Skal jeg springe ud i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.171 visninger
11 svar
0 synes godt om
16. juli 2010

Ebbeøsen

Jeg har gennem flere år overvejet at blive selvvalgt enlig mor. Altså blive gravid ved hjælp af en sæd donor. Jeg ønsker mig brændende at blive mor.

Jeg er 33 år og finder bare ikke ham på det hvide hest, som jeg vil have børn sammen med. Jeg har for 2 år siden sat en deadline - 1.1.2011, er manden ikke fundet inden gør jeg det selv. Ja, egentlig har jeg taget min beslutning, men........ der er mange, mange overvejelser og tanker. Jeg tror på, at jeg kan klare at stå alene og jeg kan give et barn(børn) en god opvækst. Har et rigtig godt netværk, hvori der også er mænd, der kan være rollemodeller. Men er det i orden at være så egoistisk at man selv vil have børn? Er det ok, at lave om på naturen osv? Hvordan er det for et barn at vokse op og ikke have en far?

Der er også min egen sorg over ikke at "lykkes" - at være som andre. Er selv opvokset i en meget almindelig kernefamilie med 2 søskenden. Har dog "arbejdet" med det, men der er stadig en lille sorg. Hvad siger omgivelserne? Og hvad siger i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Sissel

I say go for it
ønske senariet (staves) vil selvfølgelig altid være far og mor, men det er nu engang ikke altid at det kan lade sig gøre. Og mon ikke prince charming kommer på et senere tidspunkt, om ikke som far, så da i det mindste en faderfigur..
Og du siger jo selv at du har et godt netværk, og det er også utroligt vigtigt. At der er nogle du kan græde ud hos når det hele er hårdt, og nogle at dele de utrolige lykkelige oplevelser man får af at have børn. Som man slet ikke kan forestille sig når man ikke har børn..
Det er en mega hård beslutning, men jeg synes du skal komme i gang

kram

Anmeld

16. juli 2010

Lone Jakobsen

jeg stemmer også i. gør det endelig. her er flere selvvalgte enlige mødrer, og jeg er sikker på at du ikke vil fortryde din beslutning. der er ingen garantier her i livet, så selv om du fandt den rette var det ikke sikkert at i ville blive sammen. jeg har selv været enlig mor i mange år, og det bliver miraklet altså ikke mindre af.

så jeg ønsker dig al mulig held og lykke med din kommende rolle som mor. og håber at du bliver mor til den mest vidundelige lille guldklump.

Anmeld

16. juli 2010

dorthemus

Ebbeøsen skriver:

Jeg har gennem flere år overvejet at blive selvvalgt enlig mor. Altså blive gravid ved hjælp af en sæd donor. Jeg ønsker mig brændende at blive mor.

Jeg er 33 år og finder bare ikke ham på det hvide hest, som jeg vil have børn sammen med. Jeg har for 2 år siden sat en deadline - 1.1.2011, er manden ikke fundet inden gør jeg det selv. Ja, egentlig har jeg taget min beslutning, men........ der er mange, mange overvejelser og tanker. Jeg tror på, at jeg kan klare at stå alene og jeg kan give et barn(børn) en god opvækst. Har et rigtig godt netværk, hvori der også er mænd, der kan være rollemodeller. Men er det i orden at være så egoistisk at man selv vil have børn? Er det ok, at lave om på naturen osv? Hvordan er det for et barn at vokse op og ikke have en far?

Der er også min egen sorg over ikke at "lykkes" - at være som andre. Er selv opvokset i en meget almindelig kernefamilie med 2 søskenden. Har dog "arbejdet" med det, men der er stadig en lille sorg. Hvad siger omgivelserne? Og hvad siger i?

Jeg sir GØR DET!!!  Jeg havde i mange år de samme overvejelser og bekymringer og havde også sat en deadline for mig selv...dagen efter den blev overskredet stod jeg hos lægen og fik en henvisning til Rigshospitalets fertilitetsklinik. Det var sidste år.

Jeg valgte i sidste ende en privat klinik fordi jeg ønskede at bruge en åben donor og i september blev jeg insemineret og her den 27. maj blev jeg mor til den mest fantastiske lille pige Runa, der lige er blevet syv uger

Du er meget velkommen til at spørge løs hvis du har noget du godt vil have svar på

Knus Dorthe

Anmeld

16. juli 2010

HelleBelle

Ja da, du lyder som om du har tænkt det hele godt i gennem så bare kom i gang, ønsker dig held og lykke med projektet!!!!

Knus

Helle.

Anmeld

16. juli 2010

Ebbeøsen

TAK for Jeres opmunterende bidag, jeg gør det sgu! Og dig Dorthe vil jeg gerne vende tilbage til og "bruge" - har forskellige spørgsmål, men nu er det sengetid.

Anmeld

16. juli 2010

Svei

Gør det da... men for barnets skyld, så gør som Dorthe og få en åben donor..jeg har en søn med anonym donor og det er det værste jeg har gjort mod mit barn.

