Træner I og hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.052 visninger
10 svar
0 synes godt om
15. juli 2010

IAH

Jeg er begyndt at få ret dårlig samvittighed... jeg får slet ikke trænet her i sommerferien, selvom jeg ved at jeg jo bør komme i gang... Ellers ender jeg med at få vildt ondt i ryggen, når maven for alvor vokser.

Men er I i gang og med hvad..?

Jeg mangler lidt inspiration og jeg gider ikke stå i et fitnesscenter, det egner jeg mig bare ikke til..

Har I gode forslag?

Og tillykke med alle meldingerne om nakkefoldsscanninger, der strømmer ind disse dage! I lyder som nyudklækkede "scanoholics" lissom mig...

Iben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Lene76

jeg træner en del...... både i fitness center men det nu mest spinning og step. men mit job som dper så bruger jeg osse koppen en del i løbet af dagen......

så cykel en tur det gør godt og det er dejligt at få luft

Anmeld

16. juli 2010

trine1989

IAH skriver:

Jeg er begyndt at få ret dårlig samvittighed... jeg får slet ikke trænet her i sommerferien, selvom jeg ved at jeg jo bør komme i gang... Ellers ender jeg med at få vildt ondt i ryggen, når maven for alvor vokser.

Jeg mangler lidt inspiration og jeg gider ikke stå i et fitnesscenter, det egner jeg mig bare ikke til..

Har I gode forslag?

Og tillykke med alle meldingerne om nakkefoldsscanninger, der strømmer ind disse dage! I lyder som nyudklækkede "scanoholics" lissom mig...

Iben

Lyder lidt som mig burde også komme igang plejer at rulle 10 km. et par gange om ugen men har bare ikke haft overskud til noget som helst. går nu også med en del kvalme så det hjælper heller ikke på lysten.

jeg skal igang med at træne ryg i fitnesscenteret til aug. har jeg sat mig for  ellers ender jeg også med at få rigtig ondt i lænden da jeg har en meget svaj ryg  

en gåtur er nu også god motion og rengøring hehe...

Anmeld

16. juli 2010

MetteT

Åh træning??!!! Hva er det??

Ej jeg træner ikke for en skid og får helt dårlig samvittighed, men gider altså ikke det der motionscenter halløj og løb er så slet ikke mig... Men jeg går faktisk en del i løbet af sådan en alm dag..

Men når jeg går hen og blir en stor tyk hval vil jeg gå til graviditetsvømning.. Det gik jeg også til i de 2 sidste mdr da jeg ventede Kathrine og det kan VARMT anbefales..

Knus Mette

Anmeld

17. juli 2010

Diana...

Nope her er der ingen træning det ville jeg slet ikke kunne klare lige nu.

Anmeld

17. juli 2010

IAH

Jeg har sådan en pilates bold herhjemme, som jeg ikke har fået brugt.

Så nu køber jeg en dvd med noget graviditets-pilates og begynder at rode rundt på stuegulvet.. Jeg kan ikke overskue det med fitnesscenter etc.

Og så genoptager jeg nok mit gymnastikhold, som jeg havde planer om at droppe. Det er næsten rent damehold og meget hyggeligt - de bliver helt sikkert glade for at få at vide at jeg er gravid..

Så jeg må bare tage mig sammen!!

God lørdag

Anmeld

20. juli 2010

mimse

hejsa :-)

Jeg træner en del, men har også "altid været sportsidiot"....

Jeg cykler dagligt til/fra arbejde ca. 18 km/vej, og derudover går jeg til fitness, gravid-gymnastik og pilates. Løbeskoene bliver dog ikke brugt så ofte i øjeblikket, som de har været tidligere.

Men jeg synes jeg får det meget bedre, når jeg rører mig - og er helt sikker på, at det også gælder for det lille vidunder, der bor i min mave.

Kan kun anbefale at komme i gang - på en måde som du indledningsvist synes er sjovt. Hefra kan det kun gå fremad - og når du synes det er sjovt at komme i gang, vil du også fortsætte med det - og wupti - så er den gode cirkel sat i gang.

Evt. tag til noget samen med andre gravide - det er super hyggeligt og man får altid en god sludder.

Held og lyke med projektet!

Anmeld

21. juli 2010

Svane83

Tænkte faktisk på sådan en tråd i går aftes.

Jeg løber 2 - 3 gange om ugen ( for det meste 2, men jeg siger 3)

Nå men jeg har jo læst mange steder at det rigtig sundt at blive ved med at dyrke motion, så længe den er moderart og man ikke bliver dårlig.

Jeg er kun 5+5 idag, og løb igår uden problemer, men jeg kan da godt blive nervøs for om det nu er så sundt når ens mor og andre spørg " må du godt løbe når du er gravid, jeg har hørt at det øger risikoen for spontan abort" osv.... det står faktisk også her på siden under årsager til spontan abort, men hvis man læser hele den undersøgelse som der henvuises til så er det ikke det der bliver konkluderet, men det er så hvad det er.

Men man bliver nu helt nervøs for om det nu også er så godt at blive ved.

Nu er jeg jo bare lige kommet i god løbe form og det har bare taget mig så lang tid at finde glæden ved at løbe at jeg jo helst ikke vil stoppe igen lige nu.

Carina

Anmeld

22. juli 2010

Angelspot

Ingen motion til mig for tiden, jeg kan slet ikke lige se hvor jeg skulle få energien til det.

Men vil super gerne med tiden og læste lige der var en der gik til graviditetsgymnastik, hvor finder man det henne? Kan jordmoderen fortælle om det i den kommune man bor i?

Glæder mig så rigtig meget til lidt 'vandhygge for de tykke' når tiden nærmer sig

11+1

Anmeld

28. juli 2010

mathildemb

IAH skriver:

Har I gode forslag?

Iben

Jeg danser salsa 2 gange om ugen her i sommer, og ellers mindst en gang om ugen. Det går faktisk ok.

Derudover har jeg dyrket zumba 2-3 gange om ugen under hele graviditeten, men kan godt mærke allerede nu, at jeg får sværere og sværere ved at holde til det, og efter en halv time må jeg tage det helt roligt og gøre bevægelserne i mit eget tempo.

Jeg er næsten sikker på at jeg havde mine første plukveer idag til zumba. Kan det passe, at man kan få dem så tidligt? Jeg er i uge 9+6 idag.

Hvis jeg ender med at måtte droppe zumbaen resten af graviditeten tror jeg at jeg vil gå over til pilates hjemme i stuen som jeg har gjort tidligere, og måske træne lidt på en crosstrainer nede i motionscenteret.

Knus Mathilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.