Er det en fase? for jeg bliver snart sindsyg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.606 visninger
8 svar
0 synes godt om
27. juni 2008

Siber

Please sig I har været igennem det, og det er en fase og det går over!

Jeg bliver snart sindsyg! En ting er at Johanna brokker sig når hun bliver lagt til at sove, men en anden ting er at når hun sover, så karter hun rundt, roder rundt på maven, rejser sig op på alle 4, og sætter sig op, og sidder så og skriger, bliver lagt ned, falder i søvn, karter rundt, roder rundt på maven, op på alle 4 og sætter sig op osv! Det sker i søvn, vågen tilstand, halv sovende osv.

Jeg blev så vandvittig af at gå ind til hende, at jeg lagde mig ind i gæsteværelset med hende, og det hele startede forfra. Jeg forsøgt at holde hende, men det er jo Pippi bomstærk vi snakker om. Da kl. var 01, tog hende inde kl. 22.30, så gad jeg bare ikke mere, vendte ryggen til hende, og jeg kunne godt mærke hun kartede rundt, og jeg ved ikke hvorlænge, jeg mærkede også et hoved det lænede sig imod mig, men næ nej tænk hvis man faldt i søvn!!!!!!
Jeg er åbenbart faldet i søvn før Johanna, så jeg ved ikke hvornår hun gik omkuld!
Hjælp siger jeg bare!
Hun er lige startet i VS og er begyndt at kravle, så det må jo kværne op i hendes lille hovede - men for katten da!

Jeg overvejde på et tidspunkt at putte en sele i hendes tremmeseng, men det kan jeg jo ikke!

Hjælp hvad gjorde I?

Knus Siber, der er total bustet, og desværre er det sidste barselsdag, starter job mandag, øvøvøvøv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2008

Kaufie

Hmmm..... det lyder som om det de nye ting, der forstyrrer hendes nattesøvn.... Der sker jo så meget når de starter i dp - nye input hele dagen - og når hun så samtidig er begyndt at se verden fra en ny synsvinkel og selv kan komme rundt - så er der jo ikke noget at sige til det bliver svært at sove.

Jeg tror ikke der er ret meget andet at gøre end du allerede gør - lade hende karte lidt rundt og lægge hende ned når hun kommer op at sidde og ikke selv kan lægge sig igen. Jeg læser det som at hun først græder når hun kommer til at sætte sig op?

Sådan gjorde min dreng det ihvert fald - men nu kan han heldigvis godt lægge sig ned igen. Jeg ved ikke hvordan man skal lære dem det - men når de har gjort det mange gange i vågen og bevidst tilstand, tror jeg de også kan gøre det sovende - så det MÅ "bare" være en fase.

Men pyyyyh - det er ikke sjovt at skulle ind til hende mange gange når du selv skal starte på job. Hvordan er det nu med faren - kan han ikke tage hver anden gang - eller en hel nat, så du kan få din søvn?

Anmeld

27. juni 2008

Loggidut

i mit system lyder det til at hun gennemgår alt det hun laver om dagen, og at det rummer meget for hende, og ja når hun har mere styr på bevægelserne så er jeg da sikker på det stopper!

Jeg kan sgu godt forstå du er helt bustet...lol...men så tænk lige på hvordan hun så har det...hun må da være helt udkørt det bette pus!

du har mine krydsede fingre for at det holder snart igen!

Anmeld

27. juni 2008

Siber

Mette Kaufmann skriver:

Hmmm..... det lyder som om det de nye ting, der forstyrrer hendes nattesøvn.... Der sker jo så meget når de starter i dp - nye input hele dagen - og når hun så samtidig er begyndt at se verden fra en ny synsvinkel og selv kan komme rundt - så er der jo ikke noget at sige til det bliver svært at sove.

Jeg tror ikke der er ret meget andet at gøre end du allerede gør - lade hende karte lidt rundt og lægge hende ned når hun kommer op at sidde og ikke selv kan lægge sig igen. Jeg læser det som at hun først græder når hun kommer til at sætte sig op?

Sådan gjorde min dreng det ihvert fald - men nu kan han heldigvis godt lægge sig ned igen. Jeg ved ikke hvordan man skal lære dem det - men når de har gjort det mange gange i vågen og bevidst tilstand, tror jeg de også kan gøre det sovende - så det MÅ "bare" være en fase.

