Vil ikke sin flaske mere -HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.269 visninger
19 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

melek2303

Hej alle sammen.

Jeg er ny herinde, så har ikke helt fundet rundt i alle indlæggene, så ved ikke om der har været skrevet om det før.

Men min datter har fået flaske siden hun var 5 uger, og nu er hun 4 mdr. Hun har den sidste uge nægtet sin flaske, og skriger når jeg tilbyder hende den. Hun vil kun have den når hun sover om natten eller nogen gange når hun skal sove om dagen. 

Jeg har virkelig gennemtænkt hver en dag siden det her begyndte for at finde ud af om der kunne være sket noget, men kan ikke komme på noget. 

Har været hos lægen og han siger hun ser fin ud, og jeg skal ikke bekymre mig så længe hun trives. Men hun er bare ikke den samme glade datter som før, så i mine øjne trives hun jo ikke. Sundhedsplejersken siger jeg må prøve mig frem, så der er sku ikke meget hjælp at hente. 

Er der nogen der har erfaring med mit problem eller har nogle forslag til hvordan jeg får hende til at tage flasken igen?

Har prøvet diverse flasker og kop men det hjalp ikke.

Mange hilsner Lærke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Low

Har du prøvet at give hende noget lidt mere fast føde? Jeg tænkte på babymos?

Anmeld

24. juli 2010

melek2303

Ja og det kunne hun godt lide men fik afvide at jeg skulle vente til at hun ville flasken...

Anmeld

24. juli 2010

Eliza/lykke

Hej og velkommen

Jeg er også ret ny herinde :-)

Min datter er kun 2½ mrd., og nægter flasken allerede. Det er virkelig r.. og nøgler. Hun vil gerne om natten, når hun er mega sulten. Men i løbet af dagen skriger hun, når vi tilbyder hende mad. Også selvom der er gået  5-6 timer siden sidste måltid.

Det hjælper her, at lægge hende på ryggen på ammepuden, mens hun kigger på et maleri, tv eller lign., så kan vi lige få flasken ind og hun spiser - men langsomt.

Du er heldig i den forstand, at du kan give hende grød nu. Og det ville jeg 200% gøre. Hirsegrød som er god ved maven.

Vi starter først om 1 mrd med grød, og det kan være længe at vente, når ens baby ikke rigtig gider flasken.

Øv - men jeg ville starte med grøden.. mums...

Anmeld

24. juli 2010

melek2303

Hvor er det bare rart at høre at det ikke kun er mig der er i den situation. Man føler virkelig man gør et eller andet forkert. Jeg må prøve det du skriver og se om det hjælper. 

Det er bare så frustrerende at ens barn ikke vil spise. Man får de værste tanker.

Hvis i finder andre gode løsninger så skriv endelig og hvis jeg gør så skal jeg nok skrive. 

Anmeld

24. juli 2010

Stepmom87

melek2303 skriver:

Hej alle sammen.

Jeg er ny herinde, så har ikke helt fundet rundt i alle indlæggene, så ved ikke om der har været skrevet om det før.

Men min datter har fået flaske siden hun var 5 uger, og nu er hun 4 mdr. Hun har den sidste uge nægtet sin flaske, og skriger når jeg tilbyder hende den. Hun vil kun have den når hun sover om natten eller nogen gange når hun skal sove om dagen. 

Jeg har virkelig gennemtænkt hver en dag siden det her begyndte for at finde ud af om der kunne være sket noget, men kan ikke komme på noget. 

Har været hos lægen og han siger hun ser fin ud, og jeg skal ikke bekymre mig så længe hun trives. Men hun er bare ikke den samme glade datter som før, så i mine øjne trives hun jo ikke. Sundhedsplejersken siger jeg må prøve mig frem, så der er sku ikke meget hjælp at hente. 

Er der nogen der har erfaring med mit problem eller har nogle forslag til hvordan jeg får hende til at tage flasken igen?

Mange hilsner Lærke

Jeg havde samme problem med min datter da hun var knap 5 mdr, og det fortsatte i 14 dage og så kom der tænder og hun ville igen tage sin flaske.. Har du prøvet at "banke" ligeså stille med en metalske på gummerne, så kan man hører en "hul" lyd hvis der er ved at komme tænder..

Ellers så giv hende nogle skemåltider, indtil hun igen vil have flasken..

Anmeld

24. juli 2010

Tulle28

Hej alle sammen.

Mange hilsner Lærke

Jeg fuldammer, men jeg har faktisk det samme problem som dig og har lige siddet og googlet på livet løs for at finde svar (uden held:-().

Min datter er 4 mdr. næste uge, og vil ikke så gerne ammes - hun spiser MAX. 5 minutter, så er det hånden der ryger ind og ellers ligger hun og kigger rundt og snakker. Såfjerner jeg hende fra brystet og prøver så at lægge hende til igen lidt efter. Og så er det hun bliver eddersplitterrasende! Hun er næsten lige begyndt at sove igennem om natten og når hun så heller ikke rigtig spiser om dagen bliver man altså lidt bekymret... Min datter er ihvertfald på INGEN måde klar til fast føde endnu, så tror ikke det har noget med det at gøre...

Måske er det bare en fase her ved 4 mdr.? Hun er nemlig også RET så humørsvingende!

Anmeld

24. juli 2010

melek2303

Hun har også sinde hænder proppet ind i munden og legetøj og vores fingre næsten så hun får kvalme. Jeg har lige prøvet det med skeen og kan ikke høre noget, men når man føler hen over gummerne er det som om der er et lille hul agtig. Jeg ved ikke om det er tænderne eller en møg frustrerende fase. Hun er møg sur og irriteret og gider max at ligge og lege 10 min selvom jeg sidder og spiller dum. Hun har også total humørsvigninger. 

Puha det er bare hårdt at have sådan en lille sur baby. Jeg savner min glade pludrende og spisende pige.

Jeg ringede til børneafdelingen på hvidovre fordi jeg blev træt af at høre at så længe hun var til stede og trives så skulle jeg ikke være bekymret. Og der fik jeg afvide at jeg skulle tvinge flasken i hende, hvilket jeg prøvede i morges. IKKE godt resultat. Hun skreg i en time og til sidst faldt hun i søvn af bare udmattelse, så det råd har jeg pakket sammen. De sagde også at jeg skulle vente med ske mad selvom jeg har været i gang i 10 dage, og vente til hun tog flasken. 

Jeg er bare i total vildrede og ved hverken a eller b mere. 

Jeg tænker om rutine kunne være en løsning? Faste sovetider (lidt svært) og faste rutiner når man vågner og skal til at sove? Ville I bare fortsætte skemaden? Hun er mere end klar... Hun tygger maden og synker det hele. Det er bare forskelligt hvor meget hun vil have.

Puha det er svært med sådanne små pus der ikke kan sige hvad der er i vejen.

Anmeld

24. juli 2010

melek2303

Nå ja tak for jeres velkomst og jeres svar... Det er rart at kunne snakke med andre om ens frustrationer.... Læger og sp fatter ikke altid så meget, for hvornår var det lige de selv sad med det vi sidder med he he ;-)

Anmeld

14. august 2014

mchip

Jeg ved det er en gammel tråd, men ville høre om det gik over eller om flasken blev ved med at være et problem? Min søn på 5 mdr har aldrig elsket sin flaske og jeg har i mange tilfælde måtte give ham den i søvne. Nu er han ved at få tænder og tager nærmest ingenting på den.. Men aner jo ikke om det alene er pga tænderne eller om tigerspring, personlighed eller lign spiller ind!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.