Held og lykke...

Anmeld

17. juli 2010

Mutti2B

Ebbeøsen skriver:

Jeg er enig med de andre. Gør det

Jeg står selv i det lige nu og blev i mandags insemineret med åben donor. Så nu skal de næste 11 dage bare gå hurtigt. Jeg har været 1 år under vejs fra tanke til handling, og brugt tiden til at rejse, mærke efter og støvsuge nettet for info.

Du er meget velkommen til at "bruge mig" hvis du har spørgsmål eller bare trænger til at lufte dine tanker.

Held og lykke med projektet og jeg glæder mig til at følge dig.

Anmeld

17. juli 2010

Vial

Jeg melder mig under fanen som "selvvalgt enlig gravid"  Jeg blev insemineret d. 14. december 2009 vha anonym donor, og bærer nu rundt på en kæmpe mave med en lille søn og datter i (jeg fik dobbelt jackpot i første forsøg.. pyyhhh.. ).

Man skal gøre sig en masse overvejelser, når man planlægger at få barn. Det skal man vel også i et parfohold. Sorgen over ikke at få kernefamilien og ikke kunne dele det med en mand skal man kigge på, som du selv skriver.

Sorgen/savnet over den manglende mand vil løbende dukke op. Min graviditet har trukket tænder ud, og det har til tider været ensomt at gennemgå uden en mands omsorg og indlevelse. Jeg havde dog heller ikke regnet med, at det blev så hårdt. Tror ikke, det havde føltes så svært, hvis min graviditet havde forløbet normalt.

Når de/n så kommer til verden, så vil man måske igen mærke, at man er alene - der kunne et sæt ekstra hænder være dejlige. Derfor er det også vigtigt med et godt netværk - familie og/eller venner.

Udover det praktiske, så har andre selvvalgte enlige mødre påpeget, at det kan være ensomt ikke at dele det første smil, ord og andre udviklingstrin som smelter forældres hjerter. Så nogle gode bedsteforældre eller mostre/onkler er guld værd. Folk som føler stærkt for barnet. Nogle som er lige så ivrige som en selv. Det er uvurderligt.

Til dine spørgsmål. Ja, det er i orden at være egoistisk og få et barn alene. Alle der tilvælger børn har taget et egoistisk valg. Ingen børn har set dagens lys for deres egen skyld! Rigtig mange børn kommer desværre til verden et sted, hvor der ikke er plads til dem - eller hvor de ikke har de bedste vilkår. En selvvalgt enlig mor er som regel en ressource stærk kvinde, som har masser af kærlighed at give af. Så det er helt i orden. Det bliver et tilvalgsbarn skabt i kærlighed - bare ikke med en mand.

Ja, man manipulerer lidt med naturen - men der er nu ikke noget nyt i at kvinder gør sig gravide. Nogle vælger at gøre det ved mere eller mindre at tage en uvidende mand som gidsel. Så hænger han på den resten af livet. Måske han ikke en gang ønsker at være en del af barnets liv. Så hellere bruge en sæddonor - for barnet og mandens skyld. Ingen grund til at sætte et barn i verden, hvor relationen til faren allerede er problematisk før den næsten er skabt.

Masser af børn lever uden fædre og kommer rigtig godt fra det. Der er lavet undersøgelser som viser, at børn undfanget vha sæddonor ikke er dårligere stillet socialt og psykisk. Et ønskebarn behøves nogle gange kun en forældre

Når det er sagt, så er de mænd vigtige, og der skal være en/flere gode rollemodeller i barnets liv. Så de er ikke helt uundværlige.. De er bare for nogle af os kvinder svære at være kærester med.. hehe.

Omgivelserne siger mange ting - men jeg er overrasket over, hvor positive folk er. Jeg har mødt rigtig mange fordomsfri mennesker, som bare synes, at jeg har taget et flot valg. Måske dem som ikke synes om det, bare har holdt deres mund.

Spændende at følge dig, hvis du går videre med det. Rigtig meget held og lykke i hvert fald.

Anmeld

22. november 2010

annad

Kære mødre

Mit navn er Anna Dorthe Olesen og jeg er fotojournaliststuderende. Jeg er ved at lave en hjemmeside om selvvalgte enlige mødre og kunne godt bruge jeres ekspertise.
Jeg har med projektet, ønsket om at få mere fokus omkring valget, om at blive en gør-det-selv-mor. Jeg syntes at det er svært at finde grupper/hjemmesider der omhandler emnet, med mindre at man som kvinde har taget skridtet og dermed kan komme ind i et lukket forum.
Så der er ikke nogen steder, hvor man kan finde information, diskutere,finde inspiration og læse historier om kvinder der er gør-det-selv-mødre.
Sådan en hjemmeside vil jeg lave, og det kunne det være skønt, hvis I vil deltage i mit projekt ved hjælp af et interview.
Håber, at I har tid og lyst.

Mvh

Anna Dorthe

[link slettet af moderator da det var forældet]

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.