Senere i seng når det er ferie..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

238 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. juni 2008

Monica

Godaften de damer...:D

Jeg har hele tiden holdt på, at Gustav skulle/skal i seng samme tid uanset om det er ferie, jul påske eller pinse... Men det er sgu lidt som om at det er lettere sagt end gjort... De sidste par dage har han sover til kl 7 (normalt 5-6 tiden..) Så det er dejligt..(L)(L) Han sover det samme i løbet af dagen, bare lidt senere end han plejer... Det hele er ligesom skubbet lidt...

Men han kommer også "først" i seng ved 19.30 -20 tiden (normalt kl 19, men der skal vi også være ude af døren lidt over 7 om morgenen)

Hvad ville jeg egentlig med dette indlæg? Jo, det er sgu da i orden at slække lidt på det når der er ferie ikk?? Eller er jeg bare en dårlig mor der ikke kan forstå at børn har brug for rutiner???????

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2008

Tynen

Så kan vi være dårlige mødre sammen ;)

Vi har begge holdt fri idag pga. Stellas fødselsdag, og jeg skal da være den første til at indrømme at klokken bestemt ikke var 20 da hun kom i seng.

Normalt holder jeg også på at hun skal i seng kl. 20 senest!
Men hvis det er ferie og damen ikke er træt så bliver den tit lidt mere.
Og så gør er det jo bare et plus at de så sover lidt længere næste morgen :)

Anmeld

30. juni 2008

Kaufie

Selvfølgelig er det i orden med ændrede rutiner i ferietiden - det er svært at holde sig til de faste rutiner fra hverdagen når der står arbejde og dagpleje /vuggestue på programmet. Og det er jo ikke flere timer, vi snakker her, så det ser jeg da virkelig ingen problemer med.

Her har vi dog kunnet holde sengetiden kl 19 endnu (nogen gange bliver den så 19.30 før han sover...)- men vi har så også bare været herhjemme. Derfor har William også vågnet til sædvanlig tid - hvilket også var nødvendigt, da vi valgte at sætte ham i dp et par dage i sidste uge, så mor og far kunne få lidt "os-tid"

Anmeld

30. juni 2008

Susan1978

Jeg vil også sige det er i orden.. men man skal dog huske et par dage før ferien er slut at se om man kan komme tilbage i den gamle rytme.. hvis den er gledet helt af sporet.. for ellers har man en total umulig unge den første uge efter ferien.. børn er bare de største vanedyr..

jeg har også ferie fra i dag og emil har bare sovet mere end han plejer og ville stadig i seng til normal tid.. men han står jo så også op til normal tid. men vi brokker os ikke for det plejer at være ved 7 tiden (7*9*13*)

Så hyg i jer bare... ;)

Susan

Anmeld

30. juni 2008

Plysbjørnen

Rutiner har vi altså ikke noget af her... og ja vi har ikke rigtigt nogen problemer... Hun bliver lagt i seng når hun virker træt, og ja sådan er det... Så må jeg også være en dårlig mor:D.

Anmeld

30. juni 2008

bette

hmm i weekenden kom mikkel først i seng halv eleve.. svigermor der puttede ham så sent... men han sover stadig til normalt tid nu..

fx her til aften kom han i seng kl. 19.. så her er det ingen problem

Anmeld

30. juni 2008

Loggidut

vi kører godt nok rutinen her...men det er fordi pigebarnet ikke kan holde sig vågen til mere end det hun plejer...desuden skal hun begynde i dp i morgen, så hun er nød til at være udhvilet...men det er ikke fordi jeg er nogen cornflakesmor...tvært i mod, så er jeg så slap med det der hedder regler.

men vi kører den faste rutine, og det er den hun nærmest selv ligger...man kan jo ikke tvinge et barn i den alder til at sove (?)

desuden skal du huske at hygge.,..for ferietid er lig med hygge...så jeg syntes bare i skal nyde det og hinanden!8D

Anmeld

1. juli 2008

Muffinmus

Hmmm. vi holder godt nok være rutine ret hårdt her hjemme:)
Men han sover da generelt lige en time længere og kommer derfro en halv time senere i seng så den nu er 19.30. Men holder ham ikke oppe til hverken kl 21 eller 23 eller noget i den stil. Jeg ved jo godt hvor vigtigt det er med gode sengetider for små børn......Og igen, så må vi age tidligt hjem fra alt hvad vi evt skal til. Ærgeligt, men han er jo bare det mere træt og en anelse mere besværlig dagen efter og det er synd synes jeg.
Så har derfor kun skubbet det den halve time.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.