Ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.089 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. juni 2008

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg havde ægløsning i onsdags. Meget smertefuldt, men det aftog efter en gang hopperi :P

Nu er mit spørgsmål så, hvor længe man kan ha ÆL-smerter. Jeg havde meget ondt i onsdags, og mener at huske det forsvinder kort efter. Men jeg har haft nogle små niv i dagene efter, ikke smerter som sådan men små niv. Nu er det jo næsten en uge siden, og det kan jo ikke være ægget der har sat sig fast, for jeg læste mig frem til at det først sker 7-10 dage efter undfangelsen???

nogen der kan forklare det lidt nærmere eller har prøvet det selv eller noget?

På forhånd tak:)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2008

ka li ja

aj nu kan jeg se at der er mange der har læst indlægget og ikke har svaret...:$ grunden til jeg ikke har svaret er at jeg ikke aner en disse om det!, ved bare at jeg sagtens kan ha ægløsningssmerter en lille uges tid nogle gange:'(

Anmeld

30. juni 2008

Kaufie

Aner heller ikke noget - har aldrig selv mærket noget til ægløsningen.... Men det er da et spændende projekt!!!

Held og lykke

Anmeld

30. juni 2008

ivfmarie

Jeg ville jo ønske at jeg kunne fortælle dig at det er fordi du er blevet gravid - for det er vist det du håber på ikk? ;)
Det kan jeg desværre ikke love.. men det kan sagtens tænkes at ægget er blevet befrugtet, og det du mærker er ægget der vandrer gennem æggelederen og ned til livmoderen hvor det så forhåbentlig sætter sig fast. Og det er rigtigt at der ofte mærkes lidt smerter når ægget sætter sig fast, og det kan faktisk også forekomme lidt pletblødning ved samme lejlighed.

Selvfølgelig er du spændt på om der er gevinst.. men prøv bare at slappe lidt af, og lad være med at analysere alt hvad du føler i din krop - det kan skyldes alt muligt.

Held og lykke - og jeg er spændt på at høre hvad testen siger om ca 12 dage!

Marie

Anmeld

1. juli 2008

BellaT

ivfmarie skriver:

Jeg ville jo ønske at jeg kunne fortælle dig at det er fordi du er blevet gravid - for det er vist det du håber på ikk? ;)
Det kan jeg desværre ikke love.. men det kan sagtens tænkes at ægget er blevet befrugtet, og det du mærker er ægget der vandrer gennem æggelederen og ned til livmoderen hvor det så forhåbentlig sætter sig fast. Og det er rigtigt at der ofte mærkes lidt smerter når ægget sætter sig fast, og det kan faktisk også forekomme lidt pletblødning ved samme lejlighed.

Selvfølgelig er du spændt på om der er gevinst.. men prøv bare at slappe lidt af, og lad være med at analysere alt hvad du føler i din krop - det kan skyldes alt muligt.

Marie

Ej, er det rigtigt, det med at man kan mærke når ægget sætter sig fast?
Jeg er nemlig ret sikker på at jeg mærkede da Phillip-ægget satte sig fast. Det passer nemlig også godt med datoerne. Det var en skarp stikkende smerte. Forresten var det ikke noget jeg tænkte over dengang, men kan huske at jeg skrev til min veninde at jeg havde sådan en mærkelig smerte i underlivet.
Men jeg har ellers ikke nævnt det til nogen, da jeg har læst at det SLET ikke kan mærkes og at blødningen er mikroskopisk lille og usynlig. Blødning havde jeg nu heller ikke, men tror altså at jeg mærkede æg-fastgørelsen... Eller gjorde jeg...

Knus fra Helle...

Anmeld

1. juli 2008

Anonym trådstarter

ivfmarie skriver:

Marie

Jo det er det jeg håber, eller jeg prøver jo ikke at håbe for meget og så blive skuffet, men når ÆL er så tydelig kunne jeg ligeså godt udnytte det :P
Jeg prøver også at slappe af, var nu også bare nysgerrig.

12 dage? hvorfor 12? Så vidt jeg kan regne ud så skal jeg ha mens om 8 dage?

Anmeld

1. juli 2008

Tynen

Krydser fingre for at den er der :)

Ved ikke noget som helst om det, men kan huske at jeg selv havde sindssygt ondt i ventre side af "æggestokken" før jeg overhovedet fandt ud af at jeg var gravid.
Min svigerinde og jeg jokede nemlig med det (C)
Det var også sådan nogle niv/jag - Men jeg troede så bare jeg var døden nær i modsætning til dig ;)

Anmeld

1. juli 2008

ivfmarie

Anonym skriver:

12 dage? hvorfor 12? Så vidt jeg kan regne ud så skal jeg ha mens om 8 dage?

Arhhh.. en regne/skrivefejl fra min side... ca 12-14 dage fra ægløsning. Så der er vel bare en ugestid til test!! Jeg krydser i hvertfald fingre.

Marie

Anmeld

1. juli 2008

Anonym trådstarter

Tak piger. Jeg skal nok opdatere :)

Anmeld

1. juli 2008

Muffinmus

Har oplevet det en del gange mens murren i maven efter ÆL.. synes slet ikke jeg havde sådan noget før William kom til. men ens krop forandrer sig nok en del. Har i hvert fald oplevet 3-4 gange bare nu her det seneste år og det plejer jeg slet ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.