Godmorgen tøser,
Frejas kusine på 17 måneder har ikke haft det nemt indtil nu. Der har været problemer med hendes søvn og hendes mad og hendes motorik.
Først sagde lægen og SP at hun havde kolik, så var hun et "high need" barn og så fandt de på en anden årsag til at hun var som hun var.
Hun var hurtig til at komme op på hænder og knæ, men brugte MEGET lang tid (4-5 måneder) på at lære at kravle. Hun gik uden støtte mellem forældre og ting da hun var 13 måneder, men det er først for 14 dage siden at hun kunne holde balancen og ikke "små-løb" fra den ene til den anden, som babyer gør. Hun stoppede faktisk med at gå igen i flere måneder.
Hun har så været på Hvidovre nogle gange og blive undersøgt bl.a. for hypermobilitet osv, da lægerne godt kunne se der var et problem.
I mandags fik de så en diagnose...
Hun har KISS KIDD - en låsning at nakke og ryghvirvler opstået under fødslen og som ubehandlet har en masse grimme udviklingsmæssige og motoriske konsekvenser.
Både deres læge og deres SP har kommenteret at hun virkede lidt skæv, men har hele tiden sagt at det ville rette sig af sig selv. Det skulle der ikke gøres noget ved.
Nu fortæller Hvidovre så at det hele kunne være undgået ved at hun havde været et par gange til kiropraktor 
Med det i mente bliver jeg sq RIGTIG harm, når jeg bl.a. læser på sundhed.dk
Vi må derfor konkludere, at kiropraktik ikke hjælper på børn med kolik, og vil hermed fraråde at man ”henviser” til kiropraktisk behandling, der ikke foregår på et evidensbaseret grundlag. Det er ligeledes en skrøne, at vanskelige fødsler giver en øget risiko for kolik og om vanskelige fødsler giver skævheder i barnets ryg/skuldre, ansigt er så vidt vi ved ikke undersøgt, ej heller af kiropraktorer. Da kiropraktorer er underlagt Sundhedsstyrelsens ansvar, har sundhedsplejersker mulighed for at anbefale kiropraktisk behandling. Dette kan vi på nuværende tidspunkt ikke anbefale jævnfør resultaterne fra ovenstående undersøgelse.
For mere info omkring KISS KIDD se: http://www.kiss-kidd.dk/
Det er den bedste dansksprogede forklaring jeg har kunnet finde.