1. Lægebesøg, hvor er der dog længe til nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.193 visninger
13 svar
1 synes godt om
27. juli 2010

Svane83

Hej alle

Jeg var så til første læge besøg igår, 6+4 så ret tidligt synes jeg.

Egentlig var aftalen at jeg skulle komme ind med en urinprøve og så skulle jeg have taget en blodprøve.

Og jeg ville altså ikke få lavet vandrejournal den dag sagde sekretæren i telefonen. - OK.

Nå jeg møder op sammen med min kæreste der jo gerne vil være med til det hele (og jeg skulle jo også holdes i hånden når der skulle tages blodprøve.) Nå men vi kommer ind sekretæren får urinprøven og siger at min læge altså er en smule forsinket (det er hendes første dag efter ferie)

Vi sidder og venter og sekretæren popper så lige hovedet ud og siger ja den er jo positiv, men det regnede vi jo også med og går ind igen. Vi kigger på hinanden og tænker vores og venter lidt mere.

Så kommer min læge endelig 30 min forsinket, vi kommer ind og hun smiler og siger du er jo så lidt gravid, ja det er jeg vel siger jeg og vi sætter os ned. Så begynder hun at udfylde en masse papirer og spørg til om vi er gift og jeg siger det er vi ikke, men det bliver vi inden så længe.... NNNEEEEJJJ siger hun, jamen så venter vi med blodprøven for ellers skal jeg tage den om når skifter navn alligevel. Så udfyldte hun resten af papirerne og vi fik nogen foldere og det var så det.

hmmmm...... igår følte jeg mig mere gravid fordi jeg havde fået min vandrejournal men idag... tja så synes jeg der er meget lang tid til NF og jeg kan se om den stadig er derinde.

Men jeg kan se at når jeg læser indlæg som det fra mettemus så er jeg åbenbart ikke den eneste der frygter at komme til scanning og den så er væk....

Overvejer næsten at spendere en tryghedsscanning eller bare betale mig fra at komme til at hører hjertelyd.... Bortset fra en enorm træthed og en smule vrøvl med en "hård mave" så synes jeg at jeg er mere eller mindre symptom fri hvis bare jeg spiser ca. hver anden time. Nul kvalme, nul ømme bryster.... puha hvor er vente tiden dog lang

Carina, som ikke føler sig gravid idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2010

Svane83

suk slet ingen der bare vil give et kram eller overbevise mig om at selvfølgelig er alt iorden....

Ja ja jeg ved det vent nu lige lidt, men jeg er bare træt, ked og hormonel idag.

Anmeld

27. juli 2010

AnneBJ

Jeg vil da gerne forsøge at overbevise dig

Vær glad for at du er næsten symptomfri - det er så træls at have kvalme hele tiden

Hvornår skal I giftes - tillykke med det!! Kan godt forstå du overvejer at betale for en scanning, jeg har altid sagt at sådan noget skulle jeg ikke, men jeg har muligvis også skiftet mening...

Kram til dig!

Anmeld

27. juli 2010

trine1989

jamen tror det er helt normalt går nemlig med samme frygt selv. for i 5 dage havde jeg ingen symp. overhovedet og så i dag havde jeg kvalme og følte mig helt dum ved ikke at nyde at jeg havde det godt

var til første lægetjek igår og venter også bare til nf scanningen så man endelig kan se det lille hjerte banke så man kan slappe mere af og nyde den kommende tid

self er der intet i vejen med den lille spurk og vil sige at tiden faktisk går stærk synes ikke det er lang tid siden jeg var 6 uger henne og er nu 10+4 ifl. sidste mens dag. så bare slap af og nyd at du ingen kvalme har

knus

Anmeld

1. august 2010

oerbaek

Hej alle sammen

Jeg er blevet lidt i tvivl. Den 1 lægeundersøgelse hvad går den ud på.

Da jeg fik den sidste af mine sønner for 3 år siden gik den ud på at man skulle have lavet en underlivsundersøgelse, men har så fået at vide at det skal man ikke mere??? er det rigtigt???

Anmeld

1. august 2010

AnneBJ

oerbaek skriver:

Hej alle sammen

Jeg er blevet lidt i tvivl. Den 1 lægeundersøgelse hvad går den ud på.

Da jeg fik den sidste af mine sønner for 3 år siden gik den ud på at man skulle have lavet en underlivsundersøgelse, men har så fået at vide at det skal man ikke mere??? er det rigtigt???

Jeg var ved lægen i onsdags for at få bekræftet graviditeten og finde ud af hvor langt jeg var henne. Jeg fik lavet en GU og vi fandt ud af, at jeg på daværende tidspunkt var 6+0. Jeg kunne derfor ikke få taget blodprøver, da det først er ved 8+0 og frem.
Så fik jeg målt blodtryk, blev målt og vejet, emen det var vist mest fordi jeg bare sagde ja tak, til  at vi kunne begynde at udfylde vandrejournal og div. papirer så de ligger klar næste gang.
Jeg troede vi skulle tale om kost, motion, velbefindende osv., men det virkede ikke som noget hun skulle bruge sin tid på...

Anmeld

1. august 2010

Bobl

Jeg har i skrivende stund stadig ikke været til første lægebesøg (er 7+2 i dag), og det skal jeg først om halvanden uges tid. Jeg glæder mig, fordi det bliver dejligt at få papir på det, og jeg glæder mig ENDNU mere til nakkefoldsskanningen er vel overstået.

Forstår godt, du havde lidt blandede følelser efter en lidt forvirret tur hos lægen.

