Arrggghhhh !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
9 svar
0 synes godt om
29. juni 2008

Anja

Har brokket mig før og brokker mig nu igen - lorte svigerforældre jeg har !

De har altid givet gaver for 500 kr til jul og fødseldag. Til jul blev der gjort forskel på drengene og den store fik for dobbelt så meget som Elias. Nu er det sket igen ! Elias har fået 250 kr og Jonas fik stedet for en gave, en stor mejetærsker !

Ved godt at Elias ikke fatter noget af det alligevel, men hvis den forskelsbehandling forsætter kan jeg altså ikke blive ved at holde min mund !

Hvad ville I gøre ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2008

Nadi

Man skal bare ikke gøre forskel, men jeg synes heller ikke at søskende skal have gaver når det ikke er deres fødselsdag. Jeg synes kun at det er fødsesldagsbarnet som skal have gaver.
Og det ville jeg sige til mine svigerforældre, hvis jeg var i din situation. Og hvis Oliver fik en gave på en af hans fremtidige søskendes fødselsdag ville jeg bede dem der kom med gaven om at stoppe. Selvfølgelig ikke imens barnet hørte det.

Og jeg ville også sige at jeg var skuffet over at der blev gjort forskel, men det er jo selvfølgelig lettere sagt end gjort ;) Men jeg håber at du gør det. For drengene vil hurtigere end man regner med det opfange at der bliver gjor forskel...

-Nadia

Anmeld

29. juni 2008

Mie A

Jeg kan ikke helt forstå at det betyder så meget for dig?? - Som du selv siger, så forstår Elias ikke noget - så det kunne jo tænkes at dine svigerforældre har tænkt sådan.

Knus Mie

Anmeld

29. juni 2008

Nadi

[citat][f][småt]Mie Albrecht skriver:[/småt][/f] Jeg kan ikke helt forstå at det betyder så meget for dig?? - Som du selv siger, så forstår Elias ikke noget - så det kunne jo tænkes at dine svigerforældre har tænkt sådan. Knus Mie[/citat] Du har ret lige nu betyder det ikke noget, men jeg ved af personlige erfaring så opdager man ret hurtigt når der bliver gjort forskel! Min farmor og farfar har desværre gjort forskel på deres børnebørn, og det har ikke været sjovt. Så det er vel lige så meget for at børnene ikke skal blive kede af det når de blivere større at det betyder noget for Anja (og mig) men jeg skal jo selvfølgelig ikke svare på Anja's vegne ;)

Anmeld

29. juni 2008

birgittemarie

Sig mig, var det ikke også din svigerfar, der kom forbi en formiddag og sagde noget åndsvagt og nedtrykkende om din graviditet, som han ellers slet ikke havde kommenteret før?

Kan godt forstå, du er gal og undrer dig! Men det kan selvfølgelig godt være, at de som Mie skriver bare har tænkt, at han jo alligevel er for lille til at forstå noget endnu, så jeg ville nok vente med at bringe det på bane over for dem, til næste år og hvis det så skete igen der, ville jeg fare i flint! På en eller anden velovervejet måde naturligvis ;)

Hvad siger din mand til det?

Knus fra Birgitte

Anmeld

29. juni 2008

Loggidut

altså, jeg vil jo sige både og....fordi!

jeg har altid haft den teori at man skal huske de store...for at de ikke føler sig uden for, men...er Jonas ikke ved at være 4 år? eller er det mig der husker forkert...så vil jeg nu nok sige at han har en alder hvor han skal acceptere at det ikke er hans dag...så den er lidt svær.

men nu har jeg jo før hørt dig brokke dig over din svigerfamilie...og med det i mente...så ville jeg nok også blive lidt ked af det.
Hvis nogen skulle sige noget, skulle det nok ikke være dig, men din mand, for hvis du siger noget, så er det også fordi du er dum, eller en tosset madamme...ork kan lige høre det!

så bed manden snakke med dem!

ps/ hvad ville de dog gøre når i får en baby mere?

