Derfor bør spædbørn til kiropraktor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2010

Lullaby

Skouboe skriver:

Så har hun jo bare ikke ikke haft noget i klemme - der kan være masser af årsager til at de græder

Det sagde kiropraktoren ellers at hun havde. Et skævt ben sagde han. Men efter en del gange så hjalp det altså ikke. Tror ikke kiropraktor hjælper på alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2010

klmf

Skouboe skriver:

Jeg tror der er meget delte meninger om KISS, men siden det er en diagnose der er stillet af Hvidovre Hospital, burde man antage at den var reel.

Hvis man i øvrigt har en reel kiropraktor, må man jo også antage at han/hun ville sige hvis der ikke var noget de kunne hjælpe med, istedet for bare at flå forældrene.

Tror bare hans pointe var, at der lige pludselig var RET mange spædbørn, der havde KISS og han tillod sig at være kritisk overfor om det nu virkelig var tilfældet eller om man behandlede på noget, der ville have gået gået over af sig selv.

Så må man jo selv vurdere om man har tillid til kiropraktoren eller ej.

Anmeld

15. juli 2010

Skouboe

Lullaby skriver:

Det sagde kiropraktoren ellers at hun havde. Et skævt ben sagde han. Men efter en del gange så hjalp det altså ikke. Tror ikke kiropraktor hjælper på alt

Det tror jeg heller ikke de gør - deres speciale er jo bevægeapparatet og ikke alt muligt andet.

Jeg ved ikke om kiropraktik kan gøre noget ved skæve ben?

Anmeld

15. juli 2010

Skouboe

lotchen aka Charlotte skriver:

Tror bare hans pointe var, at der lige pludselig var RET mange spædbørn, der havde KISS og han tillod sig at være kritisk overfor om det nu virkelig var tilfældet eller om man behandlede på noget, der ville have gået gået over af sig selv.

Så må man jo selv vurdere om man har tillid til kiropraktoren eller ej.

Det har han da ganske sikkert også ret i.

I tilfældet med min niece HAVDE hun jo rent faktisk KISS, der ikke gik væk, så hun nu som 1½ årig har KIDD og de afventer en undersøgelse for at finde ud af om hun har varige mén.

Både deres SP og læge har siden hun var spæd kommenteret at hun var lidt skæv, men blevet ved med at fortælle forældrene at det ville gå over af sig selv - der var ingen grund til at gøre noget.

Nu har det så vist sig at det IKKE gik over, og at hun BURDE have været til kiropraktor...

Jeg må indrømme at min næste kommer et smut forbi kiropraktor, uanset om hun er skæv eller ej - jeg tør ikke tage chancen. Jeg kan se hvilket helvede min svoger og svigerinde har haft de sidste 1½ år, med en datter der på ingen måde trives, ikke ville spise og ikke ville sove. Der er 14 dage mellem deres datter og vores og de er lige høje, men deres datter vejer stadig næsten 2 kg mindre end vores.

Så betaler jeg hellere et par gange til kiropraktor for noget som måske var gået væk af sig selv, fremfor at risikere varige mén.

Anmeld

15. juli 2010

klmf

Skouboe skriver:

Det har han da ganske sikkert også ret i.

I tilfældet med min niece HAVDE hun jo rent faktisk KISS, der ikke gik væk, så hun nu som 1½ årig har KIDD og de afventer en undersøgelse for at finde ud af om hun har varige mén.

Både deres SP og læge har siden hun var spæd kommenteret at hun var lidt skæv, men blevet ved med at fortælle forældrene at det ville gå over af sig selv - der var ingen grund til at gøre noget.

Nu har det så vist sig at det IKKE gik over, og at hun BURDE have været til kiropraktor...

Jeg må indrømme at min næste kommer et smut forbi kiropraktor, uanset om hun er skæv eller ej - jeg tør ikke tage chancen. Jeg kan se hvilket helvede min svoger og svigerinde har haft de sidste 1½ år, med en datter der på ingen måde trives, ikke ville spise og ikke ville sove. Der er 14 dage mellem deres datter og vores og de er lige høje, men deres datter vejer stadig næsten 2 kg mindre end vores.

Så betaler jeg hellere et par gange til kiropraktor for noget som måske var gået væk af sig selv, fremfor at risikere varige mén.

Vi havde jo også Oliver afsted selvom der ikke 'var noget' (lidt var der jo så alligevel, men måske vi ikke havde lagt mærke til det) - så vores den næste skal helt sikkert også afsted bare som rutine. Ser det lidt som et rutinetjek hos lægen 

Anmeld

15. juli 2010

Skouboe

lotchen aka Charlotte skriver:

Vi havde jo også Oliver afsted selvom der ikke 'var noget' (lidt var der jo så alligevel, men måske vi ikke havde lagt mærke til det) - så vores den næste skal helt sikkert også afsted bare som rutine. Ser det lidt som et rutinetjek hos lægen 

Lige præcist...

Min pointe med hele denne tråd var - udover at gøre folk opmærksomme på at et rutine check hos en kiropraktor er en god ide - er egentligt at jeg er forarget over at myndighederne på den ene side anerkender KISS (KIDD) diagnosen (må man antage siden den er blevet stillet på Hvidovre) og på den anden side skriver flere steder at de decideret fraråder sundhedspersonale at anbefale en kiropraktor og fortæller forældre at der overhovedet ingen indikation er for at en kiropraktor kan gøre noget som helst for spædbørn - når det nu tydeligvis ikke er sandt.

Ellers ville Hvidovre vel ikke stille en sådan diagnose?

Anmeld

15. juli 2010

Stephanie3

Altså nu er Lucca jo allerede 7 måneder, er det ikke for sent at få hende tjekket? Altså tror ikke der er noget, hun er altid glad osv, men kan se hvad det ellers kan føre til.

Anmeld

15. juli 2010

klmf

Skouboe skriver:

Lige præcist...

Min pointe med hele denne tråd var - udover at gøre folk opmærksomme på at et rutine check hos en kiropraktor er en god ide - er egentligt at jeg er forarget over at myndighederne på den ene side anerkender KISS (KIDD) diagnosen (må man antage siden den er blevet stillet på Hvidovre) og på den anden side skriver flere steder at de decideret fraråder sundhedspersonale at anbefale en kiropraktor og fortæller forældre at der overhovedet ingen indikation er for at en kiropraktor kan gøre noget som helst for spædbørn - når det nu tydeligvis ikke er sandt.

Ellers ville Hvidovre vel ikke stille en sådan diagnose?

Ahrmen det kan jeg slet ikke tage seriøst. Selvfølgelig skal man ikke tro en kiropraktor kan helbrede alt, men de kan hjælpe mange (selvfølgelig ikke alle) med nogle problemer med relativt få behandinger. Tror desværre i det hele taget at kiropraktikken lider under, at mange læger stadig anser det for lidt kvaksalveri. Min kiro fortæller også, at mange læger ikke er samarbejdsvillige og slet ikke vil henvise til kiro'er eller fortælle patienter, at det er en mulighed. Det er en skam, for jeg er sikker på de har hjulpet mange... Jeg vil til enhver tid prøve kiro, for det værste der kan ske er at han ikke kan hjælpe, men så er det da prøvet.

Anmeld

16. juli 2010

Lullaby

Skouboe skriver:

Det tror jeg heller ikke de gør - deres speciale er jo bevægeapparatet og ikke alt muligt andet.

Jeg ved ikke om kiropraktik kan gøre noget ved skæve ben?

Jeg tog til en kiropraktor der mente hun havde et skævt bækken derfor et skævt ben, altså at der sad noget i klemme. Han trykkede, hev og jeg ved ikke hvad flere gange og intet hjalp. Så uanset hvordan man vender og drejer det så hjalp en kiropraktor ikke på hende. Kender nu også flere hvor det ikke har hjulpet så synes ikke man kan skære det over med en kam og så sige at det hjælper på alle som I lægger op til..

Anmeld

16. juli 2010

Skouboe

Lullaby skriver:

Jeg tog til en kiropraktor der mente hun havde et skævt bækken derfor et skævt ben, altså at der sad noget i klemme. Han trykkede, hev og jeg ved ikke hvad flere gange og intet hjalp. Så uanset hvordan man vender og drejer det så hjalp en kiropraktor ikke på hende. Kender nu også flere hvor det ikke har hjulpet så synes ikke man kan skære det over med en kam og så sige at det hjælper på alle som I lægger op til..

Som jeg ser det har det så enten været en dårlig kiropraktor eller ikke et problem, der kan løses ved hjælp af kiropraktik.

Det er ikke en løsning på alle problemer, men kan afhjælpe nogle specifikke problemer med bevægeapparatet som desværre virker til at være ret udbredte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.