Kære Majsa.
Jeg vil hverken råde dig for eller imod en abort, for det er en beslutning som kun du selv kan tage. I stedet for vil jeg gerne råde dig til nogle ting du kan gøre for at bestemme dig for hvad der er bedst for dig.
Ja, nu er sket sket. Så syntes jeg egentlig din kæreste er rigtig fej og sige at hvis du får barnet flytter han syd på, dette barn er også hans ansvar, og jeg syntes han burde sætte sig ned og tage snakken op med dig på en voksen måde så i fælles kunne beslutte jer for hvad der er bedst.
Mine råd til dig er.
Skriv ned hvad der taler for og imod at få et barn.
Kan du klare det økonomisk?
Er du parat til at tilsiddesætte dine egne behov for barnets?
Får du nogen støtte, fra enten det offenlige eller familen?
Jeg synes det er for nemt at sige, jamen du er ung og skal da have en abort, for det er jo ikke sikkert det er den rigtige beslutning for dig.
At få en abort er heller ikke nemt, der kommer en masse skyldfølelser bagefter og når man først har fået den kan man ikke fortryde det.
Dermed skal du også mærke efter i dit hjerte, føler du virkelig du vil have dette barn og arbejde for det, for tro mig, det kan blive rigtig hårdt.
Det værste man kan gøre er at lade sig manipulere af andres meninger, tro mig, du vil få flere både for og imod.
Så prøv at skriv en liste og mærk godt efter inde i dig selv, snak evt med dine nærmeste om det. Det må ikke være rart at sidde alene med de tanker!
Jeg håber dine nærmeste kan støtte dig og evt hjælpe dig med den rigtige beslutning for DIG.
Knus Enayia