Mandag d 28 juni, blev jeg indlagt på hillerød syghus kl. 9 med veer med 5 min i mellem.
Det kørte den der veer måler og en hjertelyd på baby, og så sagde a jeg kunne faktisk godt gå hjem igen, fordi der ville ikk ske noget forløbig, hmm, jeg ville så ikk hjem så blev der, og blev lagt over på svangerafd. og veerne begyndte stille og roligt og tage mere og mere fat, og jeg kunne bare ikk være non steder til sidst, så jeg fik lige en lille sjat morfin.
Nååre det hjalp da også lidt, hmm, igen ved en 11 tiden kørte de en ny veer måler og hjerteyd. og alt så jo stadig fint ud. Så tog de vandet, (var ikk sikker på og det var gået ell ej) ved en 13 tiden, og der skete bare ikk mere, veerne begyndte og blive mere ureglmæssige, og jeg ville helst undgå vedrop og alt det der pjat.
Men husker ikk så meget andet fra fødslen, end a jeg mandag aften kl. 20 fik en epidural blokade, GUDS GAVE til mennesket ! ..
fik lige et par timers søvn, og natten til tirsdag fik jeg bare presse trang, men lille manden lå forkert (med siden a hovede til a komme ud først ikk issen) Hmm, hvergang jeg fik skubbet ham længere og længere ud/ned?? så pressede jordmodern ham op igen for a se om han kunne lægge sig rigtig (kunne ha skudt hende)
Nåår da det så var stået på et par timer og der kom en fødselslæge, var jeg sikker på a jeg var døden nær, så jeg skulle bare ha akut kejsersnit, og det kunne bare gå for langsomt, Men lægen mente ik det var en løsning. Hmm hende kunne jeg også ha skudt ! ..
Så fik jeg lige lidt mere epi igen , (genialt !) Og Tirsdag morgen kl. 8:15 kom en ny fødselslæge og sagde a hvis lille manden ikk var kommet ud inden 9:15 ville de prøve med sygekop. Det mest fornuftige der er blevet sagt uden hele fødslen !
Hmm og han kom jo selvfølgelige ikk ud, så kl. 9:15 kom lægen igen og gjord klar til det helt store med sugekop og alt der det, og en børnelæge og gud ved hvor mange mennesker der lige pludseligt var.
Men kl. 9:25 d 29 juni, Kom min Lille Tobias til verden. efter 29 timer ! Nøøj jeg skal aldrig i mit liv ha flere børn.
Og Respekt til kvinder der kan gå igennem der mere end 1 gang !