Men pyyyyh - det er ikke sjovt at skulle ind til hende mange gange når du selv skal starte på job. Hvordan er det nu med faren - kan han ikke tage hver anden gang - eller en hel nat, så du kan få din søvn?

ja hun begynder først at græde når hun sidder op!

Ja når jeg starter på arb. så kommer vi til at skiftes til at gå ind til hende!
Men dejligt at høre at du også har været det igennem, og også mener at det er en fase og det går over!

Knus Siber

Anmeld

27. juni 2008

Kaufie

Ja, jeg har selv været på arbejdsmarkedet i 3 mdr nu, så for mig er det en selvfølge at manden også hjælper til.... Havde helt glemt den tid, hvor moren tager natteroderiet fordi" vi jo bare kan sove om dagen...."

Jeg har nogen gange siddet på en stol ved siden af Williams seng med lukkede øjne og luret... Altså når han kigger op på mig, så er mine øjne lukkede, som om jeg sover - for får han først øjenkontakt, så storsmiler han og begynder at snakke. Men det er utroligt som de kan mosle rundt nede i sengen. Lidt sjovt at se faktisk (men det har så kun været inder putningen han har gjort det - heldigvis ikke midt om natten).

Måske hjælper det, at hun kan se du er der - uden at du nødvendigvis behøver at gribe ind for at lægge hende ned (igen - det er putningen vi snakker om her) Så kan man gradvis flytte længere og længere ud af værelset - indtil man kan gå ud inden de falder i søvn.

Anmeld

27. juni 2008

Mary

Jeg husker det meget tydeligt med min ældste dattter - og DET ER EN FASE (H) Hun har lige lært at kravle, så hendes lille krop gør det også i søvne. Jeg husker da Juliane lærte at rejse sig, så gjorde hun også det i søvne....og kravlede, sad op - det nyeste hendes krop havde fundet ud af. Vi lod hende bare gøre det. Da det ikke var en "nyhed" længere, så stoppede det. Jeg tror faktisk man KAN (selvfølgelig forskelligt fra barn til barn) forstyrre mere end gavne når man er der sammen med barnet og ligger det ned igen hele tiden og hver gang. Prøv at lade hende selv finde ud af det. Juliane (da hun var 6-7-8 mdr) faldt i søvn imens hun stod op i sengen og hoppede rundt. Vi kunne høre skrig og skrål(altså glæde), og på et splitsekund stoppede det, og så sov hun! (?) Vi overvejede at sætte et kamera op, gad godt se det, hehe. Ligger du hende først ned når hun sidder op eller kravler, eller gør du det også når hun 'bare' karter rundt? Iøvrigt ville jeg nok ikke fjerne hende fra hendes vante sovested, måske det skaber mere forvirring? Altså jeg ved det jo ikke :) [f]Jeg vil godt love dig at det går væk når hendes krop vænner sig til forandringerne (H)[/f]

Anmeld

27. juni 2008

ivfmarie

Ka du ikke bare lade hende rode rundt?

Hvis ikke hun er ked og føler sig ensom, så ville jeg ikke tøve et sekund med at lade hende falde i søvn selv!

Marie - der også gerne selv vil bestemme hvornår jeg lukker øjnene

Anmeld

27. juni 2008

Tikki

altså JA det er jo det Iza har lavet den sidste måned eller 2 - bare midt om natten :P:D . Jeg kan gladeligt fortælle, at hun i nat har sovet igennem :) Det er et helvede - I know, men tror vi er ved at være på den anden side....håber jeg ;) så en fase må det være.........min sundhedsplejerske siger, at der kommer en igen, når de er 1,5 -2 år....så er vi advaret :-o

Anmeld

27. juni 2008

ivfmarie

Jeanette skriver:

altså JA det er jo det Iza har lavet den sidste måned eller 2 - bare midt om natten :P:D . Jeg kan gladeligt fortælle, at hun i nat har sovet igennem :) Det er et helvede - I know, men tror vi er ved at være på den anden side....håber jeg ;) så en fase må det være.........min sundhedsplejerske siger, at der kommer en igen, når de er 1,5 -2 år....så er vi advaret :-o

Korrekt!! Det er når de begynder at tale, så begynder de nemlig også at drømme, og at kunne "forholde" sig til drømmene - dog uden helt at fatte hvad det er der sker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.