forspil og sex med forkølelsessår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2010

Mira0911

Solajma skriver:

Vil også sige NUL kys, blowjobs osv, når man har forkølelsessår..!! Det smitter SÅ afsindigt meget, og man kan vel lige holde sig på måtten, den tid det varer

Jeg har selv døjet meget med det engang, men gør det (7-9-13) heldigvis ikke så meget mere. Jeg har nu max. 1-2 udbrud om året.

Et godt råd til at forbygge forkølelsessår er LongoVital vitaminpiller, kan købes i Matas og helsekostbutikker. Et andet råd er Citronmelisse - køb en dusk frisk citronmelisse og brug bladene derfra i maden (gryderetter osv.) eller bare gå og nip et par blade om dagen.

Åh fantastisk.... Vil benytte mig af disse råd...

Mit kan være så slemt, at jeg helst ikke går uden for en dør...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2010

Anonym trådstarter

Bruger Zovir, det hjælper ikke så meget- tror desværre jeg er blev imun (staves) overfor det:s
Det der plaster halløj- det gør det straks meget meget værre end det er.
Jeg prøvede for 3 år siden at få nogle piller på resept som skulle få det til at holde det nede, igennem lægen. De gjorde det også være.
Så fik jeg at vide at man kan have endnu lettere til at få det, når man er gravid. Men de 9 mdr jeg var gravid- der fik jeg intet. Men der gik så kun 1 uge efter jeg havde født der var den gal igen:s Er SÅ ked af at have det. Min x, kunne jeg sagtens kysse med, han fik det heldigvis ikke. Men det var ikke noget med mundsex derefter..

Anmeld

24. juli 2010

Diana... skriver:

Så er din mand bare ikke særlig modtagelig over for det for det smitter tro mig! 

og hvis de først får det dernede av av. Så man lader vær hvorfor tager chancen! så må man undlade den for for sex når man har det også kysse. 

Jeg har altid fået at vide at det er to forskellige ting.. Så må jeg hellere lade vær så længe jeg har sår på læben!!  Godt han ik  er blevet smittet!!

Anmeld

12. oktober 2013

Emil Børsting Sørensen

Selvom en skriver, at der er to forskellige slags forkølelsessår, så er det en meget dum idé at give oralsex, mens du har et forkølelsessår. 

Ja, der findes to typer herpes. HSV1 (forkølelsessår) og HSV2 (herpes genitales - eller herpes ved kønsdelene). Dog kan et forkølelsessår ved munden godt videreføres via berøring til kønsdelene hos ens sexpartner. 

Derfor er det vigtigt at være opmærksom på det. Brug evt. kondom, når du er under angreb af virussen. 

Anmeld

13. oktober 2013

Anonym trådstarter

Emil Børsting Sørensen skriver:

Selvom en skriver, at der er to forskellige slags forkølelsessår, så er det en meget dum idé at give oralsex, mens du har et forkølelsessår. 

Ja, der findes to typer herpes. HSV1 (forkølelsessår) og HSV2 (herpes genitales - eller herpes ved kønsdelene). Dog kan et forkølelsessår ved munden godt videreføres via berøring til kønsdelene hos ens sexpartner. 

Derfor er det vigtigt at være opmærksom på det. Brug evt. kondom, når du er under angreb af virussen. 

OBS, herpes/forkølelsessår er hpv virus. Så er du herpes-patient, så gær dig selv tjenesten at takke nej til HPV vaccinen !!!!!!!

Anmeld

13. oktober 2013

bonnie81

Anonym skriver:

OBS, herpes/forkølelsessår er hpv virus. Så er du herpes-patient, så gær dig selv tjenesten at takke nej til HPV vaccinen !!!!!!!

hvorfor er lige lidt nysgerrig

Anmeld

13. oktober 2013

Emil Børsting Sørensen

bonnie81 skriver:

Anonym: 

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med dit indlæg. 

Jeg tror du skal passe på med at kalde det "herpes patient", da jeg ikke synes en person smittet med herpes, ikke skal betragtes som en "syg hospitals patient". 

Faktisk forholder det sig sådan, at 80-90 procent af den danske befolkning er smittet med herpes, og dermed bærer sygdommen - mange uden symptomer. 

Læs mere om HSV1, herpes og forkølelsessår på min hjemmeside.  

Anmeld

20. oktober 2013

Mick

Mit bedste råd til dig lige nu. drop netdokter og andre hjemmesider der fortæller hvad du måske fejler og ikke fejler, drop at lytte til for mange på nettet, og så ring til din læge. Der kan du vist få 100 % rigtige svar, og måske også en løsning så du kan komme af med din `lidelse`

Go jagt :-)

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

Emil Børsting Sørensen skriver:

Anonym: 

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med dit indlæg. 

Jeg tror du skal passe på med at kalde det "herpes patient", da jeg ikke synes en person smittet med herpes, ikke skal betragtes som en "syg hospitals patient". 

Faktisk forholder det sig sådan, at 80-90 procent af den danske befolkning er smittet med herpes, og dermed bærer sygdommen - mange uden symptomer. 

Læs mere om HSV1, herpes og forkølelsessår på min hjemmeside.  

Forstår fuldt ud hvad du mener med patient.
Og ja kan godt se ordet er lidt forkert at bruge. Men mange bliver også forkert vejledt via lægen..

-jeg vil dog indrømme at jo ældre jeg bliver møder jeg flere og flere der bære på lidelsen.
Som barn har jeg aldrig mødt andre, og jeg var så ked af det. Jeg følte mig udenfor til fodbold, når jeg ALTID sku have min egen drikkedunk med (Trods det måske er lidt ulækkert at dele mundsavl med andre)..

Med alle de år jeg har haft det, har jeg lært at leve med det. Dog synes jeg det er svært at acceptere til tider ..

Og endnu mere er jeg forarvet over den måde lægen til tider ser på denne lidelse Det er skræmmende !!

Hvorfor advare man ikk om bla HPV-vaccine. Har du lidelsen bør man ikk få vaccinen.. (Det gør man heller ikk alligevel, men slet ikk når man har denne lidelse). Derefter kræver den ekstremt god håndhygiejne i udbrudses tiden, JA. Men, sidder du med en nyfødt, er det jo ikk kun det der tæller. Barnet kan blive så hårdt ramt at man tror det er løgn. Blot ved et helt alm. uskyldig kys :O Jeg er mundlam!!

Anmeld

26. oktober 2013

Anonym trådstarter

bonnie81 skriver:

Pga du via vaccinen kan gøre herpes-lidelsen værre og dermed lettere få udbrud samt der stikkes til nogle cancer-celler der måske aldrig var blevet prikket til Og dermed kan der forekomme lettere cancer.

Desværre advare læger ikk om det Ganske få er nogle danske læger begyndt at trække nålen tilbage og dermed stoppe med vaccinen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.