Søger ^^

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.070 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. juli 2010

Shibby

Håber der sidder en mor i 20erne med et barn i 4-5års alderen som måååske er under udredning for adhd eller lign som kunne være interesseret i at ses??

Sandsynligheden er lille-det ved jeg, meeen jeg kan ikke mødes med folk der kun har babyer eller "normale" børn selvom jeg gerne ville..! Jeg har brug for at se at mikkel kommer på legeniveau med en som ham selv

Desuden vil jeg vildt gerne møde en der forstår hvilket mareridt det her kan være. En som ikke siger "Jeg forstår dig"-medmindre hun seriøst lever noget ala mit liv som virkelig forstår mig..!

Vi bor på amager ^^

Jeg er lige knap 24, Mikkel er lige knap 4½

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2010

Ina33

Jeg håber du finder en at mødes med!  Jeg har en veninde, hvis søn har ADHD, og pyha det lyder hårdt...

Anmeld

25. juli 2010

Shibby

Tak loppe..Jeg xer hvertfald

Anmeld

25. juli 2010

GryHSB

Jeg har min. to med ADHD i min allernærmeste familie, og det er meget hårdt. Men med den rigtige hjælp, bliver alting meget lettere.

Udredningsforløbet kan være meget langt, så bid tænderne samme og insister på at få ham undersøgt, og det af en sagkyndig. Mange laver ikke de tests, der skal til, og det er vigtigt om det reelt er signalstoffer i hjernen, der er problemet (hvilket man kan medicinere for, hvis det er nødvendigt) eller om det er andet. Kender til folk, der er blevet diagnosticeret med Damp/adhd med hvor det i virkeligheden var omsorgssvigt. Symptomerne ligner nemlig hinanden - andre bliver aldrig diagnosticeret, og får derfor aldrig hjælp, fordi de bliver overflade behandlet. Dvs. de har måske depressioner, stress, angst af forskellige art o.l., og dette behandles, men i virkeligheden er alle disse blot symptomer på ADHD´en som konstant ligger og ulmer  - og derved virker behandlingen for depressionen ikke, andet en kortvarigt. Symptombehandling duer jo desværre ikke.

Undskyld det blev langt, men vil blot støtte dig i, at det er vigtigt at få lavet en udredning på ham. Når først i ved om der er noget galt (for det er jo ikke sikkert), og hvad det er, er det nemmere at gøre noget ved det. Og man kan altså gøre rigtig meget i dag, for at hjælpe folk til en bedre hverdag med ADHD.

Har du prøvet at undersøge om der er et netværk for forældre til ADHD børn. Det er der her hvor jeg kommer fra, og det skulle være rigtig godt. Det er jo ikke sikkert, der lige er nogle med din alderskriterier du opstiller, men du kunne jo blive positivt overrasket over at snakke med en, der måske var lidt ældre og havde ældre børn. En der måske havde været hele turen igennem med udredning etc.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

25. juli 2010

Shibby

Du kan kigge på vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/shibbys

Jeg tror jegselv har adhd..Lang historie. Det same med mikkel men det står kort på hjemmesiden

Ved ikke hvor jeg skal finde forældre til adhd børn henne! Tænkte bare at det her er en børneside så der måtte være en eller anden

Anmeld

25. juli 2010

mor_sabina

Shibby skriver:

Du kan kigge på vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/shibbys

Jeg tror jegselv har adhd..Lang historie. Det same med mikkel men det står kort på hjemmesiden

Ved ikke hvor jeg skal finde forældre til adhd børn henne! Tænkte bare at det her er en børneside så der måtte være en eller anden

Kan man ikke find nogt gennem adhd foreningen?

Anmeld

25. juli 2010

Shibby

Syntes kun jeg finder kurser,foredrag og lign?

Har ikek set et sted hvor der er forældregrupper eller noget,men hvis du har set noget jeg har misset så skriv gerne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.