desperat efter gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

Enayia

Kære Majsa.

Jeg vil hverken råde dig for eller imod en abort, for det er en beslutning som kun du selv kan tage. I stedet for vil jeg gerne råde dig til nogle ting du kan gøre for at bestemme dig for hvad der er bedst for dig.

Ja, nu er sket sket. Så syntes jeg egentlig din kæreste er rigtig fej og sige at hvis du får barnet flytter han syd på, dette barn er også hans ansvar, og jeg syntes han burde sætte sig ned og tage snakken op med dig på en voksen måde så i fælles kunne beslutte jer for hvad der er bedst.

Mine råd til dig er.

Skriv ned hvad der taler for og imod at få et barn.

Kan du klare det økonomisk?

Er du parat til at tilsiddesætte dine egne behov for barnets?

Får du nogen støtte, fra enten det offenlige eller familen?

Jeg synes det er for nemt at sige, jamen du er ung og skal da have en abort, for det er jo ikke sikkert det er den rigtige beslutning for dig.

At få en abort er heller ikke nemt, der kommer en masse skyldfølelser bagefter og når man først har fået den kan man ikke fortryde det.

Dermed skal du også mærke efter i dit hjerte, føler du virkelig du vil have dette barn og arbejde for det, for tro mig, det kan blive rigtig hårdt.

Det værste man kan gøre er at lade sig manipulere af andres meninger, tro mig, du vil få flere både for og imod.

Så prøv at skriv en liste og mærk godt efter inde i dig selv, snak evt med dine nærmeste om det. Det må ikke være rart at sidde alene med de tanker!

Jeg håber dine nærmeste kan støtte dig og evt hjælpe dig med den rigtige beslutning for DIG.

Knus Enayia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

louise8723

hmm for det første..

Hvorfor er det liiiiiiige at du stoppede med at tage pillen.. du skriver at det var for at han også kunne tage ansvar? - hvordan kan du forvente andre gør det hvis du ikk selv gør?!

- og hvorfor pokker har du så ikk mindet ham om det og opfordret til gummi når i så skulle have sex?.. Det kunne jo lige tænkes at evt stadig levede med tanken om at du var på pillen..

så for mig kunne det godt virke lidt som om at du har "snydt" dig lidt til situationen..!

og så det andet..

Nogen gange kan jeg virkelig ikke forstå piger på din alder som så inderligt ønsker sig en baby, som så gør alt for at det skal ske.. altså du er jo ikke ligefrem opsat på abort.. så et ønske må du da have.. -

ja VED godt at jeg selv er ung mor.. fik min søn og jeg er 21.. men det er alligevel 5 år ældre end dig.. nogen gange ønsker jeg også at jeg havde ventet! trust me..! for det kan sq være hårdt at et lille menneske har behov for en 24/7..

men ja det er dit valg.. synes bare at du skal tænke over det.. det blir svært at gennemgå uddannelse hvis man står alene.. det er super hårdt.. og hva så med barrnet der en dag spørger hvorfor far ikk vil have ham/hende..  har du så nosser nok til at sige at det var fordi mor var egoistisk og bare ville have et barn?

Anmeld

14. juli 2010

Enayia

louise4060 skriver:

hmm for det første..

Hvorfor er det liiiiiiige at du stoppede med at tage pillen.. du skriver at det var for at han også kunne tage ansvar? - hvordan kan du forvente andre gør det hvis du ikk selv gør?!

- og hvorfor pokker har du så ikk mindet ham om det og opfordret til gummi når i så skulle have sex?.. Det kunne jo lige tænkes at evt stadig levede med tanken om at du var på pillen..

så for mig kunne det godt virke lidt som om at du har "snydt" dig lidt til situationen..!

og så det andet..

Nogen gange kan jeg virkelig ikke forstå piger på din alder som så inderligt ønsker sig en baby, som så gør alt for at det skal ske.. altså du er jo ikke ligefrem opsat på abort.. så et ønske må du da have.. -

ja VED godt at jeg selv er ung mor.. fik min søn og jeg er 21.. men det er alligevel 5 år ældre end dig.. nogen gange ønsker jeg også at jeg havde ventet! trust me..! for det kan sq være hårdt at et lille menneske har behov for en 24/7..

men ja det er dit valg.. synes bare at du skal tænke over det.. det blir svært at gennemgå uddannelse hvis man står alene.. det er super hårdt.. og hva så med barrnet der en dag spørger hvorfor far ikk vil have ham/hende..  har du så nosser nok til at sige at det var fordi mor var egoistisk og bare ville have et barn?

Jeg skriver ikke for at støde, men synes du er ret hård.

Hun kan jo ikke bruge til noget at man spørger hvorfor hun ikke tog p piller, nu er hun jo blevet gravid, og spørger efter råd derefter.

Der skal altså 2 mennesker til at beskytte sig og 2 mennesker til at lave et barn, så er det også to mennesker der sammen skal tage en fælles beslutning og tale om tingene!

Synes ikke man kan skyde skylden på den ene eller anden. Uanset om man er 15, 25 eller 35 ja så skal der altså 2 til en tango.

Knus Enayia

Anmeld

14. juli 2010

louise8723

Enayia skriver:

Hun kan jo ikke bruge til noget at man spørger hvorfor hun ikke tog p piller, nu er hun jo blevet gravid, og spørger efter råd derefter.

Der skal altså 2 mennesker til at beskytte sig og 2 mennesker til at lave et barn, så er det også to mennesker der sammen skal tage en fælles beslutning og tale om tingene!

Synes ikke man kan skyde skylden på den ene eller anden. Uanset om man er 15, 25 eller 35 ja så skal der altså 2 til en tango.

