Har brug for hjælp (amning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.685 visninger
19 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

Risen

Hej piger! Har brug for jeres hjælp endnu engang.. .. Sundhedsplejersken var her for nogle uger siden og hun sagde at jeg skulle vænne lillepigen af med suttebrikkerne fordi de kunne nedsætte mælkeproduktionen.. Det gik jeg så småt igang med og det gik fint på venstre bryst.. Hun guffer løs.. Men når jeg lægger hende til på det højre bliver hun helt hysterisk.. Jeg kan tælle ned 5-4-3-2-1 gråd efter hun har fået fat på brystvorten.. Der er masser af mælk og det kommer med det samme.. .. Hun har bare et favorit bryst. Hvad skal jeg gøre? Hun vil hverken med eller uden suttebrik på højre bryst.. Min mor nævnte at det kunne være stivhed i nakken? Nogle der ved noget om det?

HJÆLP - Knus den bekymrede mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

smokin

Prøv at gå til kiropraktor med hende, det kan løsne lidt hvis hun er spændt i nakken. Det er synd at tvinge hende til brystet hvis hun har ondt. Ofte skal der ikke mere end et par gange til hos kiropraktoren..

Anmeld

25. juli 2010

Risen

Zette skriver:

Prøv at gå til kiropraktor med hende, det kan løsne lidt hvis hun er spændt i nakken. Det er synd at tvinge hende til brystet hvis hun har ondt. Ofte skal der ikke mere end et par gange til hos kiropraktoren..

Ja det tænkte jeg også.. Men hun har jo ligget før og suttet helt fint som hun skulle.. Det er først nu 3 uger efter fødselen hun gør det her ?!  

Anmeld

25. juli 2010

smokin

Risen skriver:

Ja det tænkte jeg også.. Men hun har jo ligget før og suttet helt fint som hun skulle.. Det er først nu 3 uger efter fødselen hun gør det her ?!  

Det kan jo sagtens være hun er blevet spændt i ryggen efter 3 uger. Malou går stadigvæk til kiropraktor og hun er 8 uger imorgen. Synes du skal prøve det, tænk hvis det hjalp jer....

Anmeld

25. juli 2010

smokin

Når du ligger hende på ryggen på et tæppe fx. har hun så en favoritside hun kigger til? Det er nemlig også en af de måder du ser om hun måske har lidt ondt i nakken... Malou kigger kun til højre, og vi skal for så vidt muligt prøve at hjælpe hende til at kigge til venstre. Sidde på venstre side når vi taler, have legetøjet på venstre side osv.

Anmeld

25. juli 2010

GUSO

hej.. det kan oogså være hun bare har fået et favorit bryst.. det skete også for mig da min pige var et par uger gammel.. du kan "snyde" hende til at tro det er "gode" bryst ved at ligge hende i tvillinge stilling, det virkede her..
håber det bedste.. Camilla

Anmeld

25. juli 2010

Risen

Zette skriver:

Når du ligger hende på ryggen på et tæppe fx. har hun så en favoritside hun kigger til? Det er nemlig også en af de måder du ser om hun måske har lidt ondt i nakken... Malou kigger kun til højre, og vi skal for så vidt muligt prøve at hjælpe hende til at kigge til venstre. Sidde på venstre side når vi taler, have legetøjet på venstre side osv.

Ja hun har bestemt en favorit side.. Lægger du slet ikke malou til på venstre side så?.. 

Anmeld

25. juli 2010

Risen

GUSO skriver:

hej.. det kan oogså være hun bare har fået et favorit bryst.. det skete også for mig da min pige var et par uger gammel.. du kan "snyde" hende til at tro det er "gode" bryst ved at ligge hende i tvillinge stilling, det virkede her..
håber det bedste.. Camilla

Ja?! Er det den hvor de ligger "under armen"? 

Anmeld

25. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hvis hun har en favoritside kan det hænge sammen med at hun er lidt skæv i nakken, hvilket kan ske når de kommer ud - at de lige får et lille tryk på vejen og derfor er lidt skæv. Det kan jo som sagt rettes af en kiropraktor... Held og lykke!!!

Anmeld

25. juli 2010

smokin

Risen skriver:

Ja hun har bestemt en favorit side.. Lægger du slet ikke malou til på venstre side så?.. 

Ork jo, hun elsker babser! Hun er ligeglad med hvilket bryst hun får, bare der kommer mad ud af haha

Vores problem kommer når hun leger på legetæppe, så ligger hun med det samme hovedet til højre side fordi det gør ondt mod venstre. Eller når vi skifter hende, så vupti er hovedet også til højre med det samme. Vi kan så rykke det tilbage til ligeudstilling, men nej... det vil hun ikke.... Så derfor går vi til kiropraktor som løsner i nakken på hende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.