Anmeld

29. juni 2008

Anja

[citat][f][småt]Nadi skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Mie Albrecht skriver:[/småt][/f] Jeg kan ikke helt forstå at det betyder så meget for dig?? - Som du selv siger, så forstår Elias ikke noget - så det kunne jo tænkes at dine svigerforældre har tænkt sådan. Knus Mie[/citat] Du har ret lige nu betyder det ikke noget, men jeg ved af personlige erfaring så opdager man ret hurtigt når der bliver gjort forskel! Min farmor og farfar har desværre gjort forskel på deres børnebørn, og det har ikke været sjovt. Så det er vel lige så meget for at børnene ikke skal blive kede af det når de blivere større at det betyder noget for Anja (og mig) men jeg skal jo selvfølgelig ikke svare på Anja's vegne ;)[/citat] Det er netop sådan jeg har det Nadi :)

Anmeld

29. juni 2008

Anja

birgittemarie skriver:

Sig mig, var det ikke også din svigerfar, der kom forbi en formiddag og sagde noget åndsvagt og nedtrykkende om din graviditet, som han ellers slet ikke havde kommenteret før?

Kan godt forstå, du er gal og undrer dig! Men det kan selvfølgelig godt være, at de som Mie skriver bare har tænkt, at han jo alligevel er for lille til at forstå noget endnu, så jeg ville nok vente med at bringe det på bane over for dem, til næste år og hvis det så skete igen der, ville jeg fare i flint! På en eller anden velovervejet måde naturligvis ;)

Hvad siger din mand til det?

Knus fra Birgitte

Jo, det var min svigerfar, der kom med mærkelige kommentarer omkring graviditeten, da han endelig kommenterede den.

Manden synes også at det er underligt og vi har efterfølgende talt om, at hvis den store får en større gave til august, når han bliver 4 år, så siger min mand noget til sin far om det.

Anmeld

29. juni 2008

Anja

Loggidut skriver:

altså, jeg vil jo sige både og....fordi!

jeg har altid haft den teori at man skal huske de store...for at de ikke føler sig uden for, men...er Jonas ikke ved at være 4 år? eller er det mig der husker forkert...så vil jeg nu nok sige at han har en alder hvor han skal acceptere at det ikke er hans dag...så den er lidt svær.

men nu har jeg jo før hørt dig brokke dig over din svigerfamilie...og med det i mente...så ville jeg nok også blive lidt ked af det.
Hvis nogen skulle sige noget, skulle det nok ikke være dig, men din mand, for hvis du siger noget, så er det også fordi du er dum, eller en tosset madamme...ork kan lige høre det!

så bed manden snakke med dem!

ps/ hvad ville de dog gøre når i får en baby mere?

Jo, Jonas bliver 4 år i august og forstår faktisk fint, at det ikke er hans fødselsdag endnu, så behovet for at tilgodese ham ekstra er der ikke rigtigt. Desuden har han valgt at "købe" en gave til Elias som han også selv gerne vil lege med og dernæst prøver vi ihærdigt at lære begge drenge, at man ganske naturligt låner hinandens ting. Der har ikke været noget som helst med Jonas selv om han ikke har fået noget for han har jo hjulpet med at pakke op og leget mindst lige så meget med det nye som Elias :) Men min svigerfar ser jo drengene få gange om året (efter eget valg) så han aner ikke hvordan vores familie fungerer.

Og ja, jeg er da spændt på, hvordan de reagerer, når der kommer en mere.

Selvom det måske er noget pjat, så kommer jeg jo let til at føle at det er "mit" barn de ikke gider, for Jonas er jo ikke min dreng - sådan biologisk. MEN begge drenge er jo min mands - og det er jo den relation, der burde være vigtig for hans far og papmor.

Anmeld

29. juni 2008

ka li ja

aarrrrhh det er fandme ikke nemt det der anja

jeg havde helt glemt at jonas ikke er din, og så tænker du selvfølgelig som du gør. det er da klart! det kan man da ikke lade vær med når der nu blir gjort forskel..
men jeg vil nu heller ikke ha der blir gjort forskel på mine unger mht gaver.
ikke meget i hvert fald. altså hvis den bette får for mere på et tidspunkt og den store så gør en anden gang, så ville det ikke gøre noget, men hvis den bette konsekvent fik mindre hver gang, så ville jeg sige noget. eller få manden til det!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.