Lasse vil ikke tykke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

614 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. juni 2008

heaven

sin mad... blev ringet efter igår fordi han havde 39,4 i feber, pylleret og ingen appetit. Han VIL BARE IKKE tygge sin mad what so ever, hverken rugbrød eller aftensmad...... tror det er tænderne, for han gnaver også som en sindsyg i alt....

Hvad hulen giver jeg ham at spise??? Jeg kan med lidt fjollerier og snyderi osv få pulvergrød og havregrød i ham, men det kan han jo ikke leve af... er måske lidt pylleret, men jeg vil helst ikke han taber sig, da han er en meget slank dreng i forvejen....

Har dog tjekket med vagtlægen, og han sagde - som forventet - at bare han vil drikke og har våde bleer, så er alt ok..

Men tænkte at der måske var nogen der havde nogle guldkorn?

Jannie

Ps: og ja, der skulle jo stå tygge og ikke tykke i overskriften, hehe:P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2008

birgittemarie

Øv, hvor træls for jer :(
Men som du selv siger, er det jo sikkert bare tænder og så må det jo gå over inden for en overskuelig periode igen.
Jeg tror, jeg ville blende alm. mad med så meget mælk, at det får den konsistens, der kan lokkes i ham og så fortsætte med det, ind til han vil tygge igen.
Og ellers siger de kloge jo, at det er ok at give dem is eller frugtmos eller hvad de nu bedst kan lide for at få dem til at spise, når de er syge.

God bedring til den lille pusling. (L)

Knus fra Birgitte

Anmeld

29. juni 2008

Astrid P

Lige mine ord, BM! Jeg var hos lægen med Smilla da hun fik konstateret falsk strubehoste, og lægen sagde at det intet betyder om de har en periode hvor de ikke vil tygge. Så skal de bare have det man nu kan få i dem som fx. youghurt, grød, frugtmos eller endda vanilleis! Så ved man at de får noget næring...

Det kan selvfølgelig være at Lasse taber sig, men mon ikke det kommer på igen hurtigt når han så er klar til at spise normalt igen?

KH Astrid

Anmeld

29. juni 2008

Loggidut

hmmmm, ja når de skal have de tænder, så kan det altså være slemt!

men hvis du er bange for han cutter helt ned på føden kan du forsøge dig med søbemad...det er godt nok ikke lækkert, men det er føde!

koldskål
risengrød
frugtmos
øllebrød
kartoffelmos
aftensmaden blended med sovs eller mælk
havregrød

og alt sådan noget ulækkert noget, de levede jo i grunden af det tidligere, og burde også kunne overleve på det igen...ihvertfald for en periode...

og er det meget slemt, kan du jo give ham pano, og smørre gummen med det der bedøvende, selv om det ikke virker ret godt når de ikke har fået noget fast føde indenbords...men et forsøg er det måske værd!

jeg krydser fingre for den/de tænder snart er igennem! for jeg kan sørme godt huske hvordan Tif teede sig da hun skulle have den fortand hun fik her sidst...arrrrk, jeg var grædefærdig

Anmeld

29. juni 2008

heaven

Birgittemarie, Astrid P og Loggi

1000 tak for jeres svar, de er noteret.... prøvede faktisk at blende noget kartoffel og grøntsager med en masse mælk igår til aften, så det nærmest blev en kartoffelsuppe... og det gik faktisk fint, så det må vi gøre nogle dage, og så prøve til igen med at tygge.... men hvor synes jeg det er rigtig træls for ham, håber virkelig snart det bliver bedre....:$

Kan i have en god weekend.

Jannie - der snart skal til studenter-tamtam:P

Anmeld

29. juni 2008

ka li ja

vil lige tilføje hvis det ikke er skrevet!, at når ungerne bliver syge, kn de blive sat tilbage i nogle ting. fx det med at tygge maden, eller hvis de har lært at gå så gider de måske ikke det med det samme igen. sådanne ting. så det kommer helt sikkert igen. vi har været igennem det samme med arthur for en månedes tid siden, og han er først begyndt at spiser rigtig fast igen... vi har stadig 2 grødmåltider, da det er det der ryger bedst ned

Anmeld

29. juni 2008

linemus

Hvordan går det med ham? Har han stadig feber? Han kan jo også være syg og så få tænder oveni. Det prøvede jeg med Signe, hvor det efter 3 dage viste sig at være 3-dagesfeber - det viser sig ved høj feber i 3 dage, der så pludselig forsvinder og afløses af knopper over det hele. Men man ved det jo ikke, før knopperne kommer.

Hvis han er syg og har høj feber, kan han jo godt have nedsat appetit - det kender vi jo også. Så ville jeg også, som de andre skriver, give det, han vil have og ikke tænke så meget over, hvad det er. Og hvis han ikke spiser ret meget i nogle få dage, sker der ikke noget ved det, selvom han er tynd. Du kan jo ikke tvinge ham ;) Bare han drikker.

God bedring.

Knus Line

Anmeld

29. juni 2008

heaven

ka li ja skriver:

vil lige tilføje hvis det ikke er skrevet!, at når ungerne bliver syge, kn de blive sat tilbage i nogle ting. fx det med at tygge maden, eller hvis de har lært at gå så gider de måske ikke det med det samme igen. sådanne ting. så det kommer helt sikkert igen. vi har været igennem det samme med arthur for en månedes tid siden, og han er først begyndt at spiser rigtig fast igen... vi har stadig 2 grødmåltider, da det er det der ryger bedst ned

det var rart at vide, det var noget jeg ville kunne gå totalt i spåner over..... så tak for oplysningen:P

Jannie

Anmeld

29. juni 2008

heaven

linemus skriver:

Hvordan går det med ham? Har han stadig feber? Han kan jo også være syg og så få tænder oveni. Det prøvede jeg med Signe, hvor det efter 3 dage viste sig at være 3-dagesfeber - det viser sig ved høj feber i 3 dage, der så pludselig forsvinder og afløses af knopper over det hele. Men man ved det jo ikke, før knopperne kommer.

Hvis han er syg og har høj feber, kan han jo godt have nedsat appetit - det kender vi jo også. Så ville jeg også, som de andre skriver, give det, han vil have og ikke tænke så meget over, hvad det er. Og hvis han ikke spiser ret meget i nogle få dage, sker der ikke noget ved det, selvom han er tynd. Du kan jo ikke tvinge ham ;) Bare han drikker.

God bedring.

Knus Line

hey hey

Nej, han har ikke feber mere og er egentlig godt nok tilpas - men tygge?? nej, stadig ikke.... ved ikke hvad der stak ham, men 3-dages feber er det ikke..... tror "bare" det er tænderne, og så længe det er tynd mad (blendet eller lign), så spiser han ok... så han må leve af pulvergrød, havregrød og blendet aftensmad, og så må vi se...

Jannie

Anmeld

29. juni 2008

ka li ja

heaven skriver:

ka li ja skriver:

det var rart at vide, det var noget jeg ville kunne gå totalt i spåner over..... så tak for oplysningen:P

Jannie

dejligt at kunne hjælp:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.