Slut med amning - gode råd ønskes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. juni 2008

Kaufie

Nej, jeg har ikke lagt dette indlæg i en forkert mødregruppe - jeg ammer stadig William et par gange i døgnet (L)

Han får en tår inden puttetid - hvis han ikke har spist så frygteligt meget - men ellers får han omkring kl 23, når han vågner 10 min efter vi selv er gået i seng. Og så ender det nogen gange med han får igen kl 4 - orker ikke at tage kampen om at få ham til at sove der, hvis ikke en tår vand og at give ham bamsen hjælper. Ja, og så er der lige den der halve time før vækkeuret ringer - hvor William lige ligger og hyggebabber lidt mens mor døser (og får ondt i ryggen af at ligge skævt)

Dårlig vane - eller bare en vane - ja, det er det sikkert, men han elsker det og jeg synes jo også selv det er hyggeligt. Men ikke om natten - nu vil jeg gerne snart prøve en hel nattesøvn - og så er der jo nok ingen vej udenom: nu må vi stoppe helt med det ammeri....

What to do....? Det er ikke så svært at sløjfe aftenamningen - det er mere den kl nat, jeg frygter.

Det er vel bare at sende faren derind - og selv holde mig langt væk med mine mælkestinkende bryster - og så ellers acceptere, at vi må stå op kl 5.10 istedet for at hyggebabbe.

Andre, der først er stoppet her ret sent - eller som stadig ammer? Hvad gør I?

Mette, der snart må acceptere at lille Wilbasse bare ikke er så lille mere....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2008

Nadi

Jeg ammede desværre ikke i særlig lang tid, men da jeg holdte op med at amme so Oliver igennem. Så måske bliver det ikke så svært... Mit råd er at prøv dig frem, og så ta den kamp det er. Sorry at jeg ikke kan være mere til hjælp, men vil gerne høre hvordan det kommer til at gå!

-Nadia

Anmeld

27. juni 2008

Siber

da jeg skulle stoppe natamningen. var det far der overtog, og jeg forsvandt ud af soveværelset i 3 dag. Det tog egentlig kun en dag hvor hun var utilfreds on and off i 2 timer, og sov så igennem efter det!

Ja hvem ved, måske sover han længere når du stopper, og ellers ja så er du vel nødt til at stå op kl. 05 øvøv

pøj pøj
knus Siber

Anmeld

27. juni 2008

mor til en del

Her ammes der også stadig, og jeg bander også nogle gange over denne nattebabs afhængighed.

De andre ammebørn jeg har haft har også hygget på den måde, og ja man får bare så ondt i ryggen af at ligge der med fremstrakte patter.

Løsningen skriver du selv, hold dig fra ham om natten, og om et par dage er det så overstået, men ikke noget med at lige give ham en nat/morgentår i weekenden, så er du tilbage hvor du startede. Gennemfører du det så skal det være helhjertet, ellers forvirrer du ham bare.

Cilas har væske på mellemøret, så derfor får han lov, da hans sutten på brust udligner trykket, i øret, men på tirsdag, skal han tjekkes igen, og hvis der stadig er væske, skal han have dræn. Ups der forsvandt så grunden til at jeg ligge til rådighed det meste af natten, så mon ikke hellere jeg må benytte sommerferien til at få min nattesøvn tilbage.....

Sikke et rodet indlæg, men konsentrationen ryger let med 2 børn på skødet...

God weekend

Lisbeth.

Anmeld

27. juni 2008

MrsMartens

Mit første spørgsmål må være; hvorfor stoppe???
Jeg ammer David MEGET!!! Og vi nyder det begge to..... samt det er nemt når vi nu smutter til Kreta på søndag..... Jeg har altid mad i nærheden.

Men hvis du virkelig gerne vil stoppe, så hold dig væk......:))
Han skal ikke kunne lugte dig, og dine bryster!!

Kram
Louise

Ps. der kan - forresten - være mælk i brysterne i op til 6 mdr. efter amningen er stoppet!!

Anmeld

27. juni 2008

Kaufie

MrsMartens skriver:

Mit første spørgsmål må være; hvorfor stoppe???

Fordi jeg gerne vil prøve at sove igennem - og derved få lidt mere overskud om aftenen efter en dag på jobbet. Falder lidt for tit i søvn kl 20.30-21 - og det er jo lidt øv for manden....

Men rart at vide at man kan fortsætte med at have lidt i beholderne længe efter stoppet - bare sådan i nødstilfælde....

Mette, der altså ikke har kunnet tage beslutningen 100% endnu - tror det bliver manden, der gør det for mig...

Anmeld

27. juni 2008

LouiseViola

Jeg ammer også endnu, og det er dejligt at vide at jeg stadigvæk har nogen "ammesøstre" tilbage herinde i juli-gruppen :D
Hmmm, ja det bedste råd er jo allerede givet, far må tage over om natten! Og så at holde fast, når du først har besluttet dig på at stoppe!
Her har jeg taktisk skåret de "svære" ammetår fra først, så jeg har nu kun en morgentår og en gang imellem en eftermiddagstår tilbage, men tror snart at eftermiddagståren ryger helt, for Viola har fået temmelig svært ved at koncentre sig.
-Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.