bekræftet graviditeten og finde ud af hvor langt jeg var henne. Jeg fik lavet en GU og vi fandt ud af, at jeg på daværende tidspunkt var 6+0. Jeg kunne derfor ikke få taget blodprøver, da det først er ved 8+0 og frem.
Så fik jeg målt blodtryk, blev målt og vejet, emen det var vist mest fordi jeg bare sagde ja tak, til  at vi kunne begynde at udfylde vandrejournal og div. papirer så de ligger klar næste gang.
Jeg troede vi skulle tale om kost, motion, velbefindende osv., men det virkede ikke som noget hun skulle bruge sin tid på...

jeg har været ved lægen for længe siden bare og snakke med han og få bekræftet at jeg er gravid. men skal til den første rigtige undersøgelse lige om lidt. Af en eller anden grund er jeg skide nervøs, på trods af det er 3 barn, for at der skal være noget galt, da jeg det seneste stykke tid har haft ondt i underlivet. Men jeg ved ikke om det kan hænge sammen med at jeg blev opereret for 11 år siden og fik fjernet den ene æggestok, og sjovt nok er det lige ved den manglende æggestok det gør ondt.

Så er ret nervøs for at der er noget galt, men mon ikke det bare er mine tanker...

Anmeld

7. august 2010

Bobl

Mon ikke det er ligamentsmerter, du mærker? Dem har jeg haft en del af - de er dog blevet mindre konstante her de sidste par dage, og det er faktisk meget dejligt med lidt "ro".

Til gengæld skal jeg lige love for, at babbelabberne tager sig en tur mere, og det er i virkeligheden helt omsonst, da jeg ikke kan amme (fik lavet brystreduktion i starten af 20'erne (altså MIN alder - ikke 1920'erne )), så de virker desværre ikke.

Mange hilsner

Henriette 8+1

Anmeld

8. august 2010

oerbaek

jeg var ved lægen i tirsdags og heldigvis så alt fint ud og han mente jeg var 10 dage længere henne end jeg selv mener : ) så han har sat en termin der hedder d. 11/3. dog mente han at de smerter jeg har i underlivet var pga. den operation jeg har fået for 11 år siden, der sidder højst sansynligt noget ar væv derinde og driller. Men det var dog helt normalt, så nu venter jeg spændt på nakkefoldsscanningen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.