Nogen kunne godt ha sagt det var forfærdeligt og føde ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.561 visninger
17 svar
0 synes godt om
19. juli 2010

kettner

Mandag d 28 juni, blev jeg indlagt på hillerød syghus kl. 9 med veer med 5 min i mellem.

Det kørte den der veer måler og en hjertelyd på baby, og så sagde a jeg kunne faktisk godt gå hjem igen, fordi der ville ikk ske noget forløbig, hmm, jeg ville så ikk hjem så blev der, og blev lagt over på svangerafd. og veerne begyndte stille og roligt og tage mere og mere fat, og jeg kunne bare ikk være non steder til sidst, så jeg fik lige en lille sjat morfin.

Nååre det hjalp da også lidt, hmm, igen ved en 11 tiden kørte de en ny veer måler og hjerteyd. og alt så jo stadig fint ud. Så tog de vandet, (var ikk sikker på og det var gået ell ej) ved en 13 tiden, og der skete bare ikk mere, veerne begyndte og blive mere ureglmæssige, og jeg ville helst undgå vedrop og alt det der pjat.

Men husker ikk så meget andet fra fødslen, end a jeg mandag aften kl. 20 fik en epidural blokade, GUDS GAVE til mennesket ! ..

fik lige et par timers søvn, og natten til tirsdag fik jeg bare presse trang, men lille manden lå forkert (med siden a hovede til a komme ud først ikk issen) Hmm, hvergang jeg fik skubbet ham længere og længere ud/ned?? så pressede jordmodern ham op igen for a se om han kunne lægge sig rigtig (kunne ha skudt hende)

Nåår da det så var stået på et par timer og der kom en fødselslæge, var jeg sikker på a jeg var døden nær, så jeg skulle bare ha akut kejsersnit, og det kunne bare gå for langsomt, Men lægen mente ik det var en løsning. Hmm hende kunne jeg også ha skudt ! ..

Så fik jeg lige lidt mere epi igen , (genialt !) Og Tirsdag morgen kl. 8:15 kom en ny fødselslæge og sagde a hvis lille manden ikk var kommet ud inden 9:15 ville de prøve med sygekop. Det mest fornuftige der er blevet sagt uden hele fødslen !

Hmm og han kom jo selvfølgelige ikk ud, så kl. 9:15 kom lægen igen og gjord klar til det helt store med sugekop og alt der det, og en børnelæge og gud ved hvor mange mennesker der lige pludseligt var.

Men kl. 9:25 d 29 juni, Kom min Lille Tobias til verden. efter 29 timer ! Nøøj jeg skal aldrig i mit liv ha flere børn.

Og Respekt til kvinder der kan gå igennem der mere end 1 gang !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2010

Shibby

Jeg er ked af den lortebehandling du har fået!

Men hjertelig tillykke med bebse

Anmeld

19. juli 2010

Brams

Pu-ha det lyder godt nok også hårdt. Godt det er overstået og tillykke med din lille dreng.

Det er dog ikke alle der synes det er forfærdeligt at føde, selv om min fødsels blev sat igang en torsdag og jeg først fødte om lørdagen efter en del komplikationer, synes jeg selv at jeg havde den bedste fødsel og kunne 2 min. efter at Lærke var født slet ikke huske at der havde været nogle problemer

Held og lykke med ham

Anmeld

19. juli 2010

pussepige

Først mange gange tillykke med Tobias  

De siger godt nok at man glemmer smerten, jeg glemmer aldrig smerten ved at føde selvom sidste fødsel kun tog 3 timer. Men tros smerten venter jeg nr 4 nu..

Det er noget af en omgang du har været igennem og mange første gangsfødende er tit igennem en meget lang fødsel med sindsyg mange smerter. Min første startede Torsdag midt på dagen og han var først ude søndag kl 02.20..

Anmeld

19. juli 2010

klmf

Tillykke med din lille dreng, håber I begge to har det godt

Nyd nu bare den lille bøf, så kan det være du ser anderledes på det med at få nr.2 om et par år eller fire. Og så må du jo bare bede om at få en føde-epi igen - det var også det der reddede min fødsel og holdt mig fra et kejsersnit

Held og lykke med ham...

Anmeld

19. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Stakkels dig! Det lyder rigtig væmmeligt, men jeg vil altså lige sige til dig (og alle de andre førstegangsfødende der sikkert læser med) at det SLET ikke er sådan alle fødsler forløber. Det er helt foræfrdeligt at du har haft sådan en rædselsfuld oplevelse, men bare rolig, der er minimal chance for at din evt. næste fødsel skulle forløbe sådan igen

Og så får jeg lyst til at spørge dig hvad du har gjort for at forberede dig på fødslen? Har du gået til førdselsforberedelse, læst bøger/på nettet, læst fødselsberetninger, snakket med andre som har født (både gode og dårlige oplevelser)? For det lyder en smule som om du var uforberedt på hvad du skulle igennem og at en fødsel for en førstegangsfødende i snit varer 15 timer +... Så 24 timer er ikke usædvanligt (- ikke at det gør det nemmere)...

Og må vi så forresten ikke se nogle billeder af "resultatet"? For der kom jo noget helt vidunderligt ud af dine anstrengelser

Anmeld

19. juli 2010

SpunkenJo

Tillykke med banditten

selvom du ikke syns det var særlig fedt at føde denne gang, så glemmer man ofte hvr slemt det egentlig var.

Er ked af du havde sådan en dårlig oplevelse med at føde. De fleste siger at anden gang er meget nemmere.

Håner I ellers har det godt.
/Jo

Anmeld

19. juli 2010

Svei

Jeg kunne godt have fortalt dig at jeg synes det er forfærdeligt eller var det for mig...men det er jo forskelligt, du har så haft en møgoplevelse ligesom jeg....øv for det...sørg for at få talt det godt igennem, så du tør at føde næste gang. og tillykke med den bette...

Anmeld

19. juli 2010

kettner

Rosa skriver:

Stakkels dig! Det lyder rigtig væmmeligt, men jeg vil altså lige sige til dig (og alle de andre førstegangsfødende der sikkert læser med) at det SLET ikke er sådan alle fødsler forløber. Det er helt foræfrdeligt at du har haft sådan en rædselsfuld oplevelse, men bare rolig, der er minimal chance for at din evt. næste fødsel skulle forløbe sådan igen

Og så får jeg lyst til at spørge dig hvad du har gjort for at forberede dig på fødslen? Har du gået til førdselsforberedelse, læst bøger/på nettet, læst fødselsberetninger, snakket med andre som har født (både gode og dårlige oplevelser)? For det lyder en smule som om du var uforberedt på hvad du skulle igennem og at en fødsel for en førstegangsfødende i snit varer 15 timer +... Så 24 timer er ikke usædvanligt (- ikke at det gør det nemmere)...

Og må vi så forresten ikke se nogle billeder af "resultatet"? For der kom jo noget helt vidunderligt ud af dine anstrengelser

jeg har ikk gået til fødsels forberelse , men jeg har snakket meget med folk og læst lidt på nettet.

Jeg tror bare det kom bag på mig hvor ondt det egentlig gjord, virkelig havde slet ikk non forestilling om, hvor smertefuldt det var.

Men jeg var nok bare ikk foreberedt nok på hvordan det foregik eller hva man skal sige ? .. Er bare glad for det er overstået

Anmeld

19. juli 2010

Nanna1985

Stooort Tillykke med Tobias

Lyder osse som en hård, sej og lang fødsel.. Har jeg haft to af og det er rigtig hårdt, men om 3 år, har du måske glemt smerten og har lyst til en mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.