desperat efter gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

louise8723

Majsa skriver:

Jeg har ikke valgt endnu og det er derfor jeg skriver. Jeg synes jeg har lige så meget ret til at bede om råd som alle andre her inde. Og det er helt i orden at du har din mening, men nogle skal man også lige tænke lidt på at man måske sårer mere end man hjælper og så lige overveje om der er grund til at skrive det. For det du skrev gjorde mig faktisk meget ked af det. Jeg kan jo også godt selv se at jeg er meget ung og det er tidligt, men derfor kan jeg jo godt være lige så ansvarlig som en der er ældre?

du bad om råd.. og mit var at få abort.. 

selvf kan du være lige så ansvarlig som alle andre.. men som jeg også skrev da jeg havde delt din besked op var hvordan jeg opfattede situationen..

og ja har måske været hård.. men husk på.. dette er et forum.. folk har deres egne meninger.. så man må tage imod det positive og negative..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

louisevl

Hej

Det er ikke en sjov situation du står i lige nu, jeg stod selv i den samme engang, men var dog lige et par år ældre end dig...

Der er ingen der kan råde dig til hvad du skal gøre, du skal gøre hvad du inderst inde føler er det rigtige...Jeg valgte dengang at få en abort, da hverken min kæreste eller jeg var parat til at tage det STORE ansvar og ingen af os var færdige med vores uddannelse...Der er rigtig mange unge forældre der ikke får taget uddannelsen, hvis de får barn inden og jeg tror jeg var blevet en af dem...Jeg synes uddannelse er en vigtig ting og hvis man har en fornemmelse af man ikke får den taget, hvis man får barn inden skal man i hver fald overveje dette kraftigt....

Jeg synes du som en anden har nævnt skal sætte dig ned og skrive en liste for og imod at beholde barnet og omvendt og husk at være helt ærlig og realistisk når du skriver de negative ting om at få barn nu, dette opdagede jeg nemlig selv var lidt svært...

Jeg synes i starten det var hårdt at få en abort og der gik noget tid før jeg kom over det...Men idag er jeg simpelthen så glad for at jeg tog den beslutning og har ikke fortrudt det...så tænk dig rigtig godt om og mærk efter hvordan begge dele vil føles...

Kram Louise

Anmeld

14. juli 2010

Mette Nexø

Majsa skriver:

Jeg har ikke valgt endnu og det er derfor jeg skriver. Jeg synes jeg har lige så meget ret til at bede om råd som alle andre her inde. Og det er helt i orden at du har din mening, men nogle skal man også lige tænke lidt på at man måske sårer mere end man hjælper og så lige overveje om der er grund til at skrive det. For det du skrev gjorde mig faktisk meget ked af det. Jeg kan jo også godt selv se at jeg er meget ung og det er tidligt, men derfor kan jeg jo godt være lige så ansvarlig som en der er ældre?

Ja du har ligeså meget ret til at spørge til råds som alle andre, men man skal også være indstillet på folk siger deres mening både på godt og ondt.

Anmeld

14. juli 2010

mariamiss6

Jeg er ked af at sige det, men det var virkelig virkelig dumt at stoppe med P-pillerne hvis din eneste grund her for var at han skulle lære at tage ansvar... Med den handling tror jeg du har brændt dit lys i begge ender. Og jeg synes det er rigtig sørgeligt når du kun er 16, at du bare ikke kunne vente altså...

Ikke dermed sagt at du ikke kan blive en god mor, for selvfølgelig kan du da det uanset din alder og måden barnet er blevet til på.

Men det ER en rigtig tarvelig måde at blive gravid på, også selvom han var velvidende om det... Selvfølgelig skulle han have brugt kondom, men du kunne jo også bare have sagt at han ikke kunne få noget sex, hvis han ikke tog et kondom på....

Uanset hvad og hvorfor og hvordan, så er valget dit. Ærgerligt at du skal vælge til og fra gange 2 på en gang, men sådan er det nu engang i dit tilfælde. og jeg kan ikke fortælle dig hvad du skal vælge hvor....

Anmeld

14. juli 2010

line melias mor

jeg havde valgt en abort. jeg fik en abort da jeg var 19 år og det har jeg aldrig fortrudt.

jeg havde ingen god økonomi problemer med min daværende kæreste og ingen uddannelse. derudover manglede jeg at opleve så meget. jeg var overhoved ikke klar. jeg har gået i mødregruppe med nogle piger der er 16 og 17 år og det var et helved at se dem som mødre. ikke nok med at mange af dem slet ikke kunne klarer sig uden fest hver anden weekend og en mor der  skulle passe. ja så havde de også problemer med fædrene til deres børn. alting er bare sværere og mere kompliceret når man er 16.man er jo selv et barn. syntes det er uansvarligt at få et barn som 16 årig

derudover kan jeg slet ikke forstå hvorfor man vælger at ville være mor når man er 16 år???

det kan godt være folk nu hidser sig op men det er min mening!!!!

jeg ville måske ikke spørge om råd i et forum men heller spørge min familie til råds det jo dem der kender dig bedst

Anmeld

14. juli 2010

line melias mor

louise4060 skriver:

hmm for det første..

Hvorfor er det liiiiiiige at du stoppede med at tage pillen.. du skriver at det var for at han også kunne tage ansvar? - hvordan kan du forvente andre gør det hvis du ikk selv gør?!

- og hvorfor pokker har du så ikk mindet ham om det og opfordret til gummi når i så skulle have sex?.. Det kunne jo lige tænkes at evt stadig levede med tanken om at du var på pillen..

så for mig kunne det godt virke lidt som om at du har "snydt" dig lidt til situationen..!

og så det andet..

Nogen gange kan jeg virkelig ikke forstå piger på din alder som så inderligt ønsker sig en baby, som så gør alt for at det skal ske.. altså du er jo ikke ligefrem opsat på abort.. så et ønske må du da have.. -

ja VED godt at jeg selv er ung mor.. fik min søn og jeg er 21.. men det er alligevel 5 år ældre end dig.. nogen gange ønsker jeg også at jeg havde ventet! trust me..! for det kan sq være hårdt at et lille menneske har behov for en 24/7..

men ja det er dit valg.. synes bare at du skal tænke over det.. det blir svært at gennemgå uddannelse hvis man står alene.. det er super hårdt.. og hva så med barrnet der en dag spørger hvorfor far ikk vil have ham/hende..  har du så nosser nok til at sige at det var fordi mor var egoistisk og bare ville have et barn?

helt enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.