Mht. tryghedsskanning så læste jeg et sted på nettet, at det var en god ting, hvis man var meget utryg, men at trygheden desværre forsvinder som dug for solen, fordi der jo i virkeligheden er tale om et øjebliksbillede, der intet fortæller os om i morgen eller en uge eller 45 år frem (nå ja, overdrivelse fremmer forståelsen). De ting, du siger, du har fornemmet i din krop, lyder som meget typiske graviditetssymptomer. Der er dog ingen grund til bekymring, hvis man ingen symptomer har overhovedet (eller har endnu flere end du har beskrevet).

Se, alt det har jeg læst mig til på nettet og fået bekræftet, når jeg har talt med andre gravide med nogenlunde samme terminsdato.

Det betyder dog ikke, at JEG ikke bekymrer mig konstant om min lille Bobls velbefindende.

Så bekymringen tror jeg bare er endnu et graviditetssymptom, og jeg har lavet et mantra "så længe det går godt, så GÅR det godt", som jeg klamrer mig til. Diverse forandringer i min krop googler jeg som besat, og indtil videre er det faktisk ikke lykkedes mig at støde på noget "unormalt".

Mange hilsener

Henriette

Anmeld

2. august 2010

Svane83

Bobl skriver:

Jeg har i skrivende stund stadig ikke været til første lægebesøg (er 7+2 i dag), og det skal jeg først om halvanden uges tid. Jeg glæder mig, fordi det bliver dejligt at få papir på det, og jeg glæder mig ENDNU mere til nakkefoldsskanningen er vel overstået.

Forstår godt, du havde lidt blandede følelser efter en lidt forvirret tur hos lægen.

Mht. tryghedsskanning så læste jeg et sted på nettet, at det var en god ting, hvis man var meget utryg, men at trygheden desværre forsvinder som dug for solen, fordi der jo i virkeligheden er tale om et øjebliksbillede, der intet fortæller os om i morgen eller en uge eller 45 år frem (nå ja, overdrivelse fremmer forståelsen). De ting, du siger, du har fornemmet i din krop, lyder som meget typiske graviditetssymptomer. Der er dog ingen grund til bekymring, hvis man ingen symptomer har overhovedet (eller har endnu flere end du har beskrevet).

Se, alt det har jeg læst mig til på nettet og fået bekræftet, når jeg har talt med andre gravide med nogenlunde samme terminsdato.

Det betyder dog ikke, at JEG ikke bekymrer mig konstant om min lille Bobls velbefindende.

Så bekymringen tror jeg bare er endnu et graviditetssymptom, og jeg har lavet et mantra "så længe det går godt, så GÅR det godt", som jeg klamrer mig til. Diverse forandringer i min krop googler jeg som besat, og indtil videre er det faktisk ikke lykkedes mig at støde på noget "unormalt".

Mange hilsener

Henriette

Godt mantra det tror jeg må overtage.

Indtil videre er der stadig ingen kvalme, lige med undtagelse et kort anfald ilørdags, men det skyldtes nu at jeg ikke havde husket at få spist så det var selv forskyldt.

Og har også surfet rundt på nettet og har flere steder læst at det er ganske normalt ikke at have nogen symptomer, men en ting er at læse det noget andet er at tro på det.

Tilgengæld er der kommet et nyt symptom... ingen appetit jeg kan simpelthen næsten ingen ting spise. Jeg bliver sulten, men når jeg ¨å sætter mig og skal spise så kan jeg spise få bidder og så kan jeg ikke spise mere. Øv hvor er det træls når man elsker mad, men selvfølgelig så tager jeg da ikke så meget på for jeg spiser bestemt ikke for 2 nærmere for en ½.

Glæder mig så meget til NF!!!!

Anmeld

2. august 2010

Svane83

AnneBJ skriver:

Jeg vil da gerne forsøge at overbevise dig

Vær glad for at du er næsten symptomfri - det er så træls at have kvalme hele tiden

Hvornår skal I giftes - tillykke med det!! Kan godt forstå du overvejer at betale for en scanning, jeg har altid sagt at sådan noget skulle jeg ikke, men jeg har muligvis også skiftet mening...

Kram til dig!

Tak for dit beroligende svar, jeg skammer mig også næsten over at ønske mig kvalme når jeg læser hvor skidt i har det alle sammen og så render jeg rundt og ønsker mig kvalme - Fy Carina

Vi skal giftes her d. 21 august, ikke noget særligt bare på rådhuset så det juridiske er på plads inden lille skiden melder sin ankomst og så er det planen at vi holder kirkebryllup i forbindelse med barnedåben og det kommer muligvis til at passe med at vi kan gøre det d. 21 august næste år så vi har samme vielses dato.

Håber det går bedre med kvalmen.

Carina

Anmeld

2. august 2010

Mettemus

Ih hvor jeg kender alle dine tanker! Man må gerne være nervøs... faktisk tror jeg slet ikke det kan undgås. Jeg fik endda en tidlig scanning og var alligevel nervøs over de manglende symptomer og bule på maven. Jeg kunne først rigtig begynde at glæde mig efter NF-scanningen, men SÅ blev det også skønt at være gravid! Så blir man pludselig klar over hvor heldig man har været i første trimester, mens alle andre har ligget og brækket sig tre måneder i træk.

Så mit bedste råd må være at slappe af og nyd det i stedet for. Køb en tidlig scanning for at få lidt ro på, men nyd først og fremmest at vænne dig til at være gravid, alle tankerne om baby, udstyr osv. Så længe du ikke bløder eller har ondt, er jeg fuldstændig sikker på at alt er som det skal være, og din lile bønne der inde vokser fuldstændig som den skal.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.