Knus Enayia

ja måske var jeg lidt hård.. men det var min mening..

det jeg pointere er bare at mange unge pige på 16+- har en idé om at skulle have en familie.. og lige pludselig så vupti er de gravide.. og siger ikke alle men i det fleste tilfælde bliver disse pige nok så meget overrasket når de finder ud af at et barn ikke kun går ud på at sidde og hygge og nusse..

og derfor er det netop at der idag er mange der ryger på mor/barn hjem eller at barnet direkte bliver fjernet.. fordi det netop ikke var så lyserødt som de havde forestillet sig..!

Anmeld

14. juli 2010

louise8723

Enayia skriver:

Knus Enayia

men som du selv siger så skal der 2 til at beskytte sig.. hvilket hun jo åbentlyst ikke gjorde

Anmeld

14. juli 2010

Enayia

louise4060 skriver:

men som du selv siger så skal der 2 til at beskytte sig.. hvilket hun jo åbentlyst ikke gjorde

Nej det gjorde hun ikke, og det gjorde han heller ikke!

De har netop ikke beskyttet sig, og nu er hun jo altså blevet gravid.

Ja der er rigtig mange piger der tror det er lyserødt at være mor, det kan vi hurtigt blive enige om. Men jeg synes ikke hun giver udtryk for hun bare vil have en  baby for enhver pris.

Nu er "skaden" sket hvis man kan sige det sådan. Så kan vi jo have en mening om hvor smart det var. Men det kan hun jo bare ikke bruge til noget, det er jo for sent.

Knus Enayia

Anmeld

14. juli 2010

louise8723

Enayia skriver:

Nej det gjorde hun ikke, og det gjorde han heller ikke!

De har netop ikke beskyttet sig, og nu er hun jo altså blevet gravid.

Ja der er rigtig mange piger der tror det er lyserødt at være mor, det kan vi hurtigt blive enige om. Men jeg synes ikke hun giver udtryk for hun bare vil have en  baby for enhver pris.

Nu er "skaden" sket hvis man kan sige det sådan. Så kan vi jo have en mening om hvor smart det var. Men det kan hun jo bare ikke bruge til noget, det er jo for sent.

Knus Enayia

ja helt klart..

men ja min mening er nu engang min mening.. og den har jeg ret til at have.. og så må du da gerne "skælde mig ud" for at den ikke er så sukkersød som nogle af de andre meninger herinde.. men jeg kan ikke forstå hvorfor hun i det hele taget spørger os herinde om vi sys hun skal beholde eller ej?! det ville da være det samme som hvis jeg sad og skrev til folk "hey i skal alle tage at få kort hår for det sys jeg bare er så lækkert"

det er da helt alene hendes valg og er mon ikke at hun egentlig har taget sit valg, og så bare vil se hvor mange der er på "hendes side" ?

Anmeld

14. juli 2010

Enayia

louise4060 skriver:

ja helt klart..

men ja min mening er nu engang min mening.. og den har jeg ret til at have.. og så må du da gerne "skælde mig ud" for at den ikke er så sukkersød som nogle af de andre meninger herinde.. men jeg kan ikke forstå hvorfor hun i det hele taget spørger os herinde om vi sys hun skal beholde eller ej?! det ville da være det samme som hvis jeg sad og skrev til folk "hey i skal alle tage at få kort hår for det sys jeg bare er så lækkert"

det er da helt alene hendes valg og er mon ikke at hun egentlig har taget sit valg, og så bare vil se hvor mange der er på "hendes side" ?

Selfølgelig må du have din mening som jeg har min, men jeg synes da bestemt ikke jeg "skælder dig ud"

Men fordi nogen søger sig til råds på nettet, behøver man da ikke sidde og sige sådan nogle ting. Synes ikke det er pænt af dig at sidde og sige et menneske der søger råd bare vil se om nogle er på hendes side.

Synes det er at gå direkte efter personen i stedet for at svare på det hun spørger om!

Der er stor forskel på at søde råd med graviditet og hår! Det er altså ikke det samme!

God aften herfra!

Anmeld

14. juli 2010

louise8723

nu har jeg delt din debat start op i dele..

hvis jeg skulle bestemme skulle vi have det!

Nu er skaden sket og jeg ville ønske at han også kunne glæde sig

det er så hårdt det hele for jeg elsker ham virkelig og håber meget på at vi skal have børn sammen

han er 22 år gammel og jeg er 16 et halvt så for ham kan jeg ikke så at det er noget problem

- så undskyld men for mig virker det bare ikke som et uheld.. ved jeg virker meget hård.. men for guds skyld lad vær' med at "spilde" dit liv på en eller anden forestilling du har lige nu om noget der kunne være rart..

Du har hele livet foran dig, mange ting du skal prøve..

Din drøm om en familie kan du jo gemme til den dag hvor du møder ham som ønsker et barn sammen med dig.. ?

så udlev drømmen helt på det rigtige tidspunkt.. istedet for at snuble igennem det hele og så fortryde

Anmeld

14. juli 2010

Majsa

louise4060 skriver:

ja helt klart..

Jeg har ikke valgt endnu og det er derfor jeg skriver. Jeg synes jeg har lige så meget ret til at bede om råd som alle andre her inde. Og det er helt i orden at du har din mening, men nogle skal man også lige tænke lidt på at man måske sårer mere end man hjælper og så lige overveje om der er grund til at skrive det. For det du skrev gjorde mig faktisk meget ked af det. Jeg kan jo også godt selv se at jeg er meget ung og det er tidligt, men derfor kan jeg jo godt være lige så ansvarlig som en der er ældre?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.