Bange for alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.897 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. januar 2008

gda

Min datter på 3 år har i det sidste år og især efter at hun startede i børnehave været bange for alt.
Hun er bange for: når de holder fødselsdag, da de var til kryppespil i kirken, når de spiller musik på instrumenter osv.
Da julemanden kom var hun helt panisk og de måtte gå helt væk med hende.
Vi synes det er synd for hende for hun går glip af mange ting.

Er det andre som oplever noget af det samme og hvad gør i?

De har sagt ude i børnehaven at vi skal presse hende ud i disse situationer, men det svært at se ens lille pige være så ked af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2008

MorCamilla

Hej Gitte..

Jeg har en dreng på 2 år der har det lidt i samme stil.. han er bange for alt der er nyt: Nyt tøj vil han ikke have på, nye sko, julemanden, nyt legetøj i dagplejen vil han ikke lege med osv.. Ja selv julemanden juleaften var han bange for..
Jeg søgte derfor råd hos vores børnelæge på Viborg sygehus, som sagde at det var meget normalt at nogle børn havde det sådan over for nye ting, han rådet os til at når vi havde købt nyt tøj til ham eller sko, så skulle vi lade det ligge fremme så han kunne se at det ikke var farligt.. Nyt legetøj, (der har vi været heldige, han har en kusine der kun er 2 måneder ældre end ham,) så hun har vist ham at det ikke er farligt, ved at lege med det.. Børnelægen sagde at det eneste vi IKKE måtte var at tvinge ham til f.eks. at få nyt tøj på, for det ville bare gøre det hele værre.. Vores dagpleje går til krikemusik med børnene en gang i måneden, første gang hun havde Mikkel med til det, (der var han ca 1½ år) han blev helt panisk da ovlet begyndte at spille, dagplejen fik ham beroliget og tog ham med op til ovlet, så han kunne se at det ikke var farligt.. (han spillede også selv lidt på det) og det kurrerede det for ham.. Da han vidste hvad det var der sagde den høje lyd..
Håber du kan bruge lidt af det...
Knus fra Camilla

Anmeld

3. marts 2008

Villa

Jeg tror også at man somme tider blir' nød til at gi' dem et skub. Jeg har lige presset min dreng på 3 (lige fyldt 4 år nu) ned af en vandrutchebane. Vi har flere gange forsøgt, men han har fået panik anfald hver gang, og har skreget utrøsteligt. Nu gad jeg det bare ikke mere, for han så med store øjne på den rutchebane hver gang. Så jeg snød ham tæt nok på, til at kunne holde ham fast og suse afsted med ham. Og jeg skal love dig for at han var skrækslagen, og jeg var havde mærker efter hvor han holdt fast i mig. Men heldigvis gik det hele som jeg havde håbet. Efter han lige fik sundet sig lidt over chocket, så bad han faktisk om 1 tur mere og sagde at det var sjovt. Og nu drøner han ned af den helt selv, uden den mindste tøven :D Der var også den med løven under sengen. Og ja, der var da sørme også en løve under sengen. En pap billedbog med dyr i, bla. en løve *S* Så nu har han en løve under sengen, og den er sørme slet ikke spor farlig ;o) Børn har en god fantasi, bare din er bedre *G* Pøj pøj med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.