Vil ikke sin flaske mere -HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2014

ønskebørn74

mchip skriver:

Jeg ved det er en gammel tråd, men ville høre om det gik over eller om flasken blev ved med at være et problem? Min søn på 5 mdr har aldrig elsket sin flaske og jeg har i mange tilfælde måtte give ham den i søvne. Nu er han ved at få tænder og tager nærmest ingenting på den.. Men aner jo ikke om det alene er pga tænderne eller om tigerspring, personlighed eller lign spiller ind!?

Måske du kan prøve med lidt grød..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2014

4kløver

Måske du kan prøve med lidt grød..

Anmeld

14. august 2014

mchip

Byder ham grød hver morgen da han aldrig vil tage flasken dér uanset hvornår han sidst spiste, og til aften når vi spiser aftensmad. Nogle dage tager han ok fra, men vi er ikke dér hvor vi kan kalde det et måltid.. Men nu er der poppet en tand op i undermunden, så mon ikke det er den primære årsag til den manglende appetit!? Selvom han nu ikke har været glad for sin flasken i laaaaaang tid

Anmeld

14. august 2014

Clisolka

mchip skriver:

Byder ham grød hver morgen da han aldrig vil tage flasken dér uanset hvornår han sidst spiste, og til aften når vi spiser aftensmad. Nogle dage tager han ok fra, men vi er ikke dér hvor vi kan kalde det et måltid.. Men nu er der poppet en tand op i undermunden, så mon ikke det er den primære årsag til den manglende appetit!? Selvom han nu ikke har været glad for sin flasken i laaaaaang tid

Som jeg skrev i dit eget indlæg, så er det typisk at de nægter flasken ved f.eks. tandfrembrud  De små har nogle perioder hvor de spiser meget - og andre perioder hvor de ikke spiser ret meget 

Anmeld

15. august 2014

mchip

Jeg ved det.. Eller dvs min datter spiste aldrig meget og ham her er også en baby der hellere vil lege end bruge tid på at spise.. Men ja, tænderne er nok årsagen nu, så må vi se om det vender.. Han har nu heller aldrig rigtigt spist så meget, men han tager da på

Anmeld

23. august 2014

mchip

Status er at han stadig ikke rigtig gider sin flaske, men spiser ok af skemaden. Det har så resulteret i hård mave, arghhhh.. Er sgu svært når han ikke gør som hans mor siger Giver ham sveskemos og og vand, men når han ikke drikker mere end 4-500 ml mme, så får han bare ikke nok væske.. Prøver med lidt movicol, for forstoppelse er det sidste vi har brug for.. Bisserne er forresten brudt igennem, men han tygger stadig i flasken efter 60 ml til trods for at han bliver budt flasken når han vågner fremfor efter skemaden.. Desuden får han mme eller vand af kop til måltiderne, men også her drikker han meget lidt, måske 20-25 ml.. Til aften og om natten drikker han bedre..

Anmeld

23. august 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
melek2303 skriver:

Hej alle sammen.

Jeg er ny herinde, så har ikke helt fundet rundt i alle indlæggene, så ved ikke om der har været skrevet om det før.

Men min datter har fået flaske siden hun var 5 uger, og nu er hun 4 mdr. Hun har den sidste uge nægtet sin flaske, og skriger når jeg tilbyder hende den. Hun vil kun have den når hun sover om natten eller nogen gange når hun skal sove om dagen. 

Jeg har virkelig gennemtænkt hver en dag siden det her begyndte for at finde ud af om der kunne være sket noget, men kan ikke komme på noget. 

Har været hos lægen og han siger hun ser fin ud, og jeg skal ikke bekymre mig så længe hun trives. Men hun er bare ikke den samme glade datter som før, så i mine øjne trives hun jo ikke. Sundhedsplejersken siger jeg må prøve mig frem, så der er sku ikke meget hjælp at hente. 

Er der nogen der har erfaring med mit problem eller har nogle forslag til hvordan jeg får hende til at tage flasken igen?

Har prøvet diverse flasker og kop men det hjalp ikke.

Mange hilsner Lærke

Da vores var 4 mdr stoppede jeg amning da jeg ikke mættede ham.
Vi prøvede så forskellige suttehoveder til flaske men da han ikke brugt sut ville han ikke bruge dem. Fandt tilsidst en tudekop som han fik det i og så spiste han med glæde.
Ulempen ved det er at man er nød til at blande i en flaske for at se hvor meget de får.

Anmeld

24. august 2014

modesty

mchip skriver:

Status er at han stadig ikke rigtig gider sin flaske, men spiser ok af skemaden. Det har så resulteret i hård mave, arghhhh.. Er sgu svært når han ikke gør som hans mor siger Giver ham sveskemos og og vand, men når han ikke drikker mere end 4-500 ml mme, så får han bare ikke nok væske.. Prøver med lidt movicol, for forstoppelse er det sidste vi har brug for.. Bisserne er forresten brudt igennem, men han tygger stadig i flasken efter 60 ml til trods for at han bliver budt flasken når han vågner fremfor efter skemaden.. Desuden får han mme eller vand af kop til måltiderne, men også her drikker han meget lidt, måske 20-25 ml.. Til aften og om natten drikker han bedre..

Du skal stoppe med grød, og give ham grønsagsmos i stedet. Ikke kartoffel - men feks blomkål, gulerod, pastinak, sweet potato (min søns yndlings), broccoli. Så burde maven blive bedre.

Anmeld

24. august 2014

Chevro

melek2303 skriver:

Hej alle sammen.

Jeg er ny herinde, så har ikke helt fundet rundt i alle indlæggene, så ved ikke om der har været skrevet om det før.

Men min datter har fået flaske siden hun var 5 uger, og nu er hun 4 mdr. Hun har den sidste uge nægtet sin flaske, og skriger når jeg tilbyder hende den. Hun vil kun have den når hun sover om natten eller nogen gange når hun skal sove om dagen. 

Jeg har virkelig gennemtænkt hver en dag siden det her begyndte for at finde ud af om der kunne være sket noget, men kan ikke komme på noget. 

Har været hos lægen og han siger hun ser fin ud, og jeg skal ikke bekymre mig så længe hun trives. Men hun er bare ikke den samme glade datter som før, så i mine øjne trives hun jo ikke. Sundhedsplejersken siger jeg må prøve mig frem, så der er sku ikke meget hjælp at hente. 

Er der nogen der har erfaring med mit problem eller har nogle forslag til hvordan jeg får hende til at tage flasken igen?

Har prøvet diverse flasker og kop men det hjalp ikke.

Mange hilsner Lærke

Kommer der nok ud af flasken?
Tænker om der er huller nok i?

Anmeld

24. august 2014

mchip

Det er det største hul og det løber ned i munden på ham og sprøjter til alle sider når han tygger i den. Han får mme i sin tudkop også, får kun vand til aftensmad. Får grønsagsmos til frokost og aftensmad. I dag har han mildest talt afvist alt og ikke haft nogen appetit. Har drukket meget lidt mme, men har skidt hele 3 gange, så håber appetitten er tilbage i morgen. Han spiser faktisk aldrig sin grød om morgenen da han sjældent er sulten om morgenen fordi han drikker en flaske kl 03/04 og vågner kl 06. Han har aldrig haft stor appetit, men de sidste 2 dage har han virkelig spist godt af skemaden, så er virkelig ærgerligt hvis han begynder at afvise det allerede efter 2 ugers sjatspiseri på flasken pga tænder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.