For lidt mælk om aftenen og om morgenen... flaske? hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.624 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

Bare mig..

Hej..

Min datter er nu 10 uger, og det er som om, at der ikke er nok mælk om aftenen i brysterne..

I løbet af dagen er der faktisk for meget men om aftenen for lidt..

Idag er min mælk ikke kommet endnu, så har faktisk ikke rigtig haft noget mælk i brysterne siden igår aftes.. - Jo lidt, men dælme ikke meget, og min datter vil ikke tage brystet nu og bliver rigtig ked af det når jeg tilbyder hende noget.. (Jeg formmoder at det også er fordi der ikke rigtig er noget tilbage idag)

Men skal jeg så prøve med en aftenflaske? hvis jeg skal, mangler jeg råd om hvordan man gør, hvor meget osv. For jeg har aldrig prøvet og give noget der ikke er malket ud..

Jeg ved de her har noget der hedder NAN? kan det passe? kan jeg bruge det??

Ja bare kom med råd, det er vidst det jeg mangler angående flaske om aftenen der ikke er malket ud!

Marikka, det faktisk føler sig lidt som en fiasko nu når mælken ikke vil komme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

Shibby

man kan få en næsespray der får mælken til at løbe ^^

-info-kolding syghus

Men bare giv dit barn lidt nan om aftenen og bryst resten af dagen. Det er da godt nok En god mor sidder ikke i brysterne

Anmeld

25. juli 2010

Bare mig..

Shibby skriver:

man kan få en næsespray der får mælken til at løbe ^^

-info-kolding syghus

Men bare giv dit barn lidt nan om aftenen og bryst resten af dagen. Det er da godt nok En god mor sidder ikke i brysterne

Ej hvor mærkeligt

Ja okay, men hvor meget  må hun få, og er det ikke noget med, at det kan give bøvl med maven? og sker der ikke noget ved, at måltid bliver erstattet af nan, når man resten af dagen får bryst- altså tænker på om hun evt kan få det morgen og aften, hvis der mangler mælk i brystet og får bryst hvis der er mælk nok? Der skal ikke være noget fast med at hun får flaske morgen og aftenen hvis jeg gør det et par gange?

Okay, blev vidst lidt bøvlet at læse, men måske jeg kan får svar alligevel..

Anmeld

25. juli 2010

Snuffler25

Jeg har givet Nicolaj flaske hver aften siden han var en to måneder gammel ca - og det er super!  Jeg begyndte også fordi jeg ikke havde så meget mælk om aftenen - ikke nok til at mætte ham.
I starten fik han nok hvis jeg hældte ca. 50 ml op - men nu er vi efterhånden oppe på 100 ml eller mere. Jeg gjorde det, at jeg bare prøvede mig frem - hvis han kunne spise mere end der var i flasken, så lavede jeg bare noget mere til ham Har aldrig haft problemer med at han har fået for meget - for han skubber selv flaske væk (eller falder i søvn) hvis han ikke vil have mere. Så synes du bare skal prøve dig frem, stille og roligt

Jeg køber de færdige blandede - så roder altså ikke med pulver blandinger. Gider jeg ikke, når det kun er om aftenen. Så jeg hælder bare noget mælk fra sådan en brik op i en flaske, sætter flasken i varmt vand - tjekker temperatur på min hånd (lunkent skal det være) og så giver jeg ham det. Han elsker det - og smiler nu helt når han bare ser flasken *griner* - er blevet en del af vores aften putte ritual hygge.

En ekstra lille bonus, i mine øjne er, at det mætter utrolig godt det MME i forhold til den tyndere mælk vi har i brysterne. Så bebser sover godt ovenpå det

Anmeld

25. juli 2010

Shibby

Jeg lavede en flaske med 200 ml nan til mikkel. Så kunne kan ligge og patte som hvis det havde været et bryst (: Jeg brugte en flaske fra Nuuk der har efterlignet en pat så meget som muligt. Den hedder noget anti kolik agtig noget. Hmm..Længe siden Den kan købes i bilka for 50-90 kr alt efter hvor mange ml du vil ha den til

Der er foreskel på din mælk og nan,-men..prøv (: Hvis hun får ondt i maven-hvilket hun nok gør til at starte med,-så kan du give hende lidt lakulose der får hende til at skide

Anmeld

25. juli 2010

Bare mig..

Snuffler25 skriver:

Jeg har givet Nicolaj flaske hver aften siden han var en to måneder gammel ca - og det er super!  Jeg begyndte også fordi jeg ikke havde så meget mælk om aftenen - ikke nok til at mætte ham.
I starten fik han nok hvis jeg hældte ca. 50 ml op - men nu er vi efterhånden oppe på 100 ml eller mere. Jeg gjorde det, at jeg bare prøvede mig frem - hvis han kunne spise mere end der var i flasken, så lavede jeg bare noget mere til ham Har aldrig haft problemer med at han har fået for meget - for han skubber selv flaske væk (eller falder i søvn) hvis han ikke vil have mere. Så synes du bare skal prøve dig frem, stille og roligt

Jeg køber de færdige blandede - så roder altså ikke med pulver blandinger. Gider jeg ikke, når det kun er om aftenen. Så jeg hælder bare noget mælk fra sådan en brik op i en flaske, sætter flasken i varmt vand - tjekker temperatur på min hånd (lunkent skal det være) og så giver jeg ham det. Han elsker det - og smiler nu helt når han bare ser flasken *griner* - er blevet en del af vores aften putte ritual hygge.

En ekstra lille bonus, i mine øjne er, at det mætter utrolig godt det MME i forhold til den tyndere mælk vi har i brysterne. Så bebser sover godt ovenpå det

Jeg håber det kommer til at gå lige så nemt for os

Ja, jeg har også tænkt, at jeg bare ville købe brikkerne, for jeg gider ikke det der pulver når det bare er en gang eller to i døgnet..

Tusind tak for svaret, jeg tror vi prøver det af i aften..

Anmeld

25. juli 2010

Bare mig..

Shibby skriver:

Jeg lavede en flaske med 200 ml nan til mikkel. Så kunne kan ligge og patte som hvis det havde været et bryst (: Jeg brugte en flaske fra Nuuk der har efterlignet en pat så meget som muligt. Den hedder noget anti kolik agtig noget. Hmm..Længe siden Den kan købes i bilka for 50-90 kr alt efter hvor mange ml du vil ha den til

Der er foreskel på din mælk og nan,-men..prøv (: Hvis hun får ondt i maven-hvilket hun nok gør til at starte med,-så kan du give hende lidt lakulose der får hende til at skide

Jeg har en sutteflaske som hun får vand og udpumpet mælk af nu, så den tror jeg fungerer fint for hende.. Håber jeg!

Jamen, jeg vil prøve mig frem så, det lyder ikke så bøvlet..

Tak for svaret!

Anmeld

26. juli 2010

Snuffler25

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg håber det kommer til at gå lige så nemt for os

Ja, jeg har også tænkt, at jeg bare ville købe brikkerne, for jeg gider ikke det der pulver når det bare er en gang eller to i døgnet..

Tusind tak for svaret, jeg tror vi prøver det af i aften..

Hvordan gik det?? Fik du givet flaske igår?

Anmeld

26. juli 2010

Bare mig..

Snuffler25 skriver:

Hvordan gik det?? Fik du givet flaske igår?

Ja det gjorde jeg, og det gik super.. Hun slugte 50 af mit og 50 af det andet, og det NAN kørte bare lige flugs ned

Så jo tak, det gik bare rigtig godt DEJLIGT!

Anmeld

27. juli 2010

Snuffler25

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja det gjorde jeg, og det gik super.. Hun slugte 50 af mit og 50 af det andet, og det NAN kørte bare lige flugs ned

Så jo tak, det gik bare rigtig godt DEJLIGT!

Ih det glæder mig at høre Tror du bliver rigtig glad for den løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.