Emil Børsting Sørensen skriver:
Anonym:
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med dit indlæg.
Jeg tror du skal passe på med at kalde det "herpes patient", da jeg ikke synes en person smittet med herpes, ikke skal betragtes som en "syg hospitals patient".
Faktisk forholder det sig sådan, at 80-90 procent af den danske befolkning er smittet med herpes, og dermed bærer sygdommen - mange uden symptomer.
Læs mere om HSV1, herpes og forkølelsessår på min hjemmeside.
Forstår fuldt ud hvad du mener med patient.
Og ja kan godt se ordet er lidt forkert at bruge. Men mange bliver også forkert vejledt via lægen..
-jeg vil dog indrømme at jo ældre jeg bliver møder jeg flere og flere der bære på lidelsen.
Som barn har jeg aldrig mødt andre, og jeg var så ked af det. Jeg følte mig udenfor til fodbold, når jeg ALTID sku have min egen drikkedunk med (Trods det måske er lidt ulækkert at dele mundsavl med andre)..
Med alle de år jeg har haft det, har jeg lært at leve med det. Dog synes jeg det er svært at acceptere til tider ..
Og endnu mere er jeg forarvet over den måde lægen til tider ser på denne lidelse

Det er skræmmende !!
Hvorfor advare man ikk om bla HPV-vaccine. Har du lidelsen bør man ikk få vaccinen.. (Det gør man heller ikk alligevel, men slet ikk når man har denne lidelse). Derefter kræver den ekstremt god håndhygiejne i udbrudses tiden, JA. Men, sidder du med en nyfødt, er det jo ikk kun det der tæller. Barnet kan blive så hårdt ramt at man tror det er løgn. Blot ved et helt alm. uskyldig kys :O Jeg er mundlam!!
Anmeld