PYYYYYYYHA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

252 visninger
3 svar
0 synes godt om
27. juni 2008

Doktor Doolittle

min brors X har skrevet til mig på Facebook - hende den søde jeg skal ud og drikke kaffe med. Forhistorien er at vi har skrevet lidt frem og tilbage om at blive mor, hun har født for 4 uger siden. Hun var jo kæreste med mon bror, da jeg fødte Theodor for tidligt OG fik uopdaget fødselsdepression. Dengang gik det rigtig skidt med mine forældre, og hun har så skrevet, hun syntes min mor var ret tarvelig. Jeg bad hende uddybe det - var enig med hende men ville gerne høre hendes side af historien, det er jo altid interessant at høre hvordan andre tænker ;) Tilbage kom en lang smøre pyha. Om hvordan hun synes min mor er dominerende, blander sig alt for meget, er manipulerende og har overfladiske værdier såsom at gå i lækkert tøj, bo lækkert og forstå sig på lån og renter mens de menneskelige værdier er for besværlige at have med at gøre. Følelser skal man helst ikke vise for mange af, hvis man har det dårligt må man bare spænde hjelmen. Min brors X skrev også, at min bror er nøjagtig ligesom min mor. Plus hun har oplevet flere eksempler på at min mor og min bror ikke gad hjælpe andre, fordi der ikke var nogen gevinst i det for dem selv :'( Til sidst skrev hun, hun heldigvis var kommet ud af det med sig selv i behold, og nu har hun det godt med sin nye dejlige kæreste og sin lille bebs. Hendes brev har sat en masse tanker i gang i mit hovede og i mit hjerte. Hun har desværre ret i sine betragtninger, og også jeg er blevet skuffet MANGE gange over min families måde at være på. Af samme grund ser jeg dem ikke så tit, og rent følelsesmæssigt har jeg distanceret mig så meget fra dem, at de ikke rigtig kan såre mig mere, men nærværet er der jo så heller ikke længere på samme måde som før. Jeg kan se mine forældre gentage samme mønster overfor vores drenge. Med at købe ligegyldige ting drengene ikke kan bruge til noget, love dem ting de ikke holder osv. Der er dog ingen tvivl om at de forguder vores drenge (L) Jeg har flere gange overvejet ikke at se mine forældre og min bror, men det vil alligevel være for mærkeligt for mig. Jeg synes det fungerer godt nu hvor vi ses en gang imellem, de er ret hyggeligt selskab i små doser. Min bror vil gerne tættere på mig, men det orker jeg ikke. Mht. drengene støtter jeg dem når de bliver skuffede, jeg forsvarer ikke mine forældre. Theodor er selv begyndt at sige fra overfor dem. Jeg tror på vores drenge kan tackle mine forældre, fordi de har fået en hel masse menneskelige værdier ind med modermælken, og fordi de kender deres egne grænser og forstår at håndhæve dem. Jeg vil ikke forhindre mine drenge i at se mormor og morfar, hvis de har lyst til at se dem. Omvendt vil jeg heller aldrig prøve at motivere dem til at se mormor og morfar, hvis de på et senere tidspunkt skulle udtrykke manglende lyst til kontakt med dem. Hvad siger I til alt dette? Hvordan ville I forholde jer? (H) fra Tina med hovedet fuldt af tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2008

Munder

Uha uha, den er ikke god.

Jeg synes du takler det helt perfekt, ved ikke at forsvare dine forældre over for ungerne;). De skal lære fra dig og M, hvad der er rigtigt og forkert. Det er vigtigt, at I sætter grænserne, og giver dem al den kærlighed de kan rumme(L).

Det er så godt, at du ikke følger samme spor (hvilket jo ikke ville være unaturligt, da vi jo tit følger vores forældres måde at være på).

Jeg ville fortsætte med at se dem i små doser. Når ungerne bliver større, vil de jo også selv vælge fra eller til, alt efter hvorledes det udvikler sig. Blot der ikke er pression eller tvang inde i billedet.

Gav det mening(?)

knus
Dorte

Anmeld

27. juni 2008

3rollinger

Hej Tina

Jeg synes det er flot at du kan stille dig to skridt tilbage og se hele situationen saa noegternt. Og samtidig kan acceptere din bror og dine foraeldre som de nu er. Selvom du overhovedet ikke deler deres synspunkter og vaeremaade, kan du finde det gode der vel alligevel er i dem.

Ved du hvordan du har brudt moenstret? Din bror har jo fulgt det! Eller er det kommet helt ubevidst.

Ihvertfald virker du til at vaere en dejlig, givende overskudsperson, som ikke gaa op i matrielle goder (selvom du har koebt for 2500 kr cremer ;)) saa tillykke med det.

Rigtig god weekend.

(H)
Trine

Anmeld

27. juni 2008

Doktor Doolittle

Tak hvor er I søde :)

Dorte jeg tror du mener så længe mine forældre ikke presser på for at se drengene? Det ville de aldrig gøre, heldigvis :)

Trine det er jo netop det jeg mener med at jeg er mindre materiel - jeg tænker mere på at hygge mig her og nu og er også meget gavmild overfor mine venner. Fx. har jeg en veninde, der er arbejdsløs lige nu. Hver gang vi går på café giver jeg - dén der har må give :D Jeg tænker ikke kun på at puge sammen til min alderdom, som mine forældre gør det. De sparer så mange penge op, at de dårligt kan give en is, når vi ses 8(
Jeg har brudt mønsteret fordi det er usundt og imod min natur at leve på dén måde. Michael har været en stor hjælp (L) han er også meget menneskelig og har (i modsætning til min familie) kunnet støtte mig og har kunnet se mine menneskelige værdier :)

(H) fra Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.