Hvor hurtigt efter et pks må man ta hjem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2010

UngMor83

Har fået ks. 4 gange på Sønderborg Sygehus.

Første gang tog jeg hjem på 4. dagen og de tre andre gange tog jeg hjem på 2. dagen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2010

Eliza/lykke

Hejsa

Jeg fik planlagt K kl. 8.35, og tog hjem dagen efter kl. 11.00. Det var mit eget valg efter en morgen med opkast. Så vil man gerne hjem i sin egen seng.

Jeg fik taget drop og blærekarteter ud samme aften efter kejsersnittet. Men jeg skulle lige vise at jeg ku gå og tisse først.

Lykke

Anmeld

26. juli 2010

XXSS

helora skriver:

Jeg blev udskrevet efter 2 dage på Hvidovre Hospital. I disse sparetider bliver man sikkert sparket ud efter et par timer

Nej ikke helt. Man har stadig de to originale dage.. De kaster ikke bare folk hjem der har fået kejsersnit !

Anmeld

26. juli 2010

XXSS

Jeg var indlagt de to dage  - men her sidst ville jeg gerne have været tidligere hjemme (de havde bare planlagt det ret godt med at høreprøve lå på 3. dagen, så jeg blev derinde den sidste nat for ikke at køre for meget rundt med hende).

Du bestemmer ellers selv, hvis alt er vel og du har været oppe og gå, tisset selv og alt det der så må du sådan set bare tage hjem. Men man har altså stadig to overnatninger og selvfølgelig flere i tilfælde af at der opstår problemer... Det er ikke normalt at være indlagt i 5 dage, hvis ikke der er problemer.

Anmeld

29. juli 2010

helora

Tanja78 skriver:

Nej ikke helt. Man har stadig de to originale dage.. De kaster ikke bare folk hjem der har fået kejsersnit !

Jamen det er da dejligt at høre

Anmeld

29. juli 2010

Mor Til Julie<3

Marge skriver:

Ja nu hørte jeg lige en i bussen snakke om at hun lå på sygehuset i en hel uge efter sit ks- og det har jeg altså slet ikke tid til Så hvorlænge lå i på sygehuset efter pks ?

Jeq fik planlaqt kejsersnit på Odense syqehus fredaq morqen oq jeq blev udskrevet mandaq eftermiddaq det er så 9 måneder siden nu ...

Anmeld

29. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg var hjemme i min egen stue præcis 1½ døgn efter mit kejsersnit

Man har, så vidt jeg ved, 2 døgn - et på barselsgangen og et på evt. patienthotel (ellers 2 på barselsgangen) - hvis alt går vel. Hvis der opstår komplikationer under opererationen eller efterfølgende eller hvis der er problemer med amningen bliver man tilbudt at blive der længere.

Man bliver ikke sendt hjem hvis man ikke er tryg ved situationen

Anmeld

30. juli 2010

ibiii

hej jeg endte med akut og det var om lørdagen og jeg tog hjem mandag. men jeg kunne mærke at det måske, lige var hurtige nok, selv om jeg ik hade brug for det på den måde. for at blive der, det var bare lidt for hurtige og jeg manglet virklige!!!! en seng der kunne vippe jeg kunne næsten ik komme ud af sengen og det var det værste. det var for færliget!!! jeg vil helt klart blive længer næste gang, vis det skulle ske igen.

vh ibiii

Anmeld

18. august 2010

Skouboe

Med min første fik jeg AKS og tog hjem efter 1½ døgn, og her 2. gang fik jeg PKS pga. UK og tog hjem efter 2 døgn.

Begge gange har jeg det første 1½ døgn eller deromkring fået morfin pga. smerter - sidste gang måtte jeg have en sprøjte i låret, da pillerne ikke var nok.

På Hillerød anbefaler de 2 døgn og man må blive op til 5, hvis man har brug for det.

Anmeld

18. august 2010

Kamelia

Marge skriver:

Ja nu hørte jeg lige en i bussen snakke om at hun lå på sygehuset i en hel uge efter sit ks- og det har jeg altså slet ikke tid til Så hvorlænge lå i på sygehuset efter pks ?

Da jeg fik min nr 2 ved planlagt kejsersnit en torsdag, var jeg mere end klar til at tage hjem fredag aften, men personalet ville gerne at jeg blev til lørdag.

Så jeg fløj ud af døren lørdag tidlig formiddag!!

Kamelia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.