Er de her ok at spise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. juli 2010

ekzunz

Jeg er ikke så godt til varedeklarationer, og har fået smag for Mini majskager fra Netto.

De indeholder følgende pr. 100 gr. :

Energi: 1500 kj / 350 kcal, Protein: 10 gr., Kulhydrat 73 gr., Fedt 2,5 gr.

En stor pose med ca. 70 stk. vejer 150 gr, og jeg spiser dem som snack til Pepsi Max - de smager vildt godt - så godt at jeg tænker at de måske ikke er så gode når nu man skal tabe sig...

Kan de spises med god samvittighed??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

XXSS

Hvis det er riskager mini så skulle det være fint nok - selvfølgelig alting med måde  Ellers kan du jo drikke vand til

Anmeld

24. juli 2010

ekzunz

Tanja78 skriver:

Hvis det er riskager mini så skulle det være fint nok - selvfølgelig alting med måde  Ellers kan du jo drikke vand til

De smager bare meget bedre end de store - som jo slet ikke smager af noget - så jeg har været sådan i tvivl, men de er jo nok ihvertfald bedre end en pose Franske Kartofler...

Vand?? Uha - så bliver det så sundt igen....Ej, Pepsi Max er min redningsplanke, når jeg min sukker-craving bliver for stor

Anmeld

24. juli 2010

Svei

Dvs du får 525 kcal ved at spise 150 gr, det er mere end ved 100g chokolade...til sammenligning er der omkring 300kcal i 100g vingummi....hvis du skal spise dem, så nok ikke så mange....ris er der jo ret mange kalorier i og det er jo det de er lavet af..

Anmeld

24. juli 2010

Svei

Til sammenligning mht kalorier der spiser mange der skal tabe sig 1500kcal og færre om dagen....en kvinde skal have omrking 2-2500kcal dagligt alt efter højde, vægt og aktivitetsniveau...så kan du jo selv regne på om det er meget at spise over 500kcal riskiks for sjov..

Anmeld

24. juli 2010

ekzunz

Eva. skriver:

Dvs du får 525 kcal ved at spise 150 gr, det er mere end ved 100g chokolade...til sammenligning er der omkring 300kcal i 100g vingummi....hvis du skal spise dem, så nok ikke så mange....ris er der jo ret mange kalorier i og det er jo det de er lavet af..

Ja, jeg tænkte det jo nok.....Øv 

Må nok hellere finde mig en vandmelon..

Anmeld

24. juli 2010

Svei

Znuzke skriver:

Ja, jeg tænkte det jo nok.....Øv 

Må nok hellere finde mig en vandmelon..

Alt er der jo kalorier i....i et æble omkring 100kalorier....tror man skal vænne sig til at det er ok med et stykke og ikke en masse....

Anmeld

24. juli 2010

ekzunz

Eva. skriver:

Til sammenligning mht kalorier der spiser mange der skal tabe sig 1500kcal og færre om dagen....en kvinde skal have omrking 2-2500kcal dagligt alt efter højde, vægt og aktivitetsniveau...så kan du jo selv regne på om det er meget at spise over 500kcal riskiks for sjov..

Ahh - jeg tror nu ikke jeg kunne magte en hel pose - der er til flere dage.... Men det er jo rigtigt - man skal lige opveje hvordan man vil bruge sine kalorier - det skal jo helst være på noget der mætter.

Anmeld

24. juli 2010

Svei

Znuzke skriver:

Ahh - jeg tror nu ikke jeg kunne magte en hel pose - der er til flere dage.... Men det er jo rigtigt - man skal lige opveje hvordan man vil bruge sine kalorier - det skal jo helst være på noget der mætter.

Ja...og er det bare for sjov så kan man jo overveje om det er nødvendigt eller bare en dum vane...men din cola kan du jo drikke alt du vil,. bare pas på dine tænder, det ætser jo emaljen.. så skyl efter med vand(da syren er i munden op til en time efter) eller drik med sugerør så rammer det ikke dine tænder på samme måde...syre skader kan nemlig ikke laves...

Anmeld

24. juli 2010

XXSS

hehe jeg er faktisk helt holdt op med at drikke sodavand, jeg har ikke drukket det siden min ældeste datter blev døbt 31. maj 2009, så nu nyder jeg godt at hanen i stedet for

Jeg brugte riskagerne som snacks inde på jobbet når jeg havde travlt og svært ved at nå at få spist ordentligt, det er bedre end så meget andet så fint for mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.