Kan jeg starte igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.573 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. juli 2010

LilleMor10

Tjaah, Nu er det en uge siden jeg har ammet sidst, jeg stoppede pga det var en kamp hver gang han skulle spise.. men nu sidder jeg her og har dårlig samvittighed, og føler ikke jeg prøvede nok.. så spørgsmålet er.. Kan jeg ligge ham til igen, eller er min mælk stoppet ?  ( han er i dag 6 uger )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

dorthemus

Jeg har hørt, at man sagtens kan få mælkeproduktionen op igen efter en pause..måske du er nødt til at supplere med at malke ud for at sætte gang i systemet igen

Anmeld

26. juli 2010

LilleMor10

dorthemus skriver:

Jeg har hørt, at man sagtens kan få mælkeproduktionen op igen efter en pause..måske du er nødt til at supplere med at malke ud for at sætte gang i systemet igen

Også efter en hel uge ? mine bryster er helt bløde, som om der intet mælk er i 

Anmeld

26. juli 2010

dorthemus

LilleMor10 skriver:

Også efter en hel uge ? mine bryster er helt bløde, som om der intet mælk er i 

Altså da jeg lå på barselsgangen sagde de, at man sagtens kan starte op med amning igen efter en pause...som f.eks. efter en længere indlæggelse. Det kan godt være, at det tager lidt tid men med lidt tålmodighed og hvor du supplere med mme og udmalkning tror jeg godt det kan lade sig gøre.

F.eks. kan man jo sætte sin egen produktion op ved at malke ud og så ellers lægge baby til tit.

Held og lykke med det....jeg ville prøve hvis jeg var dig

Anmeld

26. juli 2010

LilleMor10

dorthemus skriver:

Altså da jeg lå på barselsgangen sagde de, at man sagtens kan starte op med amning igen efter en pause...som f.eks. efter en længere indlæggelse. Det kan godt være, at det tager lidt tid men med lidt tålmodighed og hvor du supplere med mme og udmalkning tror jeg godt det kan lade sig gøre.

F.eks. kan man jo sætte sin egen produktion op ved at malke ud og så ellers lægge baby til tit.

Held og lykke med det....jeg ville prøve hvis jeg var dig

Jeg er allerede i gang med at samle pumpen 

Anmeld

26. juli 2010

dorthemus

LilleMor10 skriver:

Super  Skriv endelig en update.

Anmeld

26. juli 2010

LilleMor10

dorthemus skriver:

Super  Skriv endelig en update.

skal jeg nok 

Anmeld

26. juli 2010

dorthemus

LilleMor10 skriver:

For øvrigt har du prøvet at ligge ned og amme? Hvor hans krop ligger tæt ind til din og gerne hud mod hud...det elsker min datter (og hendes mor )

Anmeld

26. juli 2010

LilleMor10

dorthemus skriver:

For øvrigt har du prøvet at ligge ned og amme? Hvor hans krop ligger tæt ind til din og gerne hud mod hud...det elsker min datter (og hendes mor )

Sådan ammede jeg hver nat, problemet startede da jeg begyndte at suplerrer med mme ( havde ikke nok næring ) og tjaah, så blev han vidst bare for doven. 

Anmeld

26. juli 2010

mariamiss6

LilleMor10 skriver:

Tjaah, Nu er det en uge siden jeg har ammet sidst, jeg stoppede pga det var en kamp hver gang han skulle spise.. men nu sidder jeg her og har dårlig samvittighed, og føler ikke jeg prøvede nok.. så spørgsmålet er.. Kan jeg ligge ham til igen, eller er min mælk stoppet ?  ( han er i dag 6 uger )

Der er ikke andet for end at prøve at lægge ham til, hvis du virkelig vil det....

prøv at malke ud, både med hænderne og med malkemaskine. og så læg ham ellers til også....

Der gik laaaang tid inden min mælk var HELT stoppet, men der var langt fra nok til et måltid.

men vær opmærksom på, at han måske ikke gider, fordi han nu har vænnet sig til flasken...

og i øvrigt så skal man ikke have dårlig samvittighed over ikke at have ammet hele vejen igennem.... Sådan er det bare for mange, til gengæld kan du bruge din energi på en anden måde, og du behøver ikke tænke på om noget går i mælken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.