Dominerende hårfarve ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2010

Mama2980

Jeg har lært at for at få et rød håret barn skal begge forældre have rødhåret gener et eller andet sted tilbage i familien

Min mor er (normalt) rødhåret, min far har mørkebrunt, mig og mine 2  søskende har lysebrunt hår. Min yngste lillebror har en anden far og han er blevet rødhåret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2010

pussepige

Jeg har kommunefarvet hår og min mand Rød hår meget lyst rød.. Tobias har ikke så meget hår på hovedet endnu men hans hårfarve er meget lyst...

Anmeld

23. juli 2010

Silvermist1

Jeg har sort hår (er adopteret fra Korea) og min mand er islænding med lyst hår med et rødt skær i.

Vores 2 piger har begge to brunt hår.

Anmeld

23. juli 2010

vingummibamse

morethanperfect skriver:

Hejsa

Vidste ikke helt hvor jeg sku gøre af dette , men nu havnede det her

Er der noget der ved noget om hvilken hårfarver der er mest dominerende ? Min kæreste har rødt hår , og jeg har normalt leverpostej farvet , hvilken farve blir bebses hår så ??  

her er det mig der har rødt hår og Noah´s far der har leverpostejs farvet...

og Noah´s hår er kommune farvet...

den her gang er vi begge 2 rød håret så vi er lidt spændte på om hun bliver rødhåret...

Anmeld

23. juli 2010

morethanperfect

Okay mange tak for svar alle sammen ! Så blev jeg da lidt klogere

Anmeld

23. juli 2010

Low

Jeg har en rødhåret halvbror på min fars side. Hans eks kone er blond og min far er sort håret og min bror har rødt hår .

Min bror har fået en datter med en blond dame og de har fået en rødhåret datter

Anmeld

23. juli 2010

Mussen2

Altså det kan man ikke bare sige generelt. Begge forældre har to areveanlæg et skjult og et synligt. Det er ikke til at vide hvilket af anlæggene forældrene giver videre...

Men brunt dominerer over blåt.

Dvs en mand med mørkt hår kan have skjulte anlæg for blå og hvis så damen også levere blå videre (enten skjult eller synlig) så bliver babyen blåøjet.

Giver det